بصیرت جوانان

اطلاع رسانی وفعالیتهای خبری ومطبوعاتی

بصیرت جوانان

اطلاع رسانی وفعالیتهای خبری ومطبوعاتی

پایگاه اطلاع رسانی و امور خبری بصیرت جوانان

بایگانی

۵ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

بیانیه شماره ۲۸

باسمه تعالی
«
·        امروز هر برگه رایی که به صندوق‌ها انداخته می‌شود، در حقیقت رأی به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی است و این برای کشور بسیار با ارزش و با اهمیت است». حضرت امام خامنه ای مدظله العالی

باسلام و صلوات برمحمد و آل محمد صل الله علیه وآله وسلم و عرض تبریک عید سعید فطر به این وسیله باطلاع ملت شریف ایران اسلامی می رساند:
نهال انقلاب اسلامی پس از یک سال و اندی مبارزه مستمر و پیگیر با باروری از خون بیش از
شصت هزار شهید و صد هزار زخمی و معلول و با بر جای نهادن میلیاردها تومان خسارت
مالی در میان فریادهای: «استقلال،آزادی، حکومت اسلامی» به ثمر نشست و این نهضت
عظیم که با تکیه بر ایمان و وحدت و قاطعیت رهبری در مراحل حساس و هیجان آمیز نهضت
و نیز فداکاری ملت به پیروزی رسید موفق به درهم کوبیدن تمام محاسبات و مناسبات و
نهادهای امپریالیستی گردید که در نوع خود سرفصل جدیدی بر انقلابات گسترده مردمی درجهان شد.
21 و 22 بهمن سال یکهزار و سیصد و پنجاه و هفت روزهای فرو ریختن بنیاد شاهنشاهی شد و استبداد داخلی و سلطه خارجی متکی بر آن را در هم شکست و با این پیروزی بزرگ
طلیعه حکومت اسلامی که خواست دیرینه مردم مسلمان بود نوید پیروزی نهایی را داد.
ملت ایران به طور یکپارچه و با شرکت مراجع تقلید و علمای اسلام و مقام رهبری در
 *همه پرسی جمهوری اسلامی* تصمیم نهایی و قاطع خود را بر ایجاد نظام نوین جمهوری
اسلامی اعلام کرد و با اکثریت 2/98% ( نودوهشت و دو دهم درصد)به *نظام جمهوری اسلامی* رای مثبت داد.
امروز بیش از چهل و دو سال از عمر انقلاب اسلامی می گذرد و مردم عزیز همچنان پای اصول و ارزش‌های انقلاب اسلامی در سایه ولایت حکیمانه مقام معظم رهبری مدظله العالی هستند.
لازم می دانم دو مسأله مهم را بیان کنم:
۱_مساله اول:
طبق اصل ششم قانون اساسی،اداره امور مملکت با اتکاء به آراء عمومی است. این آراء عمومی از دو راه مقدور است:
۱_ انتخابات
 ۲_همه پرسی
ضمن احترام به نظرات شورای نگهبان در موارد قانونی باید این نکته را متذکر شویم که در جمهوری اسلامی تنها فقط یک قانون ساری و جاری است نه دو قانون؟ ما معتقدیم هرگونه تغییر در محتوای ارزشی اصول قانون اساسی می بایست به همه پرسی گذاشته شود. بنابراین مصوبه شورای نگهبان خلاف اصل ششم قانون اساسی کشور است و باستناد اصل نود و هشتم همین قانون،تفسیر قانون اساسی از وظایف شورای نگهبان می باشد نه تغییر اصول قانون اساسی و طبق اصل یکصدم سیزده قانون اساسی، مسئولیت اجرای قانون اساسی،برعهده رئیس جمهور می باشد و شورای نگهبان طبق اصل نودونهم و یکصدوهیجده مسئولیت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و... را عهده دار است.
لذا ثبت نام کاندیداهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با شرایط مندرج در اصل ۱۱۵قانون اساسی، زمینه افزایش میزان مشارکت مردم در انتخابات بوده و شورای نگهبان می تواند پس از ثبت نام نسبت به اعلام نظر خود درخصوص صلاحیت داوطلبان اقدام نماید کما اینکه در طول عمر نظام هم همینگونه بوده است و نظر شورای نگهبان قانون اساسی برای عموم ملت شریف ایران محترم بوده است و من بعد نیز قابل احترام است که در آن جای هیچگونه بحث و تردیدی نیست.
۲_مسأله دوم:
اهمیت حضور و تاثیر مثبت آن در تحکیم و تقویت پایه های نظام مقدس جمهوری اسلامی.
نظر به اینکه هر فرد در مقابل خود و جامعه مسئول است و با عنایت به اصول و ارزش های انقلاب اسلامی، صاحبان اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی،خود مردم هستند و خداوند سرنوشت هیچ قومی را تغییر نخواهد داد مگر اینکه خود آن قوم بخواهند،لذا با توجه به دانش، تجربه و تخصصی که در طول عمر بیش از نیم قرن آموخته ام، در مقابل مردم عزیزکشور احساس مسوولیت می نمایم برای دفاع از حقوق مسلم و به رسمیت شناخته شده آنان مطابق با فصل سوم قانون اساسی،وارد کارزار انتخاباتی ریاست جمهوری شوم و در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام نامزدی نمایم . *اگر مصلحت براین بود که از بدنه ملت شریف ایران اسلامی فردی دلسوز و از جنس خود مردم به ویژه از جنس مستضعفین* به عرصه رقابت های انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰وارد شود که انشاءالله همینطور خواهدبود،از *حقوق ملت* دفاع خواهم کرد و آن را به یاری خدا و پشتیبانی شما ملت شریف ایران اسلامی و دوستان همراه محقق خواهم ساخت.
لذا عنوان دولت خود را « *دولت اسلامی مستضعفین ایران* بطور خلاصه *داما* »نام گذاشته ام.شعارهای رئیس دولت اسلامی مستضعفین ایران ( داما) در انتخابات پیش رو؛ *خدا محوری، مردم باوری،ولایتمداری و رفاه اجتماعی* است.
لذا فردا *شنبه مورخ۱۴۰۰/۰۲/۲۵راس ساعت۱۱صبح* بهمراه جمعی از دوستان همراه در *ستاد انتخابات کشور* حضور خواهم یافت و *از طریق رسانه های کشور* اعلام حضور و برنامه خواهم نمود.
لطفاً اطلاع رسانی شود.بنده معتقدم در طول چهل و دوسال عمر انقلاب اسلامی به حقوق حقه ملت توجه لازم و کافی نشده است و علت اصلی نارضایتی مردم هم دراین مهم است که اصول۲۳گانه قانون اساسی بصورت شعاری معطل مانده است؟
البته بنده در روز حضور بشرط حیات و قوه الهی به تمام حقوق مهم ملت مندرج در فصل سوم قانون اساسی بطور خلاصه و گذرا اشاره خواهم کرد.که این حقوق   در برگیرنده عدالت اجتماعی،برابری،برادری،داوطلبانه بودن انتخاب شغل،مصون بودن امنیت شغلی،داستن مسکن متناسب با نیاز هر فرد و خانواده ایران، تامین اجتماعی برای همگان،اموزش و پرورش رایگان، فراهم کردن امکانات تحصیلات عالیه و حقوق اتباع خارجی و آزادی بیان در نشریات و آزادی فعالیت های سیاسی،حقوق زنان و اهم مسائل قضائی و.... را در برمی گیرد.
به امید خدا و حمایت شما عزیزان خود را بعنوان *فرزندان انقلاب اسلامی و ولایت* برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو به نمایش خواهم‌گذاشت.
«
 *مَن کانَ یُریدُ العِزَّةَ فَلِلَّهِ العِزَّةُ جَمیعًا ۚ إِلَیهِ یَصعَدُ الکَلِمُ الطَّیِّبُ وَالعَمَلُ الصّالِحُ یَرفَعُهُ* ..» آیه دهم سوره فاطر که بیان می دارد:«کسی که خواهان عزّت است (باید از خدا بخواهد چرا که) تمام عزّت برای خداست؛ سخنان پاکیزه به سوی او صعود می‌کند، و عمل صالح را بالا می‌برد..»

و آگاه باشیم که خداوند متعال خطاب به مردم می فرماید:
 *یَا أَیُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ ۖ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِیُّ الْحَمِیدُ* .
ای مردم، شما همه به خدا فقیر و محتاجید و تنها خداست که بی‌نیاز و غنیّ بالذّات و ستوده صفات است.
همه ما به درگاه خداوند متعال نیازمندیم و این خدای بی نیاز است که می تواند دست ما را بگیرد و اگر خواست و مشیت الهی باشد،هرچه را بخواهد همان خواهدشد.انشاءا...

جعفر خداقلی زاده
دبیرکل حزب مجمع مشارکت اسلامی جوانان و کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰/۰۲/۲۴

  • جعفر خدا قلی زاده

رئیس دولت اسلامی مستضعفین ایران (داما)نماز عید سعید فطر را بصورت فرادی اقامه کرد
به گزارش بصیرت جوانان:
جعفر خداقلی زاده داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در پشت بام منزل مسکونی نماز عید سعید فطر را بصورت فرادی اقامه نمود و پس از پایان نماز دو خطبه ایراد کرد.
بنابه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و امورخبری بصیرت جوانان: این فعال سیاسی و رسانه ای در خطبه اول، خود و تمام نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی، انجام فرائض دینی و پرهیز از محرمات فراخواند.
دبیرکل حزب مجمع مشارکت اسلامی جوانان در ادامه خطبه اول خود با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به سفر مهم آخرت افزود: انسان در هر لحظه و آن خودرا باید آماده سفر آخرت کند و برای این سفر مهم توشه بردارد.توشه سفر آخرت ایمان بخدا، عمل صالح و انجام واجبات دینی و پرهیز از محرمات است.
این فرهنگی پیشکسوت وزارت آموزش و پرورش با خاطر نشان کردن سوره والعصر گفت: انسان در ضرر و زیان است باستثنای مومنین و مومنات ،پس باید بفکر سفر مهمی که در پیش داریم، باشیم.
جعفر خداقلی زاده در خطبه دوم ضمن حمد و ثنای مجدد خدای متعال و صلوات بر محمد و آل محمد صل الله علیه وآله وسلم و لعن دشمنان خدا و عترت رسول اکرم صل الله علیه وآله وسلم به مسأله مهم احساس مسئولیت در برابر سرنوشت انسان در جامعه و کشور اشاره کرد و خاطرنشان نمود: برادران و خواهران، خداوند متعال سرنوشت هیچ قومی را تغییر نخواهد داد مگر اینکه خود آن قوم بخواهند و پیامبر اکرم صل الله علیه وآله وسلم همه ما را در برابر خود و جامعه مسئول می داند.لذا ما در آخرین روزهای بهاری چهار انتخابات مهم در پیش رو داریم که هرکدام در جای خود دارای اهمیت ویژه می باشد و بسیار مهم است.
بازرس خانه احزاب ایران افزود: انتخابات را در دو بخش مهم ملی و محلی می توان تقسیم بندی کرد که هر دو بخش انتخابات دارای اهمیت است.
در بخش محلی که انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است،همه وظیفه دارند با توجه به شناخت خود از داوطلبان که از میان خودشان هست افراد اصلح و متدین و اهل تقوا را انتخاب نمایند تا محلات بدست افراد صالح و مومن بخدا مدیریت شود که بسیار مهم است و در بخش سراسری و ملی که همان انتخابات ریاست جمهوری است همه وظیفه داریم هم درصورت مشاهده دانایی و توانایی پذیرش این مسئولیت خطیر بصورت داوطب وارد عرصه بشویم‌و هم وظیفه داریم از افراد دانا و توانا و دارای ویژگی های مندرج در قانون اساسی حمایت کنیم و آن را انتخاب نمائیم.
داوطلب سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و داوطب احراز صلاحیت نشده دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: با توجه به سوابق فعالیت سیاسی ،رسانه ای، اجتماعی،فرهنگی ،انقلابی که دارم و تجربیات و تخصصی که بدان آراسته هستم این دوره نیز با شعار« *خدامحوری* » ، « *مردم باوری* » ،« *ولایتمداری* » و « *رفاه اجتماعی* » وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری خواهم شد.نام دولت خود را( داما)گذاشته ام و مهمترین برنامه های عملیاتی و اجرایی بنده دفاع از حقوق شهروندی و حقوق ملت شریف ایران است که متاسفانه حقوق ملت مطابق با *فصل سوم قانون اساسی* با۲۳ اصل مهم در طول۴۲سال رعایت نشده است؟
 *رئیس دولت اسلامی مستضعفین ایران* تصریح کرد: در این دولت که انشاءالله با اقبال عمومی مواجه خواهد شد،اصول و ارزش های انقلاب اسلامی مورد توجه قرار خواهد گرفت و به یاری خدا کلیه مشکلات و معضلات مردم حل خواهد شد.
جعفر خداقلی زاده خطاب به شورای نگهبان گفت: شما نیک می دانید که نظام جمهوری اسلامی ایران متعلق به این ملت بزرگ ایران است و ملت شریف ایران صاحبان اصلی این نظام ارزشی هستند،یک دوره ما را احراز صلاحیت نکردید،لذا گرفتار اینهمه مصائب و مشکلات شدید؟ این دوره احراز صلاحیت کنید تا رفع گرفتاری گردد و برای همیشه این ملت بزرگ به رفاه اجتماعی و اقتدار ملی و جهانی خودبیشتر از گذشته برسند.
بدانید که ماهم یعنی مردم به ویژه مستضعفین در کنار امام عزیز ره و امام خامنه ای بوده و هستند و خواهند ب

  • جعفر خدا قلی زاده

*بیانیه شماره* ۲۶

باسمه تعالی
« انتخابات نیازمند به بصیرت است ».
حضرت امام خامنه ای مدظله العالی

ملت شریف ایران

باسلام و صلوات بر محمد و آل محمد صل الله علیه وآله وسلم و عرض تبریک فرارسیدن عید سعید فطر به این وسیله باطلاع می رساند:
برحسب
 وظیفه انقلابی،اسلامی و انسانی و با هدف دفاع از حقوق حقه ملت در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد عرصه انتخابات خواهم شد. همگان نیک می دانیم که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون و مدیون مجاهدت ها و ایثارگری های امام عزیز ره،شهدای والامقام ، ملت شریف ایران اسلامی و ادامه این راه نورانی در سایه رهبری حکیمانه حضرت امام خامنه ای مدظله العالی است که طی مبارزات طولانی با رژیم استبدادی نظام شاهنشاهی کاملا وابسته به استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی با اهداء شصت هزار شهید و بیش از یکصد هزار معلول و مجروح بدست آمده است.
نظام مقدسی که طبق اصل ششم قانون اساسی اداره امور آن از راه انتخابات و همه پرسی است.
اینجانب در بیانیه های اولیه خود با اشاره به بررسی و اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در مجلس شورای اسلامی،صراحتا اعلام کردم که هرگونه تغییر در قانون اساسی می بایست به همه پرسی ملت گذاشته شود و هیچکس وکیل و وصی کل ملت شریف ایران نیست؟ در خصوص مصوبه اخیر شورای نگهبان هم اعتقادم براین است که این مصوبه خلاف قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران می باشد و هیچکس حق ندارد برای تعیین سرنوشت مردم محدودیت ایجاد کند و لذا عدم اجرای آن عین قانون است و ازاین بابت باید از مسئول اجرای قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران،تقدیر و تشکر کرد.
اینجانب با شعار *«خدا محوری»* ، *«مردم باوری»* ، *«ولایتمداری»* و *« رفاه عمومی»* در سایه تشکیل *دولت اسلامی مستضعفین ایران* (داما) وارد عرصه داوطلبی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خواهم شد.
 *«داما»* نهایت تلاش خود را خواهد کرد تا اصول۲۳گانه فصل سوم قانون اساسی که اشاره به حقوق ملت دارد و در طول ۴۲سال عمر نظام ، محقق نگردیده است، کاملا تحقق یابد.
جهت اطلاع ملت شریف ایران اسلامی عیناً اصول مندرج در فصل سوم قانون اساسی در ذیل آورده می شود:

 *فصل سوم* :
       *حقوق ملت*
اصل‏ نوزدهم:
‎‎‎‎‎مردم‏ ایران‏ از هر قوم‏ و قبیله‏ که‏ باشند از حقوق‏ مساوی‏
برخوردارند و رنگ‏، نژاد، زبان‏ و مانند اینها سبب‏ امتیاز نخواهد بود.

اصل بیستم:
 همه‏ افراد ملت‏ اعم‏ از زن‏ و مرد یکسان‏ در حمایت‏ قانون‏ قرار دارند
و از همه‏ حقوق‏ انسانی‏، سیاسی‏، اقتصادی‏، اجتماعی‏ و فرهنگی‏ با رعایت‏ موازین‏
اسلام‏ برخوردارند.

اصل‏ بیست و یکم:
 *دولت‏ موظف‏ است‏ حقوق‏ زن‏ را در تمام‏ جهات‏ با رعایت‏ موازین‏
اسلامی‏ تضمین‏ نماید* و امور زیر را انجام‏ دهد:
‎‎‎‎‎‎ 1=ایجاد زمینه‏ های‏ مساعد برای‏ رشد شخصیت‏ زن‏ و احیاء حقوق‏ مادی‏ و
معنوی‏ او.
‎‎‎‎‎‎2 - حمایت‏ مادران‏، بالخصوص‏ در دوران‏ بارداری‏ و حضانت‏ فرزند، و حمایت‏
از کودکان‏ بی‏ سرپرست‏.
‎‎‎‎‎‎3 - ایجاد دادگاه‏ صالح‏ برای‏ حفظ کیان‏ و بقای‏ خانواده‏.
‎‎‎‎‎‎4 - ایجاد بیمه‏ خاص‏ بیوگان‏ و زنان‏ سالخورده‏ و بی‏ سرپرست‏.
‎‎‎‎‎‎5 - اعطای‏ قیمومت‏ فرزندان‏ به‏ مادران‏ شایسته‏ در جهت‏ غبطه‏ آنها در
صورت‏ نبودن‏ ولی‏ شرعی‏.

اصل‏ بیست و دوم: حیثیت‏، جان‏، مال‏، حقوق‏، مسکن‏ و شغل‏ اشخاص‏ از تعرض‏ مصون‏
است‏ مگر در مواردی‏ که‏ قانون‏ تجویز کند.

اصل‏ بیست و سوم: تفتیش‏ عقاید ممنوع‏ است‏ و هیچکس‏ را نمی توان‏ به‏ صرف‏ داشتن‏
عقیده‏ ای‏ مورد تعرض‏ و مؤاخذه‏ قرار داد.

اصل‏ بیست و چهارم: نشریات‏ و مطبوعات‏ در بیان‏ مطالب‏ آزادند مگر آنکه‏ مخل‏ به‏
مبانی‏ اسلام‏ یا حقوق‏ عمومی‏ باشد. تفصیل‏ آن‏ را قانون‏ معین‏ می‏ کند.

اصل بیست و پنجم: بازرسی‏ و نرساندن‏ نامه‏ ها، ضبط و فاش‏ کردن‏ مکالمات‏ تلفنی‏،
افشای‏ مخابرات‏ تلگرافی‏ و تلکس‏، سانسور، عدم‏ مخابره‏ و نرساندن‏ آنها، استراق‏
سمع و هر گونه‏ تجسس‏ ممنوع‏ است‏ مگر به‏ حکم‏ قانون‏.

اصل‏ بیست و ششم: احزاب‏، جمعیت‏ ها، انجمن‏ های‏ سیاسی‏ و صنفی‏ و انجمنهای‏
اسلامی‏ یا اقلیتهای‏ دینی‏ شناخته‏ شده‏ آزادند، مشروط به‏ این‏ که‏ اصول‏
استقلال‏، آزادی‏، وحدت‏ ملی‏، موازین‏ اسلامی‏ و اساس‏ جمهور اسلامی‏ را نقض‏
نکنند. هیچکس‏ را نمی‏ توان‏ از شرکت‏ در آنها منع کرد یا به‏ شرکت‏ در یکی‏ از
آنها مجبور ساخت‏.

اصل‏ بیست و هفتم: تشکیل‏ اجتماعات‏ و راه‏ پیمایی‏ ها، بدون‏ حمل‏ سلاح‏، به‏ شرط
آن‏ که‏ مخل‏ به‏ مبانی‏ اسلام‏ نباشد آزاد است‏.

اصل‏ بیست و هشتم:
 هر کس‏ حق‏ دارد شغلی‏ را که‏ بدان‏ مایل‏ است‏ و مخالف‏ اسلام‏
و مصالح‏ عمومی‏ و حقوق‏ دیگران‏ نیست‏ برگزیند. دولت‏ موظف‏ است‏ با رعایت‏ نیاز
جامعه‏ به‏ مشاغل‏ گوناگون‏، برای‏ همه‏ افراد امکان‏ اشتغال‏ به‏ کار و شرایط
مساوی‏ را برای‏ احراز مشاغل‏ ایجاد نماید.

اصل‏ بیست و نهم: برخورداری‏ از تأمین‏ اجتماعی‏ از نظر بازنشستگی‏، بیکاری‏،
پیری‏، ازکارافتادگی‏، بی‏ سرپرستی‏، در راه‏ ماندگی‏، حوادث‏ و سوانح‏، نیاز به‏
خدمات‏ بهداشتی‏ و درمانی‏ و مراقبتهای‏ پزشکی‏ به‏ صورت‏ بیمه‏ و غیره‏، حقی‏
است‏ همگانی‏. دولت‏ موظف‏ است‏ طبق‏ قوانین‏ از محل‏ درآمدهای‏ عمومی‏ و
درآمدهای‏ حاصل‏ از مشارکت‏ مردم‏، خدمات‏ و حمایتهای‏ مالی‏ فوق‏ را برای‏ یک‏
یک‏ افراد کشور تأمین‏ کند.

اصل‏ سی ام: دولت‏ موظف‏ است‏ وسایل‏ آموزش‏ و پرورش‏ رایگان‏ را برای‏ همه‏ ملت‏
تا پایان‏ دوره‏ متوسطه‏ فراهم‏ سازد و وسایل‏ تحصیلات‏ عالی‏ را تا سر حد
خودکفایی‏ کشور به‏ طور رایگان‏ گسترش‏ دهد.

اصل‏ سی و یکم:
 داشتن‏ مسکن‏ متناسب‏ با نیاز، حق‏ هر فرد و خانواده‏ ایرانی‏
است‏. دولت‏ موظف‏ است‏ با رعایت‏ اولویت‏ برای‏ آنها که‏ نیازمندترند به‏ خصوص‏
روستانشینان‏ و کارگران‏ زمینه‏ اجرای‏ این‏ اصل‏ را فراهم‏ کند.

اصل‏ سی و دوم: هیچکس‏ را نمی‏ توان‏ دستگیر کرد مگر به‏ حکم‏ و ترتیبی‏ که‏
قانون‏ معین‏ می‏ کند. در صورت‏ بازداشت‏، موضوع‏ اتهام‏ باید با ذکر دلایل‏
بلافاصله‏ کتبآ به‏ متهم‏ ابلاغ‏ و تفهیم‏ شود و حداکثر ظرف‏ مدت‏ بیست‏ و چهار
ساعت‏ پرونده‏ مقدماتی‏ به‏ مراجع صالحه‏ قضایی‏ ارسال‏ و مقدمات‏ محاکمه‏، در
اسرع‏ وقت‏ فراهم‏ گردد. متخلف‏ از این‏ اصل‏ طبق‏ قانون‏ مجازات‏ می‏ شود.

اصل‏ سی و سوم: هیچکس‏ را نمی‏ توان‏ از محل‏ اقامت‏ خود تبعید کرد یا از اقامت‏
در محل‏ مورد علاقه‏ اش‏ ممنوع‏ یا به‏ اقامت‏ در محلی‏ مجبور ساخت‏، مگر در
مواردی‏ که‏ قانون‏ مقرر می‏ دارد.

اصل‏ سی و چهارم: دادخواهی‏ حق‏ مسلم‏ هر فرد است‏ و هر کس‏ می‏ تواند به‏ منظور
دادخواهی‏ به‏ دادگاه‏ های‏ صالح‏ رجوع‏ نماید. همه‏ افراد ملت‏ حق‏ دارند این‏
گونه‏ دادگاه‏ ها را در دسترس‏ داشته‏ باشند و هیچکس‏ را نمی‏ توان از دادگاهی‏
که‏ به‏ موجب‏ قانون‏ حق‏ مراجعه‏ به‏ آن‏ را دارد منع کرد.

اصل‏ سی و پنجم:
 در همه‏ دادگاه‏ ها طرفین‏ دعوی‏ حق‏ دارند برای‏ خود وکیل‏
انتخاب‏ نمایند و اگر توانایی‏ انتخاب‏ وکیل‏ را نداشته‏ باشند باید برای‏ آنها
امکانات‏ تعیین‏ وکیل‏ فراهم‏ گردد.

اصل‏ سی و ششم:
حکم‏ به‏ مجازات‏ و اجرا آن‏ باید تنها از طریق‏ دادگاه‏ صالح‏ و
به‏ موجب‏ قانون‏ باشد.

اصل‏ سی و هفتم:
اصل‏، برائت‏ است‏ و هیچکس‏ از نظر قانون‏ مجرم‏ شناخته‏ نمی‏
شود، مگر این‏ که‏ جرم‏ او در دادگاه‏ صالح‏ ثابت‏ گردد.

اصل‏ سی و هشتم:
هر گونه‏ شکنجه‏ برای‏ گرفتن‏ اقرار و یا کسب‏ اطلاع‏ ممنوع‏
است‏. اجبار شخص‏ به‏ شهادت‏، اقرار یا سوگند، مجاز نیست‏ و چنین‏ شهادت‏ و اقرار
و سوگندی‏ فاقد ارزش‏ و اعتبار است‏. متخلف‏ از این‏ اصل‏ طبق‏ قانون‏ مجازات‏ می‏
شود.

اصل‏ سی و نهم:
هتک‏ حرمت‏ و حیثیت‏ کسی‏ که‏ به‏ حکم‏ قانون‏ دستگیر، بازداشت‏،
زندانی‏ یا تبعید شده‏، به‏ هر صورت‏ که‏ باشد ممنوع‏ و موجب‏ مجازات‏ است‏.

اصل‏ چهلم:
 هیچکس‏ نمی‏ تواند اعمال‏ حق‏ خویش‏ را وسیله‏ اضرار به‏ غیر یا تجاوز
به‏ منافع عمومی‏ قرار دهد.

اصل‏ چهل و یکم:
تابعیت‏ کشور ایران‏ حق‏ مسلم‏ هر فرد ایرانی‏ است و دولت‏ نمی‏
تواند از هیچ‏ ایرانی‏ سلب‏ تابعیت‏ کند، مگر به‏ درخواست‏ خود او یا در صورتی‏
که‏ به‏ تابعیت‏ کشور دیگری‏ درآید.

اصل‏ چهل و دوم:
 اتباع‏ خارجه‏ می‏ توانند در حدود قوانین‏ به‏ تابعیت‏ ایران‏ در
آیند و سلب‏ تابعیت‏ اینگونه‏ اشخاص‏ در صورتی‏ ممکن‏ است‏ که‏ دولت‏ دیگری‏
تابعیت‏ آنها را بپذیرد یا خود آنها درخواست‏ کنند.

 *«داما»* براین باور است که برای حل مشکلات و معضلات کشور که در اثر اشرافی گری و قانون گریزی و فاصله گیری از اصول و ارزش های انقلاب اسلامی ایجاد شده است باید به اصل انقلاب برگردیم و دوباره اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی را بازخوانی کنیم.
در جامعه اسلامی نباید فاصله طبقاتی وجود داشته باشد که دارد؟
چرا در طول۴۲سال عمر نظام،صاحبان اصلی نظام که همان محرومین و مستضعفین می باشند به حاشیه رانده شدند و مشاهده می شود، ثروت به شرافت تبدیل گشته و فقر و نداری به خفت و خواری ؟
چرا صاحبان اصلی نظام از امکانات و خدمات دولت بی بهره هستند و برای یافتن شغل مناسب، مسکن، بیمه اجتماعی و حقوق یکسان از سفره نظام بی بهره اند؟
«داما» اهتمام دارد اصول۲۸,۲۹,۳۰و۳۱قانون اساسی را، در اولویت برنامه خدمت رسانی خود قرار دهد.
در روزهای آینده با حضور در ستاد انتخابات کشور نسبت به ثبت نام جهت کاندیداتوری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اقدام خواهد شد.
 *دولت اسلامی مستضعفین ایران* ( داما) با شعار *خدامحوری،مردم باوری، ولایتمداری و رفاه اجتماعی* در خدمت مردم است.

 *جعفر خداقلی زاده*
دبیرکل حزب مجمع مشارکت اسلامی جوانان و بازرس خانه احزاب ایران
۱۴۰۰/۰۲/۲۱

  • جعفر خدا قلی زاده

بیانیه شماره 24

باسمه تعالی
« انتخابات نیازمند به بصیرت است».

ملت شریف و متدین ایران اسلامی
باسلام و صلوات برمحمد و آل محمد صل الله علیه وآله وسلم و همچنین عرض تبریک ولادت با سعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی  علیه السلام و پیشاپیش فرارسیدن «نهم اردیبهشت»، روز شوراهای اسلامی به این وسیله اعلام می داریم که انتخابات برای میهن اسلامی یک ارزش ملی،اسلامی و قانونی به رسمیت شناخته شده است.چه آنهایی که خود را بعنوان رای گیرنده به مردم معرفی می کنند و هواداران خود را به صحنه های سرنوشت ساز کشور و جامعه دعوت می کنند و چه آنهایی که احساس وظیفه می کنند برای تعیین سرنوشت خویش به پای صندوق های اخذ رای بیایند که هردوی این موضوع بسیار ارزشمند و محترم است.
در اینجا وظیفه است از ستاد انتخابات کشور، شورای نگهبان و هیات نظارت بر انتخابات که برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور همت کرده و تلاش می کنند،تشکر و قدردانی لازم را بعمل بیاوریم.
امروزه دشمنان داخلی و خارجی تمام تلاش خود را به عمل می آورند تا بتوانند مردم را نسبت به مسئولان بدبین سازند و اینگونه القاءکنند که رای ملت کارساز نیست بلکه نتیجه انتخابات از قبل معلوم است؟
اما ملت فهیم و آگاه ایران اسلامی نیک می دانند که نباید از دشمنان انتظار تعریف و تمجید داشته باشند؟ امروز انتخابات در واقع رویاروی دو گروه کفر و ایمان است که خدای متعال در سوره هود آیه۲۴،گروه کفر را کر و کور و در مقابل گروه ایمان را اهل بصیرت و شنوا خطاب می کند و از افکار عمومی سوال می کند که آیا این دو گروه قابل مقایسه با یکدیگر هستند؟ پس چرا متذکر نمی شوید؟؟؟!!!

برادران و خواهران!

نهم اردیبهشت،روز شوراهای اسلامی است لذا باید به جایگاه ارزشی شوراهای اسلامی از منظر قرآن و حدیث پرداخت و چه زیبا قرآن کریم بیان می دارد:
وَ الَّذِینَ اسْتَجابُوا لِرَبِّهِم وَ أقامُوا الصَّلاةَ وَ أمرُهُمْ شُورَى بَینَهُمْ وَ مِمَّا رَزَقناهُم ینْفِقُونَ
و آنان که دعوت پروردگارشان را اجابت کردند و نماز گزاردند و کارشان در میانشان [بر پایه] مشورت است و از آنچه روزیشان کرده ایم انفاق مى کنند.
شورى: ۳۸
بله از خصوصیات اهل ایمان،پذیرش دعوت الهی، اقامه نماز،پایبندی به خردجمعی و اهل انفاق بودن است که دراین آیه شریفه صراحتا مشورت را مورد اشاره قرار داده است.

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله وسلم می فرماید:
لا مُظاهَرَةَ أوثَقُ مِنَ المُشاوَرَةِ.
هیچ پشتیبانى و حمایتى استوارتر از مشورت نیست.
بنابراین،مشورت هم پشتیبان تصمیم است و هم حامی از آن به حساب می آید.

حضرت امام على علیه السلام درباره مشورت فرموده‌اند:
مَن شاوَرَ ذَوِی العُقولِ استَضاءَ بأنوارِ العُقولِ.
هرکه با خردمندان مشورت کند، از پرتو خردها روشنایى گیرد.
غرر الحکم: ۸۶۳۴
و نیز فرموده‌اند:
المَشورَةُ تَجلِبُ لکَ صَوابَ غَیرِکَ.
مشورت کردن، اندیشه هاى درست دیگران را براى تو کسب مى کند.
غرر الحکم: ۱۵۰۹
و باز فرموده اند:
المُستَشِیرُ على طَرَفِ النَّجاحِ.
مشورت کننده، در آستانه موفّقیت است.

شوراهای اسلامی در قانون اساسی:

در قانون اساسی جمهوری اسلامی، مشورت و شورا جایگاه ویژه‌ای دارد. استقرار نظام شورایی در کشور ایران، پس از انقلاب اسلامی (در سال ۱۳۵۷) چنان مورد توجه و اهمیت قرار گرفت که یک فصل و ۸ اصل از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به شورا‌ها اختصاص دارد.

اصل هفتم قانون اساسی می‌گوید:

طبق دستور قرآن کریم: و امرهم شوری بینهم و شاورهم فی الامر، شوراها؛ مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، شورای استان، شهرستان، شهر، محل، بخش، روستا و نظایر این‌ها از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور هستند.

همچنین اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی ایران نیز، به شورا‌ها اختصاص یافته است.

اصل یک صدم قانون اساسی

برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی، اداره امور هر روستا، بخش، شهر، شهرستان یا استان با نظارت شورایی به نام شورای ده، بخش، شهر، شهرستان یا استان صورت می‌گیرد که اعضای آن را مردم همان محل انتخاب می‌کنند.

در پایان بیانیه شماره ۲۴توجه شما برادران و خواهران را به بخشی از پیام مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای مدظله العالی در هشتم اردیبهشت ۱۳۷۸ به مناسبت آغاز فعالیت اولین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا جلب می کنم:

خدای متعال را شکرگزاریم که در انتخابات شورا‌ها یک نهاد دیگر برای خدمت به مردم تأسیس شد و ملت ایران یک گام دیگر به تحقق کامل قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی نزدیک گشت. از صمیم قلب آرزو می‌کنم که شورا‌های اسلامی شهر و روستا بتواند در سمت اهداف والا و انقلابی بنیان گذار نظام اسلامی تلاش و فعالیت کند و در چارچوب تکالیف قانونی خود به رفع مشکلات مردم بپردازد. بر دولت و مسئولان محترم هم لازم است که از این امکان گران بهاء برای جلب مشارکت مردم در اموری که به شورا‌ها محول شده است به سود کشور و ملت حداکثر استفاده را بکنند.
ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی
امیدواریم با پایان رفتن نتایج تائید صلاحیت ها، همه آماده برگزاری انتخاباتی پرشور و نشاط در چهار عرصه ریاست جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی،میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در۲۸خرداد ۱۴۰۰باشیم.
هر برگ رای ملت،تیری زهر آلود به چشم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
سلام و صلوات خدا برشهیدان والامقام و حضرت امام خمینی ره و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی مدظله العالی که استقرار،دوام و بقاء نظام، مدیون ایثارگری ها و مجاهدت های فداکارانه آنان است.

جعفر خداقلی زاده
دبیرکل حزب مجمع مشارکت اسلامی جوانان و بازرس خانه احزاب ایران
۱۴۰۰/۰۲/۰۶

  • جعفر خدا قلی زاده

بیانیه شماره ۲۲
دعوت به حضور

باسمه تعالی
«انتخابات واقعاً نعمت بزرگی است. این هم از برکات نگاه روشن و عمیق امام بزرگوار ما بود. کسانی در همان زمان بودند که معتقد بودند [وقتی‌] حکومت اسلامی است، انتخابات لزومی ندارد؛ امام فرمود نه، انتخابات باید باشد و منشأ اثر باشد، مردم تصمیم بگیرند، مردم انتخاب کنند و آنچه مردم میخواهند بشود. نتیجه‌ی این سیاست، این شد که مردم در کنار انقلاب و در وسط میدان باقی ماندند و تا امروز بحمدالله باقی مانده‌اند؛ چون خود مردمند که دارند انتخاب میکنند، خود مردمند که دارند تصمیم میگیرند». حضرت امام خامنه ای مدظله العالی

 *مردم شریف ایران اسلامی*

باسلام و صلوات بر محمد و آل محمد صل الله علیه وآله وسلم به این وسیله اشعار می دارد: قریب دو ماه به برگزاری انتخابات مهم و اثرگذار۲۸خرداد ۱۴۰۰هجری شمسی مانده است.انتخاباتی که حیثیت و آبروی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در مشارکت حداکثری و آگاهانه آن نهفته است.شما ملت بزرگ،رشید، شهید پرور،انقلابی، اهل مقاومت و ایستادگی روی ارمانها،اصول و ارزشهای الهی هستید.نظام جمهوری اسلامی ایران متعلق به ملت ایران و ملل مستضعفین جهانی است و لذا استکبار جهانی و صهیونیسم بین المللی و ایادی آنان در داخل و خارج کشور نهایت تلاش خود را می کنند تا مردم را از حضور در تعیین سرنوشت خویش(استقلال و آزادی) دلسرد کنند؟ اما آنها در این توطئه‌ها و دسیسه های شیطانی خود هرگز موفق نخواهند شد.
 *ملت بزرگ ایران اسلامی* نیک می داند که ۴۲سال تاوان جمهوریت،اسلامیت،استقلال، آزادی خود از بندطاغوت و بیگانگان را می پردازد.آنها نیک می دانند که فریاد ملت بزرگ ما، نفی هرگونه سلطه گری و سلطه پذیری است و لذا در انواع تهاجم فرهنگی،نظامی،ترورو تحریم قرار گرفته است ولی باور دارند که نتیجه مقاومت و ایستادگی در برابر شیاطین عالم ،پیروزی و سرافرازی است.
 *ملت شریف،آزاده و انقلابی ایران*
در انتخابات پیش رو، یقینا *عزت و کرامت رای* به نمایش گذاشته می شود و همه باید به این عزت و کرامت والای رای ملت که امام عزیزمان ره فرمودند« *میزان رای ملت است* » احترام بگذاریم.
 *شهیدان والامقام* ما در طول بیش از ۴۲سال مبارزه بی امان روی اصول و ارزشهای انقلابی و اسلامی در سایه پیروی از رهنمودهای حکیمانه و الهی امام عزیز ره و امام خامنه خامنه ای مدظله العالی که در حقیقت خمینی دیگراست،خون عزیز و پاک شأن به زمین ریخته شده است.
 *ایران اسلامی سرزمین لاله های خونرنگی است* که تن به شهادت دادند ولی تن به ذلت و نکبت و خواری ندادند.سلام برامام عزیز ره و مجاهدان راه خدا و رهبری معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی که چراغ راه ما و نسل های آینده هستند.
پس همه باهم حضور برای پشتیبانی از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران.

جعفر خداقلی زاده دبیرکل حزب مجمع مشارکت اسلامی جوانان
۱۴۰۰/۰۲/۰۱

  • جعفر خدا قلی زاده