بصیرت جوانان

اطلاع رسانی وفعالیتهای خبری ومطبوعاتی

بصیرت جوانان

اطلاع رسانی وفعالیتهای خبری ومطبوعاتی

پایگاه اطلاع رسانی و امور خبری بصیرت جوانان

بایگانی


آسمان روستای ارزخوران ابری و بارش برف آغاز شده است

به گزارش بصیرت جوانان: صبح  چهارمین روز بهمن ماه سال جاری بارش نزولات آسمانی برف در مناطق روستایی بخش مرکزی شهرستان ماهنشان استان زنجان شروع شده است که همین امر اسباب خوشحالی کشاورزان و دامداران گردیده است و نوید بخش بهاری و تابستانی پر از محصولات زارعی و کشاورزی می باشد.
هوای سرد زمستانی ماه بهمن در مجموع یاد آور دوران طلایی و فراموش نشدنی شور و نشاط مبارزات بی امان ملت انقلابی ایران است که در دوازدهم بهمن ماه سال پنجاه و هفت با ورود تاریخی و استقبال بی نظیر انقلابیون از رهبر کبیر انقلاب اسلامی بعداز پانزده سال تبعید به میهن شروع شد و دهه فجر انقلاب اسلامی را آغاز نمود و در یوم الله ۲۲بهمن ماه همان سال با سقوط رژیم تا دندان مسلح پهلوی وابسته به اجانب و بیگانگان ، پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران را به ملل مستضعف و نهضت های آزادیبخش جهان مخابره کرد.یعنی تحقق آیه شریفه ؛«قل جاء الحق و زهق الباطل» یعنی دیو چو بیرون رود فرشته در آید....
بنابه گزارش پایگاه اطلاع رسانی و امور خبری بصیرت جوانان: روستای ارزخوران یکی از روستاهای قطبی و مهم بخش مرکزی شهرستان ماهنشان می باشد که در زمان طواغیت گذشته مقر حکمرانی خوانین در رژیم پهلوی بوده است و لذا حسینیه موجود این روستا بعنوان میراث فرهنگی به ثبت رسیده است و بخش های زیادی از عمارت خوانین که اکنون محل سکونت وراث می باشد، باقی مانده است.البته خان روستای ارزخوران بسیار خوشنام و دارای محبوبیت در میان مردم بدلیل مذهبی و متدین بودن و ساخت حسینیه تاریخی بوده است.

آرامستان وسیع این روستای پر آوازه که در چند سال اخیر بنام وادی السلام حضرت امام علی علیه السلام نامگذاری گردیده است در حال مرمت و بهسازی می باشد، در مبادی ورودی این روستا واقع شده است که انشاءا...در نیمه دوم ماه اسفند سال جاری نسبت به افزایش تعداد نهال های موجود در این وادی السلام مزین بنام مبارک و مقدس اولین امام عدالت پرور و عدالت محور شیعیان جهان است، و همچنین نصب درب های ورودی و خروجی آن اقدام خواهد شد.
ناگفته نماند در سال های اخیر با پیگیری های فعالان اجتماعی و مشارکت اهالی روستا نسبت به فنس کشی دور تا دور بخشی از این وادی السلام و تامین آب شرب آن و کاشت نهال در بخش هایی از آن انجام شده است اما نهضت بهسازی ادامه دارد که فضای داخلی وادی السلام محل مناسب و مطلوب تر از گذشته برای زیارت کنندگان اهل قبور باشد. امیداست با نظر مساعد مسئولان شهرستانی و نماینده محترم مجلس شورای اسلامی جناب آقای دکتر سیدمرتضی خاتمی نسبت به بهسازی راه ارتباطی قدیم و سنتی بین روستای ارزخوران و پری که مرکز دهستان اوریاد است،زمینه تسهیل تردد و کاهش فاصله تردد بین مرکز دهستان که امیدواریم به بخش تبدیل شود، فراهم گردد.
در این وادی السلام مقابر شریف سادات و بزرگان قرار دارد که در زمان خود دارای جایگاه بسیار والا بوده اند و از عزت و احترام خاصی در میان اهالی روستا و روستاهای اطراف و اکناف برخوردارند.
مزار شریف پدر شهید والامقام امیرعلی رسول زاده و مادر شهید والامقام ذولفلی امیدی ، فرمانده فقید پایگاه شهید بهشتی و همچنین مقبره پهلوان نامی و معروف مرحوم حاج جبار بخشی
 در وادی السلام حضرت امام علی علیه السلام  قرار دارد. 
اهالی شریف و متدین روستای ارزخوران تصمیم دارند با کمک های خود و مسئولان نسبت به احداث غسالخانه مهرپیامبراعظم ص  نیز اقدام کنند که موضوع درحال پیگیری است.

  • جعفر خدا قلی زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی