بصیرت جوانان

اطلاع رسانی وفعالیتهای خبری ومطبوعاتی

بصیرت جوانان

اطلاع رسانی وفعالیتهای خبری ومطبوعاتی

پایگاه اطلاع رسانی و امور خبری بصیرت جوانان

بایگانی

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

اطلاعیه شماره ۳
وام قرض‌الحسنه مشارکتی

باسمه تعالی
 *مخاطبین محترم و دوستان گرامی* 
باسلام و احترام و عرض تبریک فرارسیدن شب یلدا به این وسیله باطلاع می رساند:
 *بنیاد فرهنگی مهر پیامبر اعظم (ص)با مسئولیت جعفر خداقلی زاده* و با همکاری *بانک قرض الحسنه مهر ایران* شعبه شهرری کد۵۲۲۰ اقدام به راه اندازی پرداخت وام قرض‌الحسنه با کارمزد۴درصد از محل تسهیلات اعطایی بانک و۲درصد از محل حق عضویت تجمیعی ماهیانه اعضاء می نماید.
 *در مرحله سوم،میزان وام پرداختی فقط پنج میلیون تومان است* .
متمایلین به دریافت وام می توانند:
۱_با دانلود اپلیکیشن اندروید« موبایل بانک ایران» از سامانهwww.qmb.ir نسبت به افتتاح حساب آنلاین با کد۷۰۰ اقدام نمایند,سپس شماره مشتری را به بنیاد فرهنگی مهر پیامبر اعظم (ص)اعلام نمایند.
۲_افرادعضو،می بایست مبلغ حداقل یک میلیون ریال تا نهم هرماه در حساب خود بعنوان حق السهم پرداخت ماهیانه داشته باشند.
۳_دهم هرماه،بانک مبلغ حق السهم اعضاء را بصورت آنلاین از حساب برداشته و به حساب بنیاد فرهنگی مهر پیامبر اعظم (ص)واریز می کند.
۴_از روز یازدهم،متقاضی معرفی شده به بانک قرض الحسنه مهر ایران مراجعه کرده و با پرکردن فرم دریافت وام به همراه یک نفر ضامن، امور اداری دریافت وام خود را فراهم می کند.
۵_بعداز دریافت تسهیلات بانکی،وام‌گیرنده طی ۳۶ماه یعنی سه سال اقساط وام خود را از طریق حساب افتتاحی پرداخت می کند.
۶_وام‌گیرنده بابت تامین هزینه های مربوط به حساب رسی و پرینت های دریافتی،موظف به پرداخت مبلغ پنجاه هزار تومان است.
نکات مهم:
الف_علاقمندان به عضویت مرحله سوم فقط تا پنجم دی ماه ۹۹ حق دارند،شماره حساب مشتری خود را برای ثبت نام در مرحله سوم  دریافت تسهیلات اعطایی بانک قرض الحسنه اعلام نمایند.
ب_دراین مرحله قصد داریم،فقط۲۵نفر عضو شوند تا سقف وام قرض‌الحسنه به پنج میلیون تومان در ماه برسد.
۳_تاکنون دو مرحله ثبت نام انجام شده است و ما در هرماه یک مرحله به اجرا می گذاریم.

توجه:۲۵نفر عضو مرحله سوم و پرداختی ۲۵نفر در ماه دومیلیون وپانصدهزارتوان می شود و بانک هم دو میلیون پانصد هزار تومان پرداخت می کند که جمعا می شود،پنج میلیون تومان تمام که با کارمزد جمعا می شود:پنج میلیون و سیصد و پنجاه هزار تومان تقسیم بر۳۶ماه کنید،قسط ماهیانه می شود:حدودا ۱۴۰هزارتومان
از خداوند توفیق همگان را مسئولیت می نمائیم.

جعفر خداقلی زاده
مسئول بنیاد فرهنگی مهر پیامبر اعظم (ص)
۱۳۹۹/۰۹/۲۷

  • جعفر خدا قلی زاده
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: کاری نکنیم که اساساً مردم از نهاد انتخابات، صندوق رأی، نهادهای منتج از آن دلزده و ناامید شوند.

به گزارش ایسنا، جمال عرف  در نخستین دوره آموزشی مجریان و دست اندرکاران انتخابات ۱۴۰۰ که از طریق ویدیو کنفرانس در تالار شیخ صدوق حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد، با اشاره به مضمون آیه سوره شریفه احزاب که می فرماید «ای کسانی که ایمان آورده‏ اید از خدا پروا دارید و سخنی استوار گویید»، اظهار داشت: بدون هیچ اغراق و مبالغه ای، مسأله و نیاز اصلی کشور در شرایط کنونی، اتحاد و انسجام بوده و لازم است با تأسی از این آیه شریفه، دقت کنیم در شرایط حساس کنونی نباید حرفی زده شود که سبب انشقاق، توهین و افترا نسبت به فرد، گروه و یا دولت شود.

وی افزود: طرح بعضی بحث ها و نقدها در فضای سیاسی کشور به خصوص در آستانه انتخابات ها عادی است اما به نظر می رسد شدت و حدت برخی از سخنان در فضای سیاسی- انتخاباتی فعلی کشور، بیش از نقد، تخریب است. 

معاون سیاسی وزیر کشور در بخشی دیگر از سخنان خود، با اشاره به این نکته که این میزان هجمه علیه دولتی که در این شرایط خاص کشور دارد کار می کند، قابل درک نیست، اظهار داشت: هیچ کس ادعا ندارد دولت مستقر، دولتی کامل و بی نقص است اما این میزان دوگانگی ها و چندگانگی ها که در فضای سیاسی کشور ایجاد شده، واقعاً نگران کننده است.

 وی افزود: ماه های پایانی فعالیت این دولت است اما کاری نکنیم که اساساً مردم از نهاد انتخابات، صندوق رأی، نهادهای منتج از آن دلزده و نومید بشوند. این به نفع کشور و نظام نیست. این میزان هجمه و حمله، در واقع لطماتی است که به کلیّت ساختار وارد می شود. 

عرف تأکید کرد: این زنگ خطری است برای همه کسانی که دلسوز نظام هستند. دقت داشته باشیم که دشمنان و مغرضان چه سوءاستفاده هایی از این وضعیت ضد انسجام می کنند.

عرف افزود: آنچه که امروز متضمن ایستادگی در مقابل توطئه‌های دشمنان شده است، وحدت، انسجام و همبستگی در سطوح مختلف است که لازم است همه جریان‌ها و فعالان سیاسی و مسئولان کشور این انسجام را حفظ کنند. 

رییس ستاد انتخابات در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مجریان انتخابات اظهار داشت: این سخن را با تأکید مطرح می کنم که در ادوار انتخابات گذشته، همواره این رأی بی واسطه مردم بوده که تعیین کننده نتایج انتخابات شده است. همه ما به عنوان مجریان انتخابات، رویکرد اساسی و دغدغه مان برگزاری انتخاباتی سالم، امن، قانونی و با مشارکت فراگیر است بنابراین از همه گروه ها و جریان های سیاسی زیر چتر جمهوری اسلامی که دارای مجوز فعالیت هستند برای حضور و مشارکت فعالانه در فرایند انتخابات ۱۴۰۰ دعوت می کنیم.

رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه همه تلاش ما باید این باشد که تمامی علایق و سلایق موجود در درون خانواده انقلاب مجال رقابت داشته باشند، افزود: ما مطلقاً بدهکار و وامدار هیچ گروه و جریانی نیستیم. باید امانتدار اعتماد و توجهی باشیم که در این جایگاه حساس برگزاری انتخابات به ما به عنوان مجریان انتخابات شده است که این امانتداری هم جز به رعایت دو اصل بی طرفی و قانونمداری محقق نخواهد شد. 

عرف در پایان گفت: باید رعایت این دو اصل، که در انتخابات گذشته هم معیار عمل بود در انتخابات پیش رو نیز تداوم داشته باشد و سیاست های کلی انتخابات که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و در واقع نقشه راه ما محسوب می شود، سرلوحه همه فعالیت ها و امور ما در اجرای قانون و برگزاری انتخابات قرار گیرد.

 

  • جعفر خدا قلی زاده

متن کامل سخنرانی دبیرکل حزب مجمع مشارکت اسلامی جوانان در نشست هم اندیشی با معاون استاندار تهران وفرماندار ویژه شهرستان ری منتشر شد

به گزارش بصیرت جوانان:دراین نشست هم اندیشی،جعفر خداقلی زاده طی سخنان مبسوطی ضمن گزارش فعالیت های تشکیلاتی اهم مسائل کشوری و شهرستانی را از نگاه حزبی خویش تشریح کرد.
بنابه گزارش پایگاه اطلاع رسانی و امورخبری بصیرت جوانان:دراین نشست مهم هم اندیشی،جمعی از فعالان حزب مجمع مشارکت اسلامی جوانان حضور داشتند.
به گزارش خبرنگار ما:متن کامل سخنرانی دبیرکل حزب مجمع مشارکت اسلامی جوانان و بازرس خانه احزاب ایران به شرح ذیل است:
جعفر خداقلی زاده:
باسمه تعالی
باسلام و صلوات بر محمد و آل محمد صل الله علیه وآله وسلم به این وسیله ضمن تشکر و قدردانی از دعوت معاون محترم استاندار تهران وفرماندار ویژه شهرستان ری و کارشناسان محترم معاونت سیاسی و انتظامی مبنی بر فراهم کردن زمینه ملاقات فعالان سیاسی با عالی ترین مقام دولت تدبیر و امید در شهرستان مذهبی،تاریخی و باستانی ری سخنان خود را با این مقدمه ای آغاز میکنم:

از اساتید علوم سیاسی شنیده ایم که گفته اند:
امروزه بسیاری از متفکران لازمه تبدیل مشارکت توده ای به مشارکت فعال وسازمان یافته را در تأسیس احزاب به معنای واقعی کلمه می دانند و آن را مرحله تکمیلی از مراحل انقلاب اسلامی به شمار می‌آورند که چنین امری در جهت تضمین تداوم و تعادل نظام ضروری است. اکنون که کشور در فرایند فراز و نشیب های  بحرانهای اقتصادی و سیاسی قرار دارد،ضرورت مشارکت سیاسی حائز اهمیت است و بدیهی ا ست که شاخصه اصلی توسعه سیاسی به مشارکت سیاسی می باشد. مشارکتی که خود برخوردار از  ابزار های کارآمد و سازمانهای نهادمند باشد. بنابراین اگرآسیبها و موانع تحزب برطرف شده و حزب به معنی صحیح کلمه مورد حمایت قرار بگیرد تأثیر به سزائی در کاهش خطاهای انتخاباتی،حل بحران های اقتصادی داشته و مسیر توسعه سیاسی را هموارتر خواهد نمود.

ادر جامعه مدعی مردم سالاری دینی، احزاب یکی از ضروریات زندگی جوامع بشری محسوب می‌شود به‌طوریکه یکی از مؤترین نهاد های   تأثیر گذار بر روند های تصمیم گیری و اجرائی کشور و به عنوان حلقه رابط بین مردم و حاکمیت سیاسی عمل می کند.
در جوامع و نظامهای سیاسی کنونی تقریباً هم اندیشی کاملی نسبت به ضرورت تحزب وجود دارد و از احزاب بعنوان چرخ دنده ماشین دموکراسی یاد می‌شود. در نظام جمهوری اسلامی ایران شاهد فعالیت احزاب و گروههای سیاسی مختلف با آرمانها و عقاید هستیم. لیکن با گذشت بیش از چهار دهه از پیروزی انقلاب هنوز احزاب سیاسی مورد حمایت جدی واقع نشده اند؟ و هیچکدام از احزاب نتوانسته اند کار ویژه واقعی احزاب از جمله مشارکت سیاسی، جامعه پذیری سیاسی،  ارتباطات سیاسی و... را داشته باشند.
  مطمئنا درصورت حمایت، احزاب سیاسی با گرم نمودن فضای انتخابات از طریق تبلیغات، مناظره، گفتگو و به بحث کشیدن مسائل مهم و مشکلات جدی و ارائه راهکار ها، شهروندان بی تفاوت را تبدیل به شهروندانی مسئول و متحرک نموده باعث مشارکت بیشتر مردم در انتخابات شده و یکی از زمینه های تحقق توسعه سیاسی را فراهم می نمایند.

الف:اهم مسائل کشور:
امادر مورد اهم مسائل کشور بصورت مختصر به آنها اشاره می کنیم:
۱_مشکلات اقتصادی:
عمده مشکلات اقتصادی کشور ناشی از تحریم های ظالمانه است تا سوءمدیریت ها،لذا باید تلاش کنیم در سال جهش تولید،نسبت به حمایت از تولیدات غیرنفتی اقدام کنیم. اینکه در کشور بسیج عمومی اعلام می شود،معنای آن این است که همه باهم کار و تلاش کنیم تا متکی به خود باشیم یعنی در تمام زمینه ها،به خوداتکایی برسیم.درذامر خوداتکایی و خودکفایی نباید اینگونه بیندیشیم که یک مرکز تولیدی پیداکنیم تا با تزریق پول و اعتبارات به تولید انبوه برسیم؟ هرچند که این روش تا حدودی لازم است اما مهم تر از آن،تقویت انگیزه و روحیه دربین مردم به ویژه جوانان مستعد و فکور است؟
بعنوان مثال عرض کنم در بحث حجاب و عفاف آیا ما با تولید انبوه چادر و روسری به حجاب و عفاف کامل رسیدیم؟خیر علاوه بر وجود انبوه چادر و روسری در کشور،میزان افراد استفاده کننده از چادر و روسری بیشتر است یا مانتو و....؟
پس باید حاکمیت و دولت تلاش بکند،فرهنگ سازی لازم را دربین مردم بوجود آورد و برای فرهنگ سازی نیازمند به هزینه هستیم؟ آیا متولیان امور احزاب به تشکل های سیاسی کشور که ضامن تداوم و بقای نظام هستند و بدان مشروعیت و مقبولیت می بخشند،بعنوان حلقه های واسط بین مردم و دولت و حکومت توجه کرده اند که با حمایت از احزاب ازجمیع جهات کشور را از مخاطرات اقتصادی و... رهایی بخشند؟
۲_مشکلات بهداشت و درمان:
آمارها نشان می‌دهد که بیشتر مردم کشور عزیز در زیر خط فقر زندگی می کنند و ما تا کی باید با کمک های مومنانه و همدلانه که بصورت فصلی ممکن است بخش اعظمی ازاین اقشار فاقد درآمد،بی بضاعت،کم بصاعت،بی سرپرست و ایتام را تحت پوشش قرا

ر دهد،به یاری آنان بشتابیم؟
در اینجا اگر دقیق شویم و به مفاد،اصول ارزشی و اصیل قانون مادرکشور که خون بهای بیش از شصت هزار شهید ویکصدهزار معلول و مجروح است،به دقت اندیشه گنیم،یقینا راهکارهای چاره اندیشی در فصل سوم قانون اساسی کاملا درنظر گرفته شده است؟
آیا هدف نظام مقدس جمهوری اسلامی مطابق با اصل سوم قانون اساسی که بیان می دارد:

‌‌‎دولت‏ جمهور اسلامی‏ ایران موظف‏ است‏ برای‏ نیل‏ به‏ اهداف‏ مذکور در
اصل‏ دوم‏، همه‏ امکانات‏ خود را برای‏ امور زیر به‏ کار برد:
‌‌‌‌‌‎1 - ایجاد محیط مساعد برای‏ رشد فضایل‏ اخلاقی‏ بر اساس‏ ایمان‏ و تقوی‏ و
مبارزه‏ ب

ا کلیه‏ مظاهر فساد و تباهی‏.
‌‌‌‌‌‎2 - بالا بردن‏ سطح‏ آگاهی‏ های‏ عمومی‏ در همه‏ زمینه‏ ها‏ با استفاده‏
صحیح‏ از مطبوعات‏ و رسانه‏ های‏ گروهی‏ و وسایل‏ دیگر.
‌‌‌‌‌‎3 - آموزش‏ و پرورش‏ و تربیت‏ بدنی‏ رایگان‏ برای‏ همه‏ در تمام‏ سطوح‏، و
تسهیل‏ و تعمیم‏ آموزش‏ عالی‏.
‌‌‌‌‌‎4 - تقویت‏ روح‏ بررسی‏ و تتبع و ابتکار در تمام‏ زمینه‏ های‏ علمی‏، فنی‏،
فرهنگی‏ و اسلامی‏ از طریق‏ تأسیس‏ مراکز تحقیق‏ و تشویق‏ محققان‏.
‌‌‌‌‌‎5 - طرد کامل‏ استعمار و جلوگیری‏ از نفوذ اجانب‏.
‌‌‌‌‌‎6 - محو هر گونه‏ استبداد و خودکامگی‏ و انحصارطلبی‏.
‌‌‌‌‌‎7 - تأمین‏ آزادیهای‏ سیاسی‏ و اجتماعی‏ در حدود قانون‏.
‌‌‌‌‌‎8 - مشارکت‏ عامه‏ مردم‏ در تعیین‏ سرنوشت‏ سیاسی‏، اقتصادی‏، اجتماعی‏ و
فرهنگی‏ خویش‏.
‌‌‌‌‌‎9 - رفع تبعیضات‏ ناروا و ایجاد امکانات‏ عادلانه‏ برای‏ همه‏، در تمام‏
زمینه‏ های‏ مادی‏ و معنوی‏.
‌‌‌‌‌‎10 - ایجاد نظام‏ اداری‏ صحیح‏ و حذف‏ تشکیلات‏ غیر ضرور.
‌‌‌‌‌‎11 - تقویت‏ کامل‏ بنیه‏ دفاع‏ ملی‏ از طریق‏ آموزش‏ نظامی‏ عمومی‏ برای‏
حفظ استقلال‏ و تمامیت‏ ارضی‏ و نظام‏ اسلامی‏ کشور.
‌‌‌‌‌‎12 - پی‏ ریزی‏ اقتصادی‏ صحیح‏ و عادلانه‏ بر طبق‏ ضوابط اسلامی‏ جهت‏
ایجاد رفاه‏ و رفع فقر و برطرف‏ ساختن‏ هر نوع‏ محرومیت‏ در زمینه‏ های‏ تغذیه‏ و
مسکن‏ و کار و بهداشت‏ و تعمیم‏ بیمه‏.
‌‌‌‌‌‎13 - تأمین‏ خودکفایی‏ در علوم‏ و فنون‏ و صنعت‏ و کشاورزی‏ و امور نظامی‏
و مانند اینها.
‌‌‌‌‌‎14 - تأمین‏ حقوق‏ همه‏ جانبه‏ افراد از زن‏ و مرد و ایجاد امنیت‏ قضایی‏
عادلانه‏ برای‏ همه‏ و تساوی‏ عموم‏ در برابر قانون‏.
‌‌‌‌‌‎15 - توسعه‏ و تحکیم‏ برادری‏ اسلامی‏ و تعاون‏ عمومی‏ بین‏ همه‏ مردم‏.
‌‌‌‌‌‎16 - تنظیم‏ سیاست‏ خارجی‏ کشور بر اساس‏ معیارهای‏ اسلام‏، تعهد برادرانه‏
نسبت‏ به‏ همه‏ مسلمانان‏ و حمایت‏ بی‏ دریغ از مستضعفان‏ جهان‏....
نبود؟
ما تاچه اندازه در تحقق مفاد۱۶گانه اصل دوم موفق بوده ایم؟

در فصل دوم قانون اساسی،مطابق اصل۲۸ آمده است:

 برخورداری‏ از تأمین‏ اجتماعی‏ از نظر بازنشستگی‏، بیکاری‏،
پیری‏، ازکارافتادگی‏، بی‏ سرپرستی‏، در راه‏ ماندگی‏، حوادث‏ و سوانح‏، نیاز به‏
خدمات‏ بهداشتی‏ و درمانی‏ و مراقبتهای‏ پزشکی‏ به‏ صورت‏ بیمه‏ و غیره‏، حقی‏
است‏ همگانی‏. دولت‏ موظف‏ است‏ طبق‏ قوانین‏ از محل‏ درآمدهای‏ عمومی‏ و
درآمدهای‏ حاصل‏ از مشارکت‏ مردم‏، خدمات‏ و حمایتهای‏ مالی‏ فوق‏ را برای‏ یک‏
یک‏ افراد کشور تأمین‏ کند.
آیا به نظر شما ملت ایران که صاحبان اصلی نظام هستند،از حق برخورداری از بیمه تامین اجتماعی که حق همگانی است و دولت موظف است از محل درآمدهای عمومی و.... این حق را برای یک یک مردم تامین کند،ازاین حقوق برخوردارند؟
و همچنین مطابق اصل ۳۱قانون اساسی که بیان می دارد:
داشتن‏ مسکن‏ متناسب‏ با نیاز، حق‏ هر فرد و خانواده‏ ایرانی‏
است‏. دولت‏ موظف‏ است‏ با رعایت‏ اولویت‏ برای‏ آنها که‏ نیازمندترند به‏ خصوص‏
روستانشینان‏ و کارگران‏ زمینه‏ اجرای‏ این‏ اصل‏ را فراهم‏ کند.
بیش از ۴۲سال از عمر انقلاب اسلامی می گذرد،پس چه موقع مردم از داشتن این حقوق به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی باید برخوردار باشند؟

متاسفانه در کشور شاهد بکارگیری نیروهایی هستیم که در صورت بیماری و غیره حقوق آنان نادیده گرفته می شود؟در حالیکه طبق اصل ۲۲قانون اساسی که اعلام می دارد:

 حیثیت‏، جان‏، مال‏، حقوق‏، مسکن‏ و شغل‏ اشخاص‏ از تعرض‏ مصون‏
است‏ ....

تمام اینها و موارد دیگر شدنی است اما اتاق فکر دولت باید پویا و گویا باشد؟
ب: در مورد اهم مسائل شهرستان ری:
۱_ شبکه استانی:
باتوجه به آمار جمعیت بسیاربالا،بقاع متبرکه بالاخص بقعه مبارکه حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام و مرقد مطهر حضرت امام خمینی ره بنیانگذار فقید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران به عنوان قطب مذهبی و دینی کشور محسوب می شود و مقام معظم رهبری مدظله العالی فرمودند:«ری قبله تهران است»ضرورت ایجاب می کند یک شبکه اختصاصی شبه استانی برای قبله تهران درنظر گرفته شود تا با تولید برنامه های مختلف بتواند در هدایت افکارعمومی شیفتگان اهلبیت عصمت و طهارت علیهم و مکتب حضرت امام ره تاثیرگذ

ار باشد و این خواسته بحق و مطالبه جدی مردم شریف شهرستان است؟
۲_نظرباینکه مطابق اصل یکصدم قانون اساسی،شوراهای اسلامی در تمام شهرها و روستاها باید تشکیل شود،چرا شهرری ازاین حقوق قانونی خود محروم است و اگراینطورنیست چرا در نام شورای اسلامی شهر تهران نام شهرری گنجانده نمی شود و اساسا چرا دفتر شورای اسلامی یک شهر در شهر دیگری چون تهران باشد؟
آیا نباید رئیس دولت و به تبع آن فرماندار بعنوان عالی ترین مقام دولت در سطح شهرستان، نسبت به اجرای قانون اساسی دقیق باشند و از طریق سلسله مراتب قانونی از مجلس شورای اسلامی بخواهند این حقوق مردم رعایت شود؟چرا نباید

 شهر ما از بودجه و اعتبارات مستقل برخوردار باشد؟درمدت چهار سال گذشته کدامین اقدام خداپسندانه و مردمی موثر در سطح شهرستان ری توسط مدیریت دوگانه شهری برداشته شده است؟ آیا فاصله بالا و پائین شهری کاسته شده است؟

۳_چرا خاورشهر با آن وضعیت ظاهری زیبا و امکانات وسیع یک روستا تلقی شود,حتی بدلیل ملاحظات سیاسی ازنعمت شورای اسلامی نیز محروم باشد و به عنوان مثال روستای قلعه نو که تمام وجودظاهری و باطنی اش جلوه ای از روستاست و  دارای کشاورزی و دامپروری فراوان می باشد،بعنوان شهر درنظر گرفته شود؟آیا اینگونه رفتارها نمادی از تبعیض و بی عدالتی در اجرای قانون توسط مجریان قانون نیست؟
۴_دراصل یکصدم قانون اساسی صراحتا آمده است که شوراهای اسلامی در شهرها و روستاه توسط مردم آن شهر و یا روستا انتخاب می شوند،تشکیل می شود؟اما درانتخابات گذشته شاهد هجوم افراد غیر بومی به مناطق شهری و یا روستایی جهت انتصاب افراد خاص هستیم و نتیجه چنین انتخاباتی دست یازیدن به بیت المال و تضییع حق الناس میگردد، آیا متولیان امور انتخابات کشور و شهرستان تضمینی برای جلوگیری از تضییع حقوق مردم مناطق شهری و روستایی ایجاد کرده اند یا همین امر در انتخابات پیش رو نیز دوباره تکرار خواهد شد؟

۵_ در گذشته ای نه چندان دور با سعی و تلاش فعالان سیاسی شهرستانی و اداره سیاسی فرمانداری ویژه شهرستان ری،دفتری برای حضور احزاب و تشکل ها در شهرری در ۲۱بعمن ماه سال۱۳۹۸در میان تبلیغات وسیع افتتاح شد؟
فرماندار محترم اعلام بفرمایند،«کلید» این دفتر را به کدام حزب تحویل داده  شده است؟ و اگر تحویل نشده ،مهمترین دلیل استنکاف از منشور سیاسی ابلاغی وزیر محترم کشور به استانداران و فرمانداران کشور چه چیزی بوده است؟
۶_در زمان فرمانداران گذشته حداقل ماهی یکبار نشست هم اندیشی با احزاب برگزار می گردید که اسباب همدلی و هم افزایی شده بود و امری در راستای توسعه سیاسی کشور بود؟
اما در زمان حضرتعالی که فردی بودمی،جوان و پرانرژی می باشید،این نشست ها بطور کلی به تعطیلی کشانده شده است؟این رکود سیاسی را می توان بعنوان حمایت از فعالیت های حزبی تلقی کرد؟
۷_چرا فرماندار محترم،مجمع مشورتی خود را برای حل مشکلات سیاسی،اقتصادی و فرهنگی اجتماعی ازمیان فعالان سیاسی درسطح شهرستان انتخابات نمی کند،آیا حضور احزاب در کنار فرماندار محترم،نامحرم تلقی می شود؟
۸_اخرین مطالبه احزاب این است که اگر بخواهیم به نیازهای بهداشتی اقشارکم برخوردار جامعه مورد هدف که بخشی از آنان با احزاب در ارتباط هستند،کمک کنیم از قبیل مواد ضدعفونی،ماسک و اقلام بهداشتی از کدام منابع باید بهره بگیریم؟
حزب مجمع مشارکت اسلامی جوانان در تلاش است با جذب و سازماندهی مردم و آموزش ضمن پاسخگویی به مطالبات اعضای خود در انتخابات ملی و محلی هم نقش مهمی بردارد .

جعفر خداقلی زاده دبیرکل حزب مجمع مشارکت اسلامی جوانان
و بازرس خانه احزاب ایران ۱۳۹۹/۰۸/۲۸

  • جعفر خدا قلی زاده