بصیرت جوانان

اطلاع رسانی وفعالیتهای خبری ومطبوعاتی

بصیرت جوانان

اطلاع رسانی وفعالیتهای خبری ومطبوعاتی

پایگاه اطلاع رسانی و امور خبری بصیرت جوانان

بایگانی

۳ مطلب در آذر ۱۴۰۰ ثبت شده است

 

 به گزارش بصیرت جوانان : پنج نیروی جوان منتخب ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی کشور در امین آباد با انتخاب یک دهیار خوش فکر جوان کمر همت بسته اند تا این منطقه مسکونی را از جمیع جهات رشد و توسعه بدهند.
 *بنابه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری بصیرت جوانان* : در دو هفته اخیر بود که موضوع *برتری کشتی فرنگی* محله امین آباد در سالن فدک ضلع جنوبی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام در جمع مسئولان شهرستان ری و دکتر سیدعلی یزدیخواه نماینده مجلس شورای اسلامی بعنوان سنبل حمایت شورای اسلامی و دهیاری امین آباد از زبان مرد ورزش دوست و برادر شهید حاج محسن سبزعلی طنین انداز شد که *مسئولان می توانند آن را سرمشق حمایت برنامه ای خود قرار دهند.* 
 *به گزارش خبرنگار ما* : *جوانان علی اکبری* اینگونه میدان دار خدمت رسانی به مردم شدند که به جای شعار سازی فاقد عمل، در صحنه میدانی نوکری مردم را یدک بکشند.
شنیده ها حاکی از آن است که این جوانان قصد دارند با *راه اندازی پالایش تصویری* به نیروهای عزیز و مقتدر انتظامی در تامین امنیت بهتر و بیشتر محل کمک قابل قابل توجهی نمایند.
درود براین عزم و همت جوانان که واقعا باید اینگونه اندیشه ها را مورد تشویق و تحسین قرار داد.

 *البته ارتباطات نزدیک این نهاد مردمی با فرمانداری و بخشداری مرکزی ری توانسته در هماهنگی و همکاری مردم با بدنه دولت گام موثری بردارد* .
اخبار رسیده حاکی از آن است که این نهاد مردمی و به رسمیت شناخته شده در قانون اساسی که با نصب پایه و چراغ های زینتی« ال ای دی_LED» در اصلی ترین معبر، روشنایی مضاعف و زیبایی خاص و دیدنی را به نمایش بگذارد.
 *اخبار دریافتی برای جوانان ورزشکار و ورزش دوست بسیار نشاط آور و خوشحال کننده* تر از آن است که بتوان تصور کرد و آن *برنامه ایجاد زمین فوتبال چمن مصنوعی سرپوشیده است* که ازاین بابت هم جای تقدیر و تشکر دارد.
در هنگام گشت زنی در امین آباد به جمعی از جوانان روبرو شدم که هنگام تصویر برداری و نزدیکی به جماعت حاضر متوجه شدم این جمع حاضر و جوان *همان اعضای جوان شورای اسلامی،دهیار و عوامل خدوم دهیاری است* .
امیدوارم با تکمیل اطلاعات و اخبار گزارش جامع تری را بتوانم بخدمت ارسال کنم.چون عازم شهرستان زنجان و حوزه مشاوره ای خود هستم،این گزارش را فی البداهه تهیه کردم.
 *در پایان توجه شما و همه دوستان و خودم را بیشتر به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه ای مدظله العالی* مبنی بر *اعتماد به جوانان* جلب می کنم:

*مسئولان بیش از همه به تقوا نیاز دارند* *، چراکه با بی‌تقوایی آنها، حقوق مردم به طرز جبران‌ناپذیری پایمال خواهد شد*؟!!!
مقام معظم رهبری مدظله العالی 

 *رهبر انقلاب* *، نیروی انسانی کارآمد، جوان، پرانگیزه و خستگی‌ناپذیر* را *ثروتی عظیم و بی‌نظیر* دانستند و افزودند:
 هزاران گروه تحقیقاتی در داخل و خارج از دانشگاه‌ها وجود دارند که میتوانند با ایده‌ها و فکرهای خوب و راه‌گشا، چرخه‌ی کارها در بخش صنایع و معادن و دیگر بخشها را روان‌سازی و مسائل زمین‌مانده را راه‌اندازی کنند.

 *حضرت آیت‌الله خامنه‌ای* در بیان چند کار و وظیفه‌ی اساسی که باید به‌عنوان تفکری عام مورد توجه و عمل سه قوه قرار گیرد، «رونق تولید» را کلید حل بسیاری از مشکلات خواندند و افزودند: *در سایه‌ی عزم جهادی و به‌کارگیری جوانان متخصص، موانع رونق تولید قابل رفع است که اگر این هدف محقق شود، مسائلی نظیر اشتغال، کاهش تورم، رفاه مردم و صادرات، شتاب خوبی خواهد گرفت.*
 
ایشان *«اعتماد به جوانان»* را *راه‌حل اصلی* برشمردند و خاطرنشان کردند:
 *هر جا به نسل جوان اعتماد کردیم و حداقلِ امکانات را در اختیارش گذاشتیم، پیش رفتیم* .

 *رهبر انقلاب* ، تولیدات تحسین‌برانگیز نظامی از جمله موشکهای نقطه‌زن بالستیک و کروز با برد ۲ هزار کیلومتر را نتیجه‌ی *اعتماد به جوانان مؤمن، باانگیزه و خستگی‌ناپذیر* خواندند و افزودند: در بحث غنی‌سازی ۲۰ درصدی اورانیوم و تأمین نیازهای پزشکی هسته‌ای نیز *وقتی کار را به جوانان محول کردیم، در میان ناباوری بسیاری، کارِ به این مهمی را به سرانجام رساندند* ، ضمن اینکه مشکل‌ترین بخش غنی‌سازی، رسیدن به ۲۰ درصد است و مراحل بعدی، آسان‌تر از این مرحله است.
 *ایشان پرسیدند: آیا این‌گونه جوانان نمیتوانند مشکلات صنایع را حل کنند و با یافتن حلقه‌های مفقوده‌ی بخشهای مختلف، کارها را به سامان برسانند* ؟

 *‌رهبر انقلاب اسلامی* ،

 *«تقوا و امانت‌داری»* را جزو مهم‌ترین شاخصها در سپردن امور و مسئولیتها دانستند و با تأکید بر *لزوم مراقبت مسئولان در رعایت بیت‌المال، خویشتنداری در برابر طغیان نفس و پرهیز جدی از مال‌اندوزی و میل به اشرافیت* ، گفتند: 

*سلوک پیغمبر اکرم* (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و *امیرالمؤمنین* (علیه‌السلام) کاملاً بر خلاف دنیاطلبانی بود که به‌دنبال کسب قدرت برای رسیدن به شهوات نفسانی و مال و ثروت هستند و در *جمهوری اسلامی* نیز *مسئولان موظفند با تمسک به سیره‌ی آن بزرگواران، از اسراف و زندگی اشرافی و تجملاتی پرهیز کنند.* 

 *در پایان متذکر می شویم* که *سرکار خانم آمنه شبکوکا* این بانوی مومنه،انقلابی،ولایتمدار و مخلص فی سبیل ا...  بخشدار مرکزی ری به همراه برادر عزیز عدالت گستر *یزدی معاون دادستان شهرستان ری* در کنار *نیروهای زحمتکش انتظامی* از این روستای پرجمعیت تاریخی،باستانی،مذهبی و زیارتی بازدید بعمل آورده و تذکرات و توصیه های لازم را به اعضای شورای اسلامی و دهیاری ارائه می نمودند....

 گزارشگر:جعفر خداقلی زاده
بصیرت جوانان ۱۴۰۰/۰۹/۲۴ ساعت17:00

  • جعفر خدا قلی زاده

نگاهی به میراث داران شورای اسلامی دوره ی چهارم و پنجم داشته باشیم؟

 «۱۶» آذر روزدانشجو راگرامی می داریم* 
روز دانشجو، در ایران به ۱۶  آذر اطلاق می‌شود. این روز، به یاد سه دانشجوی شهید مصطفی بزرگ‌نیا و شهید احمد قندچی و شهید آذر شریعت‌رضوی که هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ حدود چهار ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد همان سال در دانشگاه تهران به شهادت رسیدند، گرامی داشته می‌شود.

به گزارش گروه اطلاع رسانی بصیرت جوانان: عملکردهای زیر سوال دوره های اول و دوم شورای اسلامی روستای اسلام آباد نظامی سرانجام خشم و غصب مردم شریف و ولایتمدار را در آستانه برگزاری انتخابات سومین دوره شوراهای اسلامی برانگیخت و موجبات شعله ور شدن آتش خشم و غصب آنان شد و تظاهراتی عظیم در آذرماه سال۱۳۸۵ بوجود آورد که گفته می شود: مردم با شعارهای تند علیه اعضای این نهاد مردمی در روستا و تخریب اموال دهیاری به سمت جاده ورامین حرکت می کنند و با انسداد این راه ارتباطی بزرگ برای چند ساعت می توانند صدای خود را به گوش مسئولان برسانند و در نهایت با تصمیم شورای تامین وقت، انتخابات شورای روستایی دوره سوم را لغو و مردم را تشویق به شرکت در انتخابات شورای اسلامی شهر تهران نمایند؟
مردم شریف به ویژه فعالان اجتماعی این حوزه روستایی بزرگ در دوره سوم که بدلیل تجمیع قانون انتخابات، دوره ی آن از چهار سال به حدود شش سال طول کشید،دراین مدت تلاش کردند که این روستا را به محدوده شهر تهران اضافه کنند که موفق به انجام نشدند،هر چند توانسته بودند بصورت غیرقانونی ،انتخابات انجمن شورایاری را در آن محله شکل دهند و نام محله را در جلسه شورای اسلامی شهر تهران  بنام شهرک نظامی به تصویب برسانند واین روستا را به یکی از محلات تهران اضافه نمایند؟
با فرارسیدن دوره چهارم انتخابات شوراهای اسلامی کشور،قانونگذار و مجریان قانون با توجه به قانون تقسیمات کشوری مصمم بر اجرای قانون انتخابات در این حوزه روستایی شدند، هرچند با مخالفت های زیادی مواجه گشت ولی درنهایت قانون بر مدار اجرا قرار گرفت.
در این دوره نهایت تلاش شد تا از ماهیت ارزشی و آرمانی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در مورد نقش شوراهای اسلامی دفاع شود و همین اتفاق مبارک نیز افتاد و با سیل خدمات عمرانی،فرهنگی و رفاهی در طول دوره نگاه منفی مردم به نهاد شوراهای اسلامی به نگاه مثبت تبدیل گردید و دهیاری در آغوش مردم جاگرفت؟!!!
متاسفانه در دوره پنجم بدلیل انحراف از نگاه آرمانی و ارزشی شوراهای اسلامی، هرچند علی الظاهر شورای اسلامی و دهیاری توانست نسبت به اجرای کارهای عمرانی گام های مهمی بردارند ولی در دام رصد نیروهای اطلاعاتی و قضایی گرفتار شد و در سال سوم با استعفای دهیار وقت که در دام دستگاه اطلاعاتی و قضایی اسیر بود و سلب عضویت اعضای اکثریت شورا کاملا شورای اسلامی این روستا منحل گردید؟هر چند برای مدتی اعضای علی البدل توانستند با ادامه عضویت،عضوی از اعضاء برای مدت کوتاهی انجام وظیفه نمایند ولی در نهایت کار شورا ناتمام ماند؟
اکنون با برگزاری انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی کشور،از طوایف مختلف افرادی به این نهاد مردمی راه یافته اند که میراث بزرگ دوره های چهارم و پنجم شورای اسلامی را عهده دار شده اند، اما بحث انتخاب دهیار و همچنین شکاف عمیق فکری بین اعضای دوره پنجم،وحدت و انسجام فکری آنان را کاملا درهم ریخته است بگونه ای که گروه اکثریت شورا کاملا از هم پاشیده است و این موضوع نه تنها در محافل عمومی دهان به دهان می چرخد بلکه به کلیه دستگاه های دولتی هم سرایت پیدا کرده است و همین امر باعث شده که میراث داران شورا، نتوانند در مدت کوتاه آغاز فعالیت خویش نه تنها به وحدت و انسجام فکری برسند بلکه در افکار عمومی هم بشدت از میزان محبوبیت آنان کاسته شود؟
گفته می شود که میراث داران شوراهای اسلاف و نیاکان هم اکنون در وادی انتخاب دهیار بسر می برند و این روستا بمدت بیش از یکسال است که با سرپرستی دهیاری اداره می شود که مهمترین نقش آنان بریدن شاخه های درختان و یا نظافت جوی های معابرعمومی و یا نصب بنرهای تبلیغاتی در سطح روستاست؟
امیداست که در آینده شاهد استماع اخبار خوب از این نهاد مردمی در سطح روستا و محافل عمومی باشیم؟

جعفر خداقلی زاده عضو دوره ششم شوراهای اسلامی کشور و خبرنگار رسانه
۱۶ اذر۱۴۰۰

  • جعفر خدا قلی زاده

پیام به جمع دوستان:

باسمه تعالی
« بسیج لشکر مخلص خداست». حضرت امام خمینی (ره)

جناب آقای رضا سلیمانی رئیس محترم شورای اسلامی اسلام آباد نظامی و اعضای محترم شورای اسلامی آقایان احد پورآقا،رحمان خیری، اسلام سعیدی و وحید شکیبایی

با اهداءسلام و صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و همچنین عرض تبریک فرارسیدن پنجم آذر سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی ره مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین و هفته بسیج که بنا به فرموده رهبر کبیر انقلاب اسلامی ره، *بسیج لشکر مخلص خداست* که دفتر تشکیل ان را مجاهدان از اولین تا آخرین  امضاء کرده اند...
 *برادران بزرگوار* !
خودم را بیش از شما و شما را بعداز خود به وجدان، انصاف، عدالت، حقانیت، صداقت و امانت داری دعوت می کنم که این دعوت ندای ملکوتی حضرت حق تعالی است که فرمود: *ربنا اننا سمعنا منادیا ینادی للایمان ان امنوا بربکم فامنا...‌* آیه۱۹۳ آل عمران

شما را به همین صفات پسنده دیانت سوگند میدهیم که ایا خدای شما،کتاب خدای شما، پیامبران و ائمه اطهار شما علیهم السلام با خدا،کتاب و پیشوایان دینی ما متفاوت است؟
از شما  یقینا می پرسند و خواهند پرسید؟
۱_چه کسی بعد از یکدوره نبود شورای اسلامی،با تلاش و مجاهدت های خستگی ناپذیر در ۲۴خرداد سال۱۳۹۲ موجبات برگزاری انتخابا ت چهارمین دوره شورای اسلامی در محله گردید؟ آیا بنده ای جز اینجانب  که بنده مطیع و فرمانبردار ان خدای مهربان هستم،سراغ دارید؟
۲_چه‌کسی با تلاش و مجاهدهای خویش نهاد شورای اسلامی را در محله شما تثبیت کرد و بین مردم ،شورای اسلامی و دهیاری وحدت و انسجام برقرار کرد؟   آیا بنده ای جز اینجانب  که بنده مطیع و فرمانبردار ان خدای مهربان هستم،سراغ دارید؟
۳_چه کسی با اهتمام خویش،مسئولان شهرستانی،استانی و کشوری آب تهران را به شبکه های آب روستایی از محله عباس اباد در سال۱۳۹۴وصل کرد و یک منبع بزرگ ۲۰۰مترمکعبی ذخیره اب را در آسمان محله برافراشته ساخت؟  
 آیا بنده ای جز اینجانب  که بنده مطیع و فرمانبردار ان خدای مهربان هستم،سراغ دارید؟
۴_چه کسی با تلاش و اهتمام خویش  و همراهی همه مسئولان ذیربط و مردم وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی کابل های فشارقوی را چندین متر به زیر زمین هدایت کرد و سیم های فشار قوی و دکل های برق آن از سطح محله بطورکلی برچید و به زباله دان تاریخ انداخت و ارزوی دیرینه مردم متدین را برآورده ساخت؟. 
 آیا بنده ای جز اینجانب  که بنده مطیع و فرمانبردار ان خدای مهربان هستم،سراغ دارید؟
۵_چه کسی نسبت به استقرار پلیس راهور و نیروی انتظامی انهم با کانکس در مبادی ورودی در حاشیه محله اقدامات عملیاتی انجام داد که هم اکنون هم آثار ان موجوداست؟ 
آیا بنده ای جز اینجانب  که بنده مطیع و فرمانبردار ان خدای مهربان هستم،سراغ دارید؟
۶_چه کسی با همراهی و همکاری مردم در کلیه معابرعمومی نه تنها بلکه در زمینی به مساحت حدود پنج یا شش هکتار در جهت توسعه فضای سبز و فراوانی هوای پاک و اکسیژن اهتمام ورزید که هم اکنون آثار آن برای همیشه باقیات صالحات برای نسل های امروزی و آیندگان است؟ 
 آیا بنده ای جز اینجانب  که بنده مطیع و فرمانبردار ان خدای مهربان هستم،سراغ دارید؟


۷_چه کسی از طریق همکاری مردم نسبت به تصویب پل عابر پیاده و نصب ان در عرض جاده ورامین مقابل پمپ بنزین اقدام کرد تا از میزان تلفات جاده ای آن کاسته شود؟  آیا بنده ای جز اینجانب  که بنده مطیع و فرمانبردار ان خدای مهربان هستم،سراغ دارید؟
۸_چه کسی نسبت به تامین روشنایی کامل بلوار امام حسین علیه السلام با پایه های فلزی و سر چراغ با لامپ ۲۵۰وات، و روشنایی انتهای خیابان محمدی، بخش هایی از کوچه های تختی و شهریار اقدام کرد؟
 آیا بنده ای جز اینجانب  که بنده مطیع و فرمانبردار ان خدای مهربان هستم،سراغ دارید؟
۹_چه کسی نسبت به جابجایی تیرهای برق سرتاسر کوچه شهید نصیریان به پشت نهر و جوی فاضلاب خانگی اقدام کرد؟
 آیا بنده ای جز اینجانب  که بنده مطیع و فرمانبردار آن خدای مهربان هستم،سراغ دارید؟
۱۰_چه کسی برای نصب المان شهدای محله، آبخوری شهیدان کاویانی و تلویزیون شهری اقدام کرد؟ 
 آیا بنده ای جز اینجانب  که بنده مطیع و فرمانبردار آن خدای مهربان هستم،سراغ دارید؟
۱۱_چه کسی نسبت به ایجاد معابرعمومی جدید الاحداث و نهال کاری حواشی آن اقدام کرد؟
 آیا بنده ای جز اینجانب  که بنده مطیع و فرمانبردار آن خدای مهربان هستم،سراغ دارید؟
۱۲_چه کسی با هدف ایجاد تالیفات قلوب و ارتباط نزدیک بین مردم و مسئولان نسبت به طراحی و برگزاری صدها همایش،سمینارو جلسات در مدرسه ها،حسینیه ها، معابرعمومی و....و تحت پوشش رسانه ای قرار دادن آن از طریق صدا و سیما و مطبوعات اقدام می کرد؟
 آیا بنده ای جز اینجانب  که بنده مطیع و فرمانبردار آن خدای مهربان هستم،سراغ دارید؟
این پرسش ها به این معنا نیست که همه این امور که بیان شد شاید موردی بسیار کوچک از هزاران موارد دیگر است،توسط یک فرد انجام گرفته است بلکه اشاره ای به یک اندیشه انسانی عامه پسند و همت بلند و عزم جدی مخلوقی از مخلوقات الهی است که در سایه تعامل و همکاری مردم با مسئولان قبل از این محله ۱۵سال برای عمران و ابادانی محله عباس اباد عمر خود را صرف کرد تا از آن  روستا به همراه مردم یک شهر ساخت که در جریان آن هستید؟
بله *برادران عزیزم* !
شنیده ام شهرها و روستاها را پشت سر می گذارید تا مانند مارکوپولو دارویی برای اهالی روستا پیدا کنید؟ این درحالی است که ممکن است مطلوب نظر شما سایه به سایه با شما همسایه و همجوار باشد؟ ایا نشنیده اید: الجار ثم الدار؟
پس بدانید که گمشده ی اذهان شما هم اکنون در جوار شماست و کافی است با عینک زیبابین که بدان آراسته هستید بدان بنگرید؟
اینجانب بر حسب وظیفه اسلامی،انقلابی و قانونی آمادگی خود را باستناد حدیث شریفه « کلکم راع و کلکم مسئول عن الرعیته» جهت مشاوره در امر گزینش و انتخاب دهیار و خدمات رسانی به روستا، اعلام می نمایم؟

جعفر خداقلی زاده
عضو دوره ششم شوراهای اسلامی کشور
۱۴۰۰/۰۹/۰۱

  • جعفر خدا قلی زاده