بصیرت جوانان

اطلاع رسانی وفعالیتهای خبری ومطبوعاتی

بصیرت جوانان

اطلاع رسانی وفعالیتهای خبری ومطبوعاتی

پایگاه اطلاع رسانی و امور خبری بصیرت جوانان

بایگانی

۱۸ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

به گزارش بصیرت جوانان:دراین همایش مهندس باهنر،دکترعلی مطهری نائب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی،دکتررحمانی فضلی و...شرکت داشتند.

بنابه گزارش پایگاه اطلاع رسانی واموربین المللی بصیرت جوانان:دراین همایش دبیران کل احزاب،دیدگاههای خودرادرخصوص اسیب های احزاب وضرورت توجه به این نیازهامطرح کردند.

دکترعلی مطهری نیزبااشاره به جایگاه احزاب دراداره امورکشور،ان رابعنوان یکی ازارکان محوری نظام دموکراسی عنوان کردندکه نقش مهمی درایجاداعتمادبین مردم ودولت وجلوگیری کننده ازورودافرادفرصت طلب به اداره امورکشکرمی شود.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی بااشاره بهوجودتفکرناسازی احزاب بااصل ولایت فقیه گفت:عده ای اینگونه تعبیرمیکنندکه وقتی ماولی فقیه داریم پس چه نیازی به وجوداحزاب است؟یعنی همان شعار؛حزب فقط حزب الله؟چون احزاب دارای تفکراتی غیرقابل تحمل هستند؟

دکترمطهری بانفی اینگونه نگرشهاافزودند:مقام معظم رهبری هیچگونه مخالفتی باوجوداحزاب ندارندودردیداربادانشجویان فرمودند؛هرکسی بایدحرف خودرابزندچرابرخی دوست دارندحرف مرابزنند.وی تصریح کرد:شهیدمطهری که درتدوین قانون اساسی هم نبودند،دیدگاهی بالاترازاینهارادارندولذامی فرمایند:درجمهوری اسلامی ایران حتی احزاب غیراسلامی هم ازادند،فعالیت کنندامابایدباتابلوی خودشان ودیدگاه خودشان اعلام موضع نمایندومردم رابامواضع سایراحزاب فریب ندهند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی باتاکیدبرنقش محوری احزاب دراداره امورکشورافزودند:اگراحزاب قوی شکل بگیرد،مادرمجلس نیزفراکسیونهای قوی خواهیم داشت.بنابراین اگربخواهیم احزاب رابپذیریم بایدفرهنگ حزبی رانیزبایدبپذیریم.

دکتررحمانی فضلی وزیرکشورهم باایرادسخنرانی طولانی ازاحزاب بعنوان بازیگران اصلی صحنه برگزاری انتخابات گذشته عنوان کردواززحمات انان قدردانی کردوازاحزاب خواست که درانتخابات بعدی هم وزارت کشوررایاری رسانند.

وزیرکشورافزکد:فعالیت احزاب درکشورقابل قبول است ومااحزاب رابعنوان سردمداران امورسیاسی کشورموردحمایت قرارمیدهیم.دردولت مابستن مطبوعات ورسانه به حداقل خودرسیده است،چون مافعالیت احزاب ومطبوعات رابحق می دانیم.

  • جعفر خدا قلی زاده

به گزارش بصیرت جوانان:دراین جلسه که باحضورفرماندهان دانش اموزی پایگاه بسیج دانش اموزی مدارس معاونت اداره کل اموزش وپرورش شهرستانهای استان تهران ومدیریت اموزش وپرورش ناحیه2شهرری،برگزارگردید،هماهنگی های لازم درخصوص اردوی اموزشی وعقیدتی یاوران ولایت بعمل امد.

بنابه گزارش پایگاه اطلاع رسانی واموربسیج دانش اموزی ودانشجویی بصیرت جوانان:شجاع فرمانده حوزه 2بسیج دانش اموزی ناحیه2شهرری اهمیت این اردوی فرهنگی،اموزشی وعقیدتی رادرارتقای اموزه های دینی وانقلابی خاطرنشان کرد.

مقررشدکه تمام دانش اموزان روزیکشنبه 27تیرماه ساعت7صبح دراداره باشندتابه محل عزیمت واعزام انتقال داده شوند.

جعفرخداقلی زاده هم دراین جلسه اهمیت حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان رابرای دانش اموزان وخودیاداورشدکه نبایدبه این دستاوردبزرگ چوب حراج زده شود.

مسئول روابط عمومی وتبلیغات حوزه351امام محمدباقر(ع)به اهمیت این اردوی یاوران ولایت اشاره کرد وگفت:من یقین دارم که این بسیارپربارخواهدبودوبه همین دلیل ارزومیکنیم که ایکاش توفیق حضوردران داشته باشیم.

  • جعفر خدا قلی زاده

به گزارش بصیرت جوانان:حضرت ایت ا...العظمی دکترسیدهاشم بطحایی گلپایگانی درمجلس بزرگداشت وترحیم اولین سالگردبسیجی مخلص مرحوم حاج عباسعلی سفلائی پدربزرگوارسرداران رشیدبسیجی سپاه اسلام درهشت سال دفاع مقدس برادران احمدوصفدرسفلائی که درمسجدجامع ارشادمیدان نمازشهرری باحضورمردم ومسئولان برگزارگردید،ملت انقلابی و ولایتمدارراموردتمجیدوتکریم قراردادکه بابینش سیاسی خودومجاهدت درراه اسلام،وارث شایسته حکومت الهی درجهان هستند،بگونه ای که بابذل جان ومال خویش پرچم اسلام رابرافراشته نگه داشته اند.

عضومجلس خبرگان رهبری که دارای دکترای حقوق ازدانشگاه تهران است،ازحسن اعتمادمردم عزیزنسبت به خودقدردانی کردوفرمود:شماباانتخاب خودمارابه عرصه خدمتگزاری فرستادیدوبرمافرض است که قدراین موهبت الهی راپاس بداریم.

این عالم بزرگ ومرجع تقلیدتصریح کرد:خداوندماراامتحان میکندولذابایدمراقب باشیم که امانتدارخوبی باشیم.دکتربطحایی گلپایگانی بااشاره به اوضاع اجتماعی،اقتصادی وفرهنگی قبل ازانقلاب اسلامی گفت: مسئولان حکومتی قبل ازانقلاب اسلامی ایران فاسدبودندوازنظرفرهنگی وضعیت مبتذلی داشتیم،حال که این نظام بامجاهدتهای امام راحل(ره)وشهدای گرانقدربدست شماعزیزان افتاده است بایدبگونه ای رفتارکنیم که به معنای واقعی میراث دارانقلاب باشیم.

حضرت ایت ا... دکترسیدهاشم بطحایی گلپایگانی قبل ازایرادسخنرانی درمسجدجامع ارشادشهرری باحضوردرمنزل شهیدحجت اصغری شربیانی مدافع حرم حضرت زینب(س)ساکن شهرک فیروزابادوهمچنین شهیدموسی حیدری مدافع حرم حضرت زینب(س)ساکن شهرک نظامی ازمقام شامخ ان شهدای گرانقدرتجلیل بعمل اوردوبه خانواده شهداتبریک گفت.

دراین بازدیدجناب سروان سارانی عده ای ازمعتمدین وعوامل دهیاری این عضومحترم مجلس خبرگان رهبری راهمراهی می نمودند.

  • جعفر خدا قلی زاده

شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است. شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. شهادت مرگی از راه کشته شدن است، که شهید آگاهانه و بخاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن ((فی سبیل الله))انتخاب می کند. یعنی شهید در راهی کشته می شود که هر دو ارزش آگاهانه و فی سبیل الله را داراست و چنین مرگی است که به تعبیر پیامبر((ص)) شریفترین و بالاترین نوع مردن است (اَشرُفُ المُوًتِ قَتْلُ الشَّهادَهِ)و علی(ع) آن را گرامی ترین نوع مردن می داند.(اَکْرُمُالمُوًتِ اَلْقُتْلُ)

شهید در لغت به معنی ((گواه)) است و در اصطلاح به کسی گویند که در مجرای شهادت قرار گرفته و در راه خدا کشته می شود.شهادت نوعی از مرگ نیست بلکه صفتی از ((حیات معقول)) است. زیرا حیات معمولی که متاسفانه اکثریت انسانها را اداره می کند، همواره خود و ادامه بی پایان خود را می خواهد، لیکن در حیات معقول فرد آن زندگی پاک از آلودگی ها که خود را در یک مجموعه بزرگی به نام جهان هستی در مسیر تکاملی می بیند که پایانش منطقه جاذبه الهی است. لذا شهید همواره زنده است و حیات و ممات او همواره صفتی است برای حیات طیبه و به مصداق آیه شریفه قرآن که می فرماید:

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون


(169 آ ل عمران)و گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شده اند، مردگانی هستند، بلکه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره مندند.شهید همواره زنده است و مرگ او در واقع انتقال از حیات جاری در سطح طبیعت به حیات پشت پرده آن می باشد.و یا در آیه ای دیگر می فرماید : ((و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء و لکن لاتشعرون)) که در این آیه نیز به زنده بودن شهید اشاره نموده است.در قرآن مجید، حدود ده آیه به صورت صریح درباره کسانی که در راه خدا کشته شده باشند وجود دارد. از جمله مسائلی که در این آیات به آن اشاره شده است عبارت است از زنده بودن شهید، رزق شهید، آمرزش گناهان شهید، ضایع نشدن عمل شهید، مسرت و خوشحالی شهید، وارد شدن در رحمت الهی و رستگاری شهید. در این نوشتار کوتاه اشاره ای به آنها خواهیم داشت.

حیات شهید

یکی از ویژگی هایی که قرآن شریف برای شهیدان ذکر کرده است، مساله حیات و زنده بودن آنها است. حال باید بدانیم که منظور قرآن از این حیات چه نوع حیاتی است؟ و مقصود قرآن چیست؟ آیا منظور از حیات، حیات مادی است؟ یا این حیات مخصوص به روح و روان شهدا است؟ آیا این حیات به جسم شهید هم مربوط می شود یا خیر؟ و دهها سوال دیگر که باید مورد بررسی قرار گیرد و به آنها پاسخ داده شود.حیات در لغت به معنای ((زنده بودن)) آمده است. و در اصطلاح از دیدگاه های مختلف تعاریفی از آن ارائه گردیده است.اما مراد از حیات شهیدان که خداوند در قرآن فرموده چیست؟در ذیل آیه 154 سوره بقره تحت عنوان(( وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبیلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاء وَلَکِن لاَّ تَشْعُرُونَ)) که به زنده بودن شهیدان اشاره کرده و اقوال مختلفی از طرف مفسرین ارائه گردیده است.

برخی گفته اند که منظور این است که شهدا بزودی در قیامت زنده خواهند شد. برخی نیز گفته اند که : کشته شدگان در راه خدا، دارای هدایت و ایمان و دین صحیح هستند، نمرده اند و زنده هستند. برخی دیگر گفته اند : مقصود این است که، چون از شهیدان، نام نیک در این دنیا باقی مانده است زنده می باشند. مفسرین دیگر نیز اقوال دیگری را آورده اند که هر کدام به نوعی بیان کننده حیات شهدا می باشد و همه این اقوال به زنده بودن آرمان و اهداف شهیدان در جامعه باور دارند.

رزق و روزی شهید

خداوند در قرآن کریم در سوره آل عمران در آیات 169 تا 171 می فرماید :و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون، فرحین بما آتاهم من فضله و یستبشرون بالذین…

در این آیات خداوند بعد از اینکه می فرماید شهیدان را مرده مپندارید اشاره می کند به اینکه شهیدان زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند(عند ربهم یرزقون) که در این قسمت از آیه به ارتزاق شهیدان اشاره شده است. لذا اگر نوعی حیات مجازی برای شهیدان فرض نمائیم با ارتزاق منافات دارد پس باید حیات را حقیقی در نظر گرفت. زیرا ارتزاق از ویژگی های موجود زنده و حقیقی است و چون خداوند درباره شهیدان گفته است که نزد پروردگارشان، ارتزاق می کنند لذا شهید نمی تواند زنده حقیقی نباشد.در این آیات، سپس خداوند می فرماید : شهدا به خاطر آنچه که خداوند از فضل خود به آنهاارزانی نموده است خوشحال وشادمانند ، ودر تفسیر مجمع البیان آمده است که این خوشحالی به خاطر نعمت های بهشتی است که خداوند نصیبشان نموده است .وبرخی نیز گفته اند این خوشحالی بخاطر رسیدن آنها به مقام حقیقی ولایت و عبودیت است.در ادامه آیات آمده است که : شهدا به آن مومنانی که هنوز به آنها نپیوسته اند و بعد در پی آنها به راه آخرت خواهند شتافت مژده و بشارت می دهند که از مردن نترسید واز خوف از دست دادن متاع دنیا غم مخورید . وآنها را به فضل و نعمت خدا بشارت می دهند و این که خداوند اجر اهل ایمان را ضایع نمی کند.بنابراین شهدا به واسطه نعمت های خدادادی مسرور و خوشحالند و می خواهند این خوشحالی را با دیگران که به آنها ملحق می شوند تکمیل نمایند و مایلند که به آنها بشارت داده شود که ترس و اندوهی به خود راه ندهند .در تفسیر مجمع البیان برای این موضوع سه دلیل ذکر نموده اند :


1-شهدا از وضع برادران مومن خود که در دنیا زنده اند و در راه خدا به جهاد مشغول هستند اظهار سرور می نمایند.


2-قول دوم این است که نامه ای به شهیدان ارائه می شود که در آن اسامی برادران ایمانی آنها ، که به درجه شهادت نایل و به آنها ملحق خواهند شد ، ثبت است و شهیدان با دیدن این اسامی خوشحال خواهند شد.


3-مراد از(( لم یلحقوا بهم)) مومنانی هستند که در فضل ومقام به آنها نرسیده اند ولی به واسطه ایمان، مقامی عظیم دارند .


در همین رابطه حدیثی از پیامبر (ص) نقل گردیده است که بی مناسبت نیست آن را ذکر نماییم وآن این که :از پیامبر اکرم (ص)نقل شده استکه شهید دارای سه خصلت است :عند اول قطرة  من دمه یکفرعنه کل خط ویری مقعده فی الجنة، و یزوج من الحور العین، و یومن من الفزع الاکبر ومن عذاب القبر، ویحلی حلی الایمانیعنی با ریختن اولین قطره خون شهید همه خطاها وگناهانش بخشیده و نادیده گرفته می شود ودیگر این که جایگاه خود را در بهشت می بیند و از همسران بهشتی اختیارمی کند و هم چنین از فزع اکبر ( گریه و زاری ) و عذاب قبر در امان است و از لباس های بهشتی بر او می پوشانند.این حدیث و امثال آن دال بر جاودانگی و جایگاه رفیع و حیات حقیقی شهیدان دارد.در حدیث دیگری از پیامبر (ص) نقل شده است که رسول اکرم (ص) در روز احد بالای سر ((مصعب بن عمیر)) ایستاد و برای او دعا کرد و سپس گفت :انّ رسول الله یشهد انّ هولاء شهداء عند الله یوم القیام  فاتوهم زوروهم وسلمو علیهم فوالذی نفسی بیده ، لا یسلم علیهم احد الی یوم القیامه ، الاّ ردّوا علیه ، یرزقون من ثار الجن   ووتح  .(کشف الاسرار،ج1 ، ص417 )

یعنی رسول خدا گواهی می دهد که شهدا شاهدان من نزد خدا در روز قیامت هستند. بیایید و ایشان را زیارت کنید ، بر اینان سلام کنید ، که سوگند به آن که جانم در دست اوست ، هیچ کس نباشد که بر آنها سلام کند الا اینکه جوابش را می دهند . وآنها از میوه های بهشتی وهدایای آن روزی داده می شوند .

این حدیث نیز دلالت بر زنده بودن شهدا دارد و نیز دلالت بر لزوم زیارت آنان دارد.

در آیه دیگری از قرآن کریم نیز به روزی شهدا اشاره شده است آن جا که می فرماید :

والذین هاجروا فی سبیل الله ثم قتلوا اوماتو لیرزقنّهم اللّه رزقا حسنا وان اللّه لهو خیر الرازقین لیدخلنّهم مدخلا یرضونه.

(58 و 59 سوره حج)یعنی آنان که در راه رضای خدا، از وطن هجرت نمودند و در راه دین خدا کشته شدند و یا مرگشان فرا رسید، البته خداوند، رزق و روزی نیکوئی در بهشت ابد نصیبشان  می گرداند که همانا خداوند بهترین روزی دهندگان است. خداوند به آنان در بهشت منزلی عنایت کند که بسیار به آن راضی و خوشنود باشند.


در این آیه پس از این که از رزق و روزی شهدا با نام رزق حسن و نیکو یاد می کند جایگاه آنان را در بهشت معرفی و آنرا مقام رضوان و رفیع می داند. حقیقت رزق شهدا در جهان دیگر بر ما پوشیده است لیکن می دانیم که رزق آنها از جانب خداست.

آمرزش گناهان شهید

در قرآن کریم درباره بخشش گناهان شهید چنین آمده است.

فالذین هاجروا و اخرجوا من دیارهم و اوذوا فی سبیلی و قاتلوا و قتلوا لا کفّرن عنهم سیئاتهم و لادخلنهم جناتٍ تجری من تحتها الانهار ثواباً من عند الله و الله عنده حسن الثواب((195 آل عمران))


آنان که از وطن خود هجرت کردند و از دیار خود بیرون رانده شدند و در راه خدا رنج کشیدند، جهاد کردند و کشته شدند، همانا بدی های آنان را می پوشانیم و آنان را به بهشت هایی که از زیر درختان آن نهرهای آب، جاری و روان است، داخل می کنیم و این پاداشی است از جانب خدا و پاداشی که از جانب خدا باشد نیکوست.   در این آیه اشاره شد که خداوند همه بدی های کشته شدگان در راه خدا را نادیده می گیرد و بعلاوه از جانب خود به آنان نیکوترین پاداش را عطا می کند.


در همین رابطه احادیثی نیز ذکر شده است که به برخی از آنها اشاره می نمائیم.


قال النبی(ص) :


فاذا ودَّعهم اهلوهم بکت علیهم الحیتان و البیوت، تخرجون من ذنوبهم کما تخرج الحیة من سلخها.


(کشف الاسرار وعده الابرار، ج2، ص347)


یعنی چون رزمندگان با اهل و خانواده خود خداحافظی کنند، 


ماهی ها و خانه ها، بر آنها می گریند و از گناهان خود خارج می شوند، همانگونه که مار، از پوست خود خارج می شود.


در حدیث دیگری که قبلاً ذکر شد و پیامبر شش خصلت را برای شهیدان ذکر نمودند اولین خصلت این بود که : اولین قطره خونی که از شهید بر زمین ریخته می شود گناهانش بخشیده و آمرزیده می گردد. که این لفظ در احادیث دیگری هم تکرار شده است.


امام صادق(ع) نیز در روایتی می فرمایند :


من قتل فی سبیل الله لم یعرفه الله من سیئاته


(وسایل الشیعه، ج11، ص9)


یعنی کسی که در راه خدا به شهادت نائل شود، هیچ یک از گناهان و بدی هایش به او ارائه نخواهد شد یعنی از همه آنها چشم پوشی خواهد شد.


و در تفسیر آیهان لا خوف علیهم و لا هم یحزنون


 (170 آل عمران)


نیز آورده اند که به شهیدان بشارت می دهند که از گناهان گذشته خوفی نداشته باشند. زیرا خداوند گناهانشان را با شهادت پاک می سازد.


و در حدیثی دیگر از پیامبر(ص) سوال شد که چرا شهید مورد آزمایش و سوال واقع نمی شود؟ پیامبر(ص) فرمود زیرا شهید در زیر برق شمشیر آزمایش خود را به پایان رسانده است.


پاداش عمل شهید



خداوند در چند مورد به پاداش بزرگ و ضایع نشدن عمل شهید در قرآن اشاره فرموده است. از جمله :


و الذین قتلوا فی سبیل الله فلن یضلَّ اعمالهم سیهدیهم و یصلح بالهم و یدخلهم الجنة عرفها لهم.


 آیات 6-4 سوره محمد


یعنی کسانی که در راه خدا کشته شدند، خداوند هرگز اعمالشان را ضایع نگرداند و آنان را به سعادت هدایت کند و امورشان را اصلاح نماید و به بهشتی که قبلاً مقامات آن را به آنها شناسانده است، واردشان می سازد.


و جالب است که خداوند قبل از این قسمت از آیه می فرماید : اگر خدا می خواست، از کفار انتقام می کشید و همه را بدون زحمت جنگ شما، هلاک می کرد، این برای آزمایش خلق نسبت به یکدیگر است.


(سوره محمد آیه 4)


در آیه ای دیگر می فرماید :


و من یقاتل فی سبیل الله فیقتل او یغلب فسوف نوتیه اجراً عظیماً.


 (74 سوره نساء)


یعنی کسی که در راه خدا جهاد کند، و در راه خدا شهید گردد، یا پیروز شود، پاداش بزرگی به او عطا خواهیم کرد.


از آیات ذکر شده چنین برداشت می گردد که خداوند خود ضایع نشدن عمل شهید را تضمین کرده است و این گونه نیست که اگر به ظاهر در جهاد شکست خورده باشند خون آنها ضایع شده باشد. بلکه در هر حال پیروز می شوند.


در آیه دیگری خداوند پیروزی یا شکست رزمندگان و شهید شدن یا نشدن آنها را یکی از دو نیکی قلمداد می نماید.


قل هل تربصون بنا الا احدی الحسنیین و نحن نتربص بکم ان یصیبکم الله… 


(52 سوره توبه)


یعنی بگو آیا درباره ما جز یکی از دو نیکی را انتظار دارید. یا به شهادت می رسیم و یا پیروز می شویم. در هر حال خداوند خون شهید را تضمین کرده و آن را هدر نمی داند.


در زمان پیامبر(ص) نیز منافقین می گفتند اگر مومنین نزد ما بودند و به جنگ نمی رفتند، نمی مردند و کشته نمی شدند، و خداوند در جواب آنها فرمود : که این آرزوهای باطل را حسرت دل آنها خواهد کرد و خداست که زنده می کند و یا می میراند در هر وقت که بخواهد.


لو کانوا عندنا ما ماتوا و ما قتلوا لیجعل الله ذلک حسره فی قلوبهم والله یحیی و یمیت.


(156 سوره آل عمران)


در هر حال خداوند خون شهیدان را پاداشی نیکو که همانا دخول در بهشت است عطا خواهد فرمود.


و یدخلهم الجنة عرفها لهم


 (4، سوره محمد)


و در آن مقام به رحمت الهی نائل و به سوی خدا در بهشت خواهند بود.


لئن متّم او قتلتم لالی الله تحشرون.


(158، آل عمران)


در بیان مقام و درجات عالی شهدا و فضیلت شهادت و اجر عمل آنها احادیث فراوانی از ائمه معصومین نقل شده است که این مبحث را با ذکر ترجمه یک حدیث از پیامبر(ص) به پایان می رسانیم.


رسول گرامی اسلام فرمودند :


نیروهای رزمنده هنگامی که تصمیم به شرکت در جنگ می گیرند، خداوند مصونیت آنها را از آتش تضمین می کند. و چون آماده جنگ شوند، فرشتگان به وجود آنها افتخار می کنند. هنگامی که با خانواده خود وداع می کنند ماهی ها و خانه ها گریه می کنند و از گناهان خود خارج می شوند همان گونه که مار از پوست خود خارج می شود. خداوند چهار هزار فرشته را برآنها می گمارد تا از جلو و پشت سرآنان را محافظت نمایند.


_کار نیکی انجام نمی دهند مگر اینکه مضاعف شود. در مقابل هر روز در جبهه ثوابی برابر عبادت هزار مرد عابد … برای ایشان می نویسند. چون با دشمن روبه رو می شوند قلم همه اهل دنیا از درک ثواب آنها عاجز است. و چون به مبارزه با دشمن می ایستند و تیرها را آماده نشانه رفتن به دشمن می کنند و با یکدیگر درآویزند فرشتگان بال های خود را بر سر آنها می گسترانند و برای پیروزی و ثابت قدمی آنها دعا می کنند. هنگام ضرب و زخم، همسر بهشتی و نعمت های الهی بر او فرود می آید. مرحبا به روح پاکی که از بدنی پاک و مطهر خارج شد، بشارت باد بر تو کرامت ها و نعمت هایی که هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده است و بر قلب هیچ کسی خطور نکرد


ه است.


(کشف الاسرار وعده الابرار، ج2، ص248 و 249)




  • جعفر خدا قلی زاده

به گزارش بصیرت جوانان:هزاران نفرازمردم شریف وروزه دارشهرستان مذهبی،باستانی وانقلابی ری یعنی قبله تهران دراین مراسم باشکوه،عزت واقتدارمکتبی خودرابه نمایش گذاشتند.

بنابه گزارش پایگاه اطلاع رسانی وامورایثارگران بصیرت جوانان:قلوب روزه داران دراخرین روزماه مبارک رمضان متوجه حرم مطهروملکوتی قافله سالارکربلاحضرت زینب کبری(س)شده بودکه مدافعان حرمش بانثارجان ومال خویش اجازه نداده اند،کوچکترین تعرضی به میراث بزرگ ال الله صورت گیرد.دراینجاقومیت وتبعیت،جنسیت ونژادبرای مردم فرقی ندارد،مسلمان پیروالله مطرح است وبس.

افرین براین وحدت وهمدلی که جعفر خداقلی زاده مسئول کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرک نظامی (م.کفاشان)دراوصاف این عزت همیشگی اینگونه سروده است؛

درسرزمین ایران-یعنی دیارقران-باهمدلی و وحدت-این است شعارملت:

ای رهبرازاده! اماده ایم اماده...

ماملت مسلمانِ-اندردیارایران-ازدشمنان نترسیم-چون مثل تیغ وداسیم:

ای رهبرازاده! اماده ایم اماده....

افرین براین غیرت دینی مردم عزیزایران اسلامی ومردم متدین افغانستان مظلوم که برای پاسداری وحراست ازدیانت و ال ا...تن به شهادت میدهندولی هرگزتن به ذلت نمی دهند.

امروزشهرک نظامی شهرری باردیگرازنظرجمعیت وگستردگی به اثبات رساندکه پرچمدارولایتمداری درکشوروجهان است واگربنویسند:شهرالله اکبر ویاشهرالاسلام حق این منطقه مسکونی بزرگترین حوزه روستایی بخش مرکزی ری رااداکرده اند.چیزی که درپایان مراسم جعفرخداقلی زاده عضوشورای اسلامی به جناب اقای تمهیدی معاون سیاسی وانتظامی فرمانداری ویژه ری گوشزدنمودکه نبایددرقانون تقسیمات کشوری بفراموشی سپرده شود؟پیکرپاک شهیدموسی حیدری پس ازمراسم تشییع به صحن امامزاده طاهر(ع)خیرابادورامین انتقال داده شدو درانجاتدفین شد.درمراسم تدفین حال بانوان وابسته بشدت متاثرگردیدوعده ای بیهوش گردیدند.

حوزه 363ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)ری،پایگاه بسیج شهیددستغیب،شورای اسلامی ودهیاری نظامی،شهرداری ناحیه6منطقه20تهران،مدیریت شرکت واحداتوبوسرانی منطقه7تهران،بنیادشهیدوامورایثارگران شهرستان ری،خانه ایثارگران شهرستان ری،جامعه روحانیت معزز ومعظم شهرری،جامعه ذاکرین ومادحین اهلبیت عصمت وطهارت(ع)ناحیه مقاومت بسیج حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)ری وحوزه بسیج ادارات شهرستان ری،پایگاه بسیج اداری درشرف تاسیس حضرت امام خمینی(ره)شورای اسلامی ودهیاری شهرک نظامی،مجموعه فرماندهی کلانتری173امین اباد،مردم ولایتمدارومکتبی شهرک های نظامی وعباس اباد،بانوان زینبی(س)ریش سفیدان ومعتمدان،نیروهای مخلص بسیجی و...  دراین مراسم باشکوه عزت واقتدارمکتبی خودرابه نمایش گذاشته بودند.

گزارشگر؛جعفرخداقلی زاده

  • جعفر خدا قلی زاده

به گزارش بصیرت جوانان:پس ازاعتراض جعفرخداقلی زاده به بخشدارمرکزی ری درخصوص اجرای دستورالعمل ابلاغی استانداری تهران به فرمانداریهاوبخشداریهامبنی برانجام کلیه مکاتبات متقاضیان انشعابات اب،برق،گازو...توسط دهیاریها وعدم اجرای ان تاکنون که بدنبال این انتقادواعتراض بخشدارمرکزی ری فرمودنددرصورتیکه شورای اسلامی ودهیاری این امادگی راازلحاظ امورکارشناسی فنی داشته باشدماحرفی نداریم،رئیس شورای اسلامی طی مکاتبه ای به بخشداری مرکزی ری که به پیوست دستور العمل های ابلاغی راداراست،ازبخشدارمرکزی ری تقاضای اجرایی شدن این دستورالعمل رانمود.

بنابه گزارش پایگاه اطلاع رسانی واموراجتماعی بصیرت جوانان:ناصررضایی حدودسه ماه ونیم است،ریاست شورای اسلامی اسلام ابادنظامی رابرعهده گرفته است درگفتگوباگزارشگربصیرت جوانان گفت:ایاب وذهاب مردم عزیزبه بخشداری مرکزی ری هم بارترافیکی برای شهردرست میکندوهم هزینه های اقتصادی برای اهالی محترم روستای نظامی داردوبه تبع ان اسباب نارضایتی انان رافراهم می سازد،بهمین دلیل پس ازاخرین نشست بابخشدارمرکزی ری واعلام نظرایشان،برخودوظیفه دانستیم که طی مکاتبه ای ازبخشداربخواهیم تاتقاضاهای مردم توسط دهیاری به ادارات اب،برق وگازانجام گیرد.

رئیس شورای اسلامی اسلام ابادنظامی دررابطه باسنددارنمودن املاک مسکونی وتجاری روستای اسلام ابادنظامی هم تصریح کرد:طی پیگیریها وتشکیل جلسات باریاست بنیادمسکن انقلاب اسلامی وکارشناس موقوفات استان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)مقدمات کارفراهم گردیده وبایدمردم عزیزبامراجعه به این دستگاهها وارائه مدارک لازم نسبت به درخواست دریافت سنداملاک خوداقدام کنند.

این عضوپرسابقه شورای اسلامی اسلام ابادنظامی افزود:ماخدمتگزارمردم هستیم وتمام تلاش مان برای عمران وابادانی این روستای بزرگ بخش مرکزی ری بعمل می اوریم .

ضمنا"اطلاعیه ای که ازسوی دفتر ریاست شورای اسلامی تهیه وتدوین شده بدون دخل وتصرف هیات تحریه ی بصیرت جوانان دران جهت اطلاع عموم منتشر می شود:

گزارشی از عملکرد ریاست شورای اسلامی آقای ناصر رضایی دوره چهارم اسلام آباد نظامی

آقای ناصر رضایی طی جلسه ای با حضور بخشدار محترم و اعضای شورای اسلامی با اکثریت قاطع ارای به ریاست شورای اسلامی منصوب شدند

از اقدامات ارزنده ایشان در دوره ریاستشان در شورای اسلامی میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:

1)      پیگیری و انجام مکاتبات بسار با دهیاری در خصوص تاعین تکلیف میوه فروشان محله

2)      انجام مکاتبات مستمر با شعبات و مراکز بانکی ببه منظور دایر نمودن شعبه ای در شهرک واقع در محل ساختمان دهیاری

3)      پیگیری در خصوص احداث سالن ورزشی چند منظوره و مکاتبه با فرمانداری و آستان حضرت عبدالعظیم و بنیاد مسکن و دریافت تائیده آن از سوی فرمانداری

4)      مکاتبات با بخشداری اداره برق منطقه در خصوص جا به جایی تیر های برق کوچه شهید نصیریان وکه ایجاد مشکلات فراوانی برای اهالی کوچه کرده است و پس از پیگیری های چندین ماهه سرانجام دستور به اجرای جا به جایی را دریافت و به دهیار ابلاغ نمودند.

5)      تصویب و نظارت در برنامه ریزی و احداث ایستگاه صلواتی در سالروز ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی در محل عبور زائرین مرقد مطهر

6)      تصویب و برگزاری مراسم روز معلم و حضور در مراکز آموزشی به همراه دیگر اعضاثی شوراو دهیار محترم به منظور تقدیر و تشکر از مقام معلم و تقدیم لوح تقدیر به ایشان

7)      پیگیری و  مکاتبات فراوان با بخشداری فرمانداری و شهرداری و دعوت از مسئواین در به منظور بازدید در خصوص مشکلات  اهالی انتهای کوچه محمدی که به موجب فاضلاب کشاورزی در مضیقه میباشند

8)      برگزاری جلسه ای مشترک میان نمایندگان آستان حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ،شورای اسلامی ، و دهیار محترم در محل دفتر شورا در خصوص سند دار کردن املاک مسکونی شهرک و معرفی نماینده شورا (آقای سعید نوری) به منظور پیگیری و انجام امور جاری در این خصوص

9)      پیگیری های مداورم و به اجرا رساندن پروژه بزرگ حذف دکل برق فشار قوی و عبور آن از 2 متری زیر سطح زمین

10)    تصویب و نظارت در خصوص اجرای مناقصات پروژه های عمرانی بزگزار شده توسط دهیار با حضور نماینده شورای اسلامی(آقای جعفر خدا قلی زاده)

11)   پیگیری و تشکیل جلسات متعدد  با مسئولین مربوط در خصوص رفع موانع موجود در اجرای پروژه منبع هوایی آب آشامیدنی شهرک و به سرانجام رساندن آن

12)   دعوت از مسئولین و مدعوین به منظور حضور در جلسه برگزار شده در سرای محله در خصوص آب و فاضلاب شهرک و افتتاح منبع هوایی آب آشامیدنی به منظور خدمت رسانی و بر طرف نمودن هرجه سریعتر مشکلات اهلی

13)   تشکیل جلسه میان شورا  شهرداری ناحیه 6 و شورا یاری محترم محله عباس آباد و نماینده دهیار محترم به منظور احداث ایستگاه پمپاژ فاظلابو پیگیری آن

14)   تشکیل جلسه ای  میان شورای اسلامی نماینده پایگاه شخید دستغیب  و دهیاری در دفتر شورا به منظور بررسی و هماهنگی در خصوص برگزاری هرچه بهتر امور فرهنگی ورزشی مذهبی در فصل تابستان برای اهالی مخصوصا جوانانو نوجوانان محله

  • جعفر خدا قلی زاده

گزارش عملکرد شورای اسلامی دوره چهارم اسلام آباد نظامی بسیار پر حلاوت و رضایت بخش است

به گزارش بصیرت جوانان: مسئول کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی اسلام آباد نظامی ضمن بیان مطلب فوق با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی اقدامات انجام شده به مردم شریف گفت طبق اصل 6 قانون اساسی ، اداره امور مملکت با اتکا به آرای عمومی است در این رابطه مردم شریف اسلام آباد نظامی در انتخابات حماسه سیاسی 24 خرداد سال 1392علیرغم سم پاشی ها و مخالفت های عده کثیری از مخالفین انتخابات ضمن حضور در پای صندوقهای اخذ رای فرزندان حماسه سیاسی 24 خرداد 1392 را انتخاب نمودند وانان را وارد اداره امور کشور کردند یعنی به عبارت دیگر اصل 6 قانون اساسی با روی کار آمدن فرزندان حماسه سیاسی24خرداد 92 کاملا محقق شدو از آنجا که مهمترین هدف تشکیل شورا های اسلامی پبشبرد برنامه های دولت در عرصه های مختلف از جمله امور فرهنگی،اقتصادی اجتماعی ، بهداشتی ،درمانی و سایر امور رفاهی دیگر از طریق همکاری مردم میباشد بنابر این کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی در این مدت نهایت تلاش خود را به کار گرفته تا ارتباطات نزدیک بین مردم و خدمتگزاران نه تنها حفظ شود و بلکه تقویت نیز گردد و الحمد ا... همین طور نیز بوده است و اگر غیر این بود، هیچگونه رشد و پیشرفتی در کارهای عمرانی ، فرهنگی و اجتماعی و خدماتی نمیتوانستیم شاهد باشیم 

جعفر خدا قلی زاده با خاطر نشان کردن اهمیت کار اطلاع رسانی به مردم شریف افزود :آگاهی حق عموم مردم است و لذا بر خدمتگزاران دولتی ومنتخب مردمی وظیفه است اقدامات انجام شده توسط دستگاههای خود را به مردم اطلاع رسانی کنند که این امر چند مزیت دارد اولا اسباب رضایت و خشنودی دوستداران نظام و انقلاب اسلامی میشود ثانیا مردم پیوسته در جریان امور قرار میگیرند و رضایت مردم یقینا رضایت خدا را به دنبال دارد ثالثا باعت تقویت روحیه مشارکت جویی مردم در فعالیت های اجتماعی میشود


فرزند حماسه سیاسی 24 خرداد 92 با اشاره به شعار مقام معظم رهبری(مدظله العالی)مبنی بر اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل تصریح کرد: یقینا دولت نمیتواند همه جا را آنطور که شایسته است اداره کند.بنابر این نهادهای مردمی در کنار دولتمردان به عنوان نزدیکترین حلقه اتصال حکومت اسلامی به مردم این توانایی را دارند که با استفاده از ظرفیت های محلی در کنار دولتمردان در اداره امور کشور نقش مهمی را ایفا نماید به عنوان مثال شورای اسلامی با مکاتبه و پیگیری های لازم و کافی از طریق نیروی انتظامی و فرمانداری و بخشداری توانست ایستگاه شماره 2 کلانتری 173 کلانتری امین ابادرا در مبادی و رودی و خروجی اسلام آباد نظامی مستقر نامید و با فراهم کردن امکانات اولیه و استقرار نیروهای انتظامی در آن نقش مهمی را در ارتقای امنیت عمومی بردارد و به تبع آن امور اقتصادی در سایه تقویت امنیت نیز بهبود پیدا کرده است و کسبه و تجار با آرامش خاطر به کسب وکار خود مشغولند و چرخه های اقتصادی کشور را بدون دغدغه میچرخانند.بنابراین شورای اسلامی به عنوان یک نهاد مردمی پذیرفته شده و به رسمیت شناخته شده قانون اساسی در طول خدمات دولت و توزیع عادلانه امکانات دولتی و گشایش اقتصادی اقدام عملی کرده است .


عضو شورای اسلامی بخش مرکزی ری فصل اول سال 1395 را از لحاظ انجام پروژه های عمرانی و خدماتی بسیار پررنگ و پربار توصیف تمود و افزود: شورا ی اسلامی با تصویب اجرای پروژه های عمرانی و خدماتی در سطح شهرک نظامی به دهیار اجازه دادتابا برگزاری مناقصه عمومی و انتخاب پیمانکار واجد شرایط مطابق طرح هادی معابر جدیدی اعم از خیابان ها و کوچه ها احداث نماید و در رابطه با نهر بنری جدولگذاری کند و برخی خیابان ها را با دستگاه فینیشر اسفالت نماید و همچنین کل معابر عمومی سطح شهرک را لکه گیری و اسفالت نموده و تردد وسائط نقلیه در آن را هموارتر سازد که در این رابطه اعتباری حدود یک میلیار و سیصد هزار تومان تخصیص داده شد و با اجرای آن بنا به اظهارات مردم شریف اسلام آباد نظامی چهره این منطقه بزرگ سکونتی تغییر پیدا کرد و لبخندرضایت و خشنودی در چهره مردم مشاهده شد که در این رابطه جا دارداز مدیر کل امور روستایی استانداری تهران ،از معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و از بخشدار مرکزی ری به دلیل هماهنگی و همکاری های نزدیک با دهیاری و شورای اسلامی کمال تشکر را به عمل آوریم. 


جعفر خدا قلی زاده اشاره ای نیز به پروژه های عمرانی انجام شده توسط دستگاههای دولتی نمود و گفت: ساخت و نصب منبع ذخیره آب آشامیدنی 200 متر مکعبی در ضلع شمال شرقی بوستان شهیدان ناصرومحمد کاویانی توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی شهرستان ری با هدایت و رهبری شرکت آب و فاضلاب روستای استان تهران موجی از خوشحالی و شعف را در میان مردم عزیز به وجود آورده است.

در این رابطه ناگفته نماند که در ایام ماه مبارک رمضان سال 1436 هجری قمری یعنی ماه رمضا


ن سال گذشته اتصال آب تهران به لوله های آب مضرفی کوچه ها شهیدان بنی جمالی،رضایی وکاویانی موجبات خرسندی مردم را فراهم کرده بود و این امیدرا در دل آنان به وجود آمد که همه چیز در سایه تعاون و همراهی امکان پذیر است همچنین مدیر کل آبفار استان تهران قول داده است که پروژه فاضلاب شهرک نظامی را طراحی و اجرا نماید و این پروژه عظیم هم خبر بسیار خوشحال کننده ای برای مردم خواهد بود. همچنین جابه جایی خطوط سیم های فشار قوی خطرناک برق از منطقه مسکونی شهرک نظامی یک پروژه باور نکردنی درافکارعمومی مردم بود که الحمد ا...در عمر بسیار کوتاه شورای اسلامی دوره چهارم محقق شد و مردم عزیز با چشم خود دیدند که کابلهای فشار قوی برق حدود 2 متر زیر زمین فرو رفتند و عنقریب  دکلهای حامل سیم های برق فشار قوی جمع آوری خواهدشد.پروژه ای که خارج از تصورات مردم بود اما به برکت استمرار عمر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و همت و اراده قوی و پولادین شورای اسلامی و دهیاری عملیاتی شد. خلاصه بگوییم آب تهران و آب آشامیدنی سالم به شبکه آب شهرک نظامی وصل شد و دکل های حامل سیم های فشار قوی برق از منطقه مسکونی شهرک نظامی رخت خواهد بست.که باید در این رابطه سجده شکر بجا آوریم. این هشداری است برای کسانی که نهاد مقدس شورای اسلامی را میخواستند در افکار عمومی ضعیف و ناتوان جلوه بدهند که الحمدا...دشمنان نظام وانقلاب اسلامی هرگز در این خواسته موفق نخواهند شد چرا که شورای اسلامی یعنی حفظ هویت آرمانی و ارزشی قانون اساسی کشور و این اقتدار انشا ا...تا ظهورحظرت بقیه ا...الاعظم استمرار خواهد داشت.

 این فعال نهاد مدنی با اشاره به خرده فعالیت های انجام شده در سطح شهرک در فصل اول سال 1395 ادامه یافت به گونه ای که پیاده راه طول خیابان شهیدان کاویانی،پیاده راه انتهای بلوار امام حسین(ع)امتداد خیابان ولی عصر(عج) وهمچنین فضاهای بازاراضی وسیع وبسیار پرطراوت ودلنشین بوستان بهشت نیز نهال کاری گردیده است که نقش مهمی در پالایش آلودگی ها و ایجاد محیطی شاداب و دلنشین و به وجود آوردن محیطی کاملا سبزو خرم برای اهالی که ار سایه سار آن بهره میجویند بسیار تاثیر گزار است.

  • جعفر خدا قلی زاده

به گزارش بصیرت جوانان:مسئول کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرک نظامی عصرجمعه11تیرباحضوردرمنزل شهیدمدافع حرم حضرت زینب(س)پیام تسلیت وتبریک مردم عزیز،اعضای شورای اسلامی ودهیاری شهرک نظامی راتقدیم خانواده محترم ومعظم شهیدنمود.

بنابه گزارش پایگاه اطلاع رسانی واموربین الملل بصیرت جوانان:خانواده شهیدهم ازمردم وشورای اسلامی ودهیاری شهرک نظامی بابت انجام امورتبلیغاتی لازم وحضوردرمنزلشهیدتقدیروتشکرکرد.

خداقلی زاده دراین دیدارازخداوندمتعال برای ان شهیدعلودرجات وبرای خانواده های محترم اجرعظیم وصبرجمیل مسئلت نمود.

این شهیدبزرگواردارای همسرو دوفرزندمی باشدکه دخترشان درپایه اول دوره اول متوسطه تحصیل می نمایدوان راباتمام رسانده است ویک پسرچهارونیم ساله دارد.

  • جعفر خدا قلی زاده

به گزارش بصیرت جوانان؛شهیدموسی حیدری اولین شهیدمدافع حرم حضرت زینب(س)شهرک نظامی شهرری است.

بنابه به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وامورایثارگران بصیرت جوانان:رهبرکبیرانقلاب اسلامی وبنیانگذارفقیدوسعیدنظام مقدس جمهوری اسلامی ایران،شهادت راعزت ابدی بیان کرده ومقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)فرمودند:فضیلت زنده نگه داشتن یادوخاطره ی شهداراکمترازشهادت نیست.

دراحادیث هم اگرنگاه کنیم،حبیب اله العالمین ابی القاسم محمد(ص)فرموده اند:بالاترازهرنیکی،نیکی است،مگراینکه انسان در راه خداکشته شود،دیگربالاترازان نیکی نیست.

کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهرک نظامی ضمن تبریک مقام والای شهادت به محضرمبارک حضرت ولیعصر(عج)ونائب برحقش حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)وملت شریف ایران اسلامی ومخصوصاخانواده محترم ومعززان شهیدگرانمایه،ازحضورپررنگ شورای اسلامی ودهیاری شهرک نظامی درانجام امورتبلیغاتی لازم درسطح شهرک قدردانی ویژه نمودوامادگی این نهادمردمی ومدیریت اجرایی رادربرگزاری هرچه باشکوهترمراسم تشییع پیکرپاک ان شهیدکه در روزیک شنبه مورخ13تیرماه برگزارخواهدشداعلام می نماید.

  • جعفر خدا قلی زاده

به گزارش بصیرت جوانان:مصطفی پورمحمدی درسخنرانی پیش ازخطبه های نمازجمعه شهرری باپرداختن به تاریخچه ی تشکیل اسرائیل،هدف اصلی این شجره ی خبیثه جهانی رامقابله باتفکرتوحیدی برشمردوگفت:امام عزیزازهمان ابتدای تشکیل این دولت خبیث ،فلسفه اصلی موجودیت ان راشناخت وبه افشاگری پرداخت.چون یک تمدن منحرف وفساددرحال شکل گیری بود.

وزیردادگستری افزود:امروزجمهوری اسلامی ایران پرچمدارتفکرتوحیدی است،پرچمداردفاع ازحقوق بشراست،پرچمداردفاع ازمظلومیت است.

این شخصیت سیاسی وقضایی درادامه سخنان خویش ملت عزیزرابه چندنکته مهم توصیه کرد وافزود:امروزپاسداری ازدین وظیفه یکایک ماست ونبایداین مسئولیت رابرعهده قشرخاصی انداخت وهمچنین حفظ اقتدارجمهوری اسلامی ایران درتمام زمینه ها ازاهم وظایف همگانی ماست.

  • جعفر خدا قلی زاده