بصیرت جوانان

اطلاع رسانی وفعالیتهای خبری ومطبوعاتی

بصیرت جوانان

اطلاع رسانی وفعالیتهای خبری ومطبوعاتی

پایگاه اطلاع رسانی و امور خبری بصیرت جوانان

بایگانی

۲ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

مجلس سوگواری و یاد بود هفتمین روز در گذشت شادروان کربلایی محبت خداقلی زاده بصورت باشکوه برگزار شد
به گزارش بصیرت جوانان: پنجشنبه شب با حضور معنوی مردم به ویژه جامعه بزرگ مادحین و ذاکرین،واعظین ،مسئولان و بستگان ،مجلس بزرگداشت و یاد بود کربلایی محبت خداقلی زاده با حال و هوای معنوی برگزار شد.
بنابه به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری بصیرت جوانان: دراین مجلس یادبود ،ذاکرین اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام به ذکر مصائب آل الله پرداختند و واعظ شهیر حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ اباصلت طهماسبی امام جمعه موقت یکی از شهر های میهن به خطبه های پند و موعظه برگرفته از آیات قرآنی پرداخت.
به گزارش خبرنگار ما: حاج اکبر قربانی، حاج منصور زمانشعار ، سیداکبر موسوی و حاج محمد نوروزی از ذاکران مشهور و معروف حاضر در مراسم به روضه خوانی در این مجلس تذکر و یاد بود پرداختند.
دراین مجلس یاد بود، مسئولان محلی، شهرستانی و کشوری حضور داشتند از جمله آنها عبارتند از:
دکتر حسین کمالی نائب رئیس فعلی خانه احزاب ایران
مهندس جمشید ایرانی عضو شورای مرکزی خانه احزاب ایران و رئیس جناح مستقلین و اعتدال گرایان ،مهندس یازرلو بازرس خانه احزاب ایران، دکتر حسن بیادی دبیرکل جمعیت آبادگران و عضو شورای مرکزی خانه احزاب ایران ، رؤسای شورای اسلامی و اعضای شوراهای اسلامی و همچنین دهیاران روستاهای اشرف آباد ، امامزاده ابوالحسن علیه السلام ،اسلام آباد نظامی ، حاجی آباد ،امین آباد ، عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهرستان ری ، فرمانده اسبق حوزه بسیج باقرشهر، کارشناسان بخشداری مرکزی ری، امام جماعت فرمانداری ویژه شهرستان ری ، اعضای انجمن شورایاری‌ عباس آباد ، اعضای شورای اسلامی بخش مرکزی ری شرکت داشتند.
دکتر منوچهر متکی رئیس خانه احزاب ایران ، مهندس بوربور عضو شورای مرکزی خانه احزاب ایران، دکتر محسن صفر پور نائب رئیس خانه احزاب ایران بدلیل سفر ، حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین حاج شیخ حسینعلی زاهدی پور امام جمعه شهرستان خرمدره ،بدلیل مسائل امنیتی طلب اعتذار کرده بودند.
در ابتدا و انتهای مراسم جعفر خداقلی زاده دبیرکل حزب مجمع مشارکت اسلامی جوانان از همه مردم و مسئولان که با حضور و یا ارسال پیام ابراز همدردی کرده بودند، بشرح ذیل قدردانی نمود:

قَالَ الامام الرِّضَا علیه السلام:
«مَنْ لَمْ یَشْکُرِ الْمُنْعِمَ مِنَ الْمَخْلُوقِینَ لَمْ یَشْکُرِ اللَّهَ عَزَّ وَ جَل‏ 
امام رضا (ع)  می‏فرمود: هر که سپاس مردم نعمت دهنده را نگوید، سپاس خدای بزرگ را نگفته است».

باسلام و صلوات بر محمد و آل محمد صل الله علیه وآله وسلم به این وسیله مراتب قدردانی و سپاس خانواده های مصیبت دیده  و عزادار شادروان کربلایی محبت خداقلی زاده از تقبل زحمت،تشریف فرمایی به مراسم های تشییع، تدفین، سومین و هفتمین روز بزرگداشت آن مرحوم و ابراز همدردی،تشریک مساعی ،استماع ذکر مصائب اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام و احادیث و آیات قرآنی و اشعار حاوی محتوای پندیات در مجالس آن سفر کرده به درگاه الهی کمال قدردانی و تشکر را بعمل می آوریم.
از خداوند متعال توفیق روز افزون، طول عمر با عزت همراه با سلامتی برای شما گرانمایه ها و خانواده هایتان خواستار و خواهانیم.

  • جعفر خدا قلی زاده


به گزارش بصیرت جوانان:بیانیه حزب مجمع مشارکت اسلامی جوانان به مناسبت یوم الله ۱۳ آبان صادر شد.
متن کامل این بیانیه بشرح ذیل است:

باسمه تعالی 
«13 آبان روز تجلی آزادگی، شجاعت و غیرت انقلاب ملت ایران است».
       فرمانده معزز کل قوا مدظله العالی

باسلام و صلوات بر محمد و آل محمد صل الله علیه وآله وسلم و درود به روان پاک شهیدان به ویژه شهدای امنیت که مهمترین مسأله امروز کشور حفظ امنیت است... لطفاً به انشای ذیل توجه فرمائید:
همه ما میدانیم دانش آموزان آینده سازان یک کشور هستند و تربیت و تحصیل آنها اهمیت زیادی دارد

اما باید از خودمان بپرسیم که به عنوان یک دانش آموز چه وظایفی داریم ؟

حتما بیشتر شما فکر میکنید که جواب فقط یک کلمه است : علم آموزی

جواب شما درست است اما یک دانش آموز خوب بجز درس خواندن و گرفتن نمره های خوب وظایف دیگری هم دارد.

مثلا یک دانش آموز خوب باید از نظر اخلاقی برای خواهر و برادر کوچکتر و دانش آموزان کوچکتر نمونه باشد .

یعنی اخلاقش خوب باشد ، به همه کمک کند ، با دیگران با ادب و احترام برخورد کند ،

دیگران را دوست داشته باشد ، مسئولیت پذیر باشد و منظم و مرتب باشد ،  عاقل و فهمیده باشد و خیلی چیزهای دیگر.

بجز این ها یک دانش آموز خوب بیاد بداند که الان بهترین موقع برای یادگیری است و نباید وقت خود تنها با بازی و سرگرمی تلف کند باید حتی در اوقات فراغت خود کارهای مفید انجام دهد کارهایی که در آینده برای خودش و جامعه اش مفید باشد . یک دانش آموز خوب باید سعی کند از سن کم با ایمان باشد و با پرسیدن سوال هایی که در ذهن دارد و خواند کتاب های خوب ایمان و معرفت خود را بالا ببرد و فراموش نکند رضایت خدا مهم تر از هر چیزی در دنیا است....


بله متن فوق انشای یک دانش آموز است که تکیه بر تعلیم و تربیت و اخلاق دارد...

اما امروز باید دانش آموزان یک چیز دیگر هم بدانند و آن  آزادگی و بصیرت انقلابی است.تمیز دادن حق از باطل ، تشخیص فتنه و آشوب ، پیدا کردان راه درست در میان گرد و غبار فتنه و آگاهی و بینش به مسائل جاری کشور که بسیار مهم تر از موارد فوق است...
دشمن امروز با علم براین قضیه درصدد آن است که اعتقادات و باورهای دینی نوجوانان و جوانان به ویژه دانش‌آموزان را سست و تضعیف کند...خصم دون  نیک می داند اگر باورهای دینی،انقلابی و سیاسی و اجتماعی یک ملت را تضعیف کنند و باورهای اعتقادی چنین ملتی را با شعارهای رنگی و فریبنده خلع نمایند، یقینا می توانند به آسانی براین ملت چیره شد... امروز دانش آموزان ما البته آگاه و بصیر هستند اما باید به این مسأله توجه کنند و نگذارند بیگانگان ،اعتقادات و باورهای دینی، انقلابی و شناخته شده آنان را به زیر سوال ببرند... مواردی که در این یکماه گذشته در مسأله اغتشاشات در سراسر کشور کاملا برای همگان قابل تشخیص است و آن این که اغتشاش با اعتراض کاملا متفاوت است؟
دانش آموزان عزیز ما باید بدانند که در سوریه، عراق،یمن چه بلایای مصیبت باری بر سر دانش آموزان و ملت این کشورها در اثر تا آگاهی و بی بصیرتی اوردند؟
آیا بزرگترین فاجعه انسانی را در تاریخ بشریت را رقم نزدند؟
آیا منابع طبیعی و ملی این کشورها را به غارت نبردند؟
آیا ملت این کشورها را به اسارت و بردگی  نکشیدند؟
آیا کشتار ، سوزاندن،قتلعام انسان های بی گناه و معصومه را بارها و بارها مشاهده نکردند؟

دانش آموزان عزیز و گرامی
گناه ملت ما چیست که نمی خواهیم زیر سلطه استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل و ایادی مزدور آنان باشیم؟

۴۴سال تحریم و فشار اقتصادی، توطئه و دسیسه، تحمیل جنگ تحمیلی و نیابتی ، ترور و کشتار ددمنشانه که نزدیکترین این  رفتار سامانه و ددمنشی ها را در حرم مطهر حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ علیه السلام مشاهده کردید که به زنان، مردان و حتی کودکان کوچکترین ترحم نکردند؟
بله فرزندان عزیز ایران اسلامی ،دانش آموزان گرامی، معلمان و اساتید مراکز آموزشی و دانشگاهی 
استکبار جهانی با نشانه گرفتن امنیت ملی ما درصدد آن است که بار دیگر سلطه خود را بر نظام سیاسی میهن ما چیره گرداند و دوباره این ملت و منابع آن را به استثمار بکشاند کما اینکه در سوریه، عراق و یمن کاملا مشاهده می کنید..
به چه گناهی این حجم سنگین به شهادت رساندن نیروهای انتظامی و مردمی یک کشور مستقل و درحال پیشرفت و توسعه را در تاریخ رقم می زنند؟
امروز کاملا قابل درک است که چرا دانشجویان پیرو خط امام ره در سال۵۸ لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند؟

پس آگاه باشیم و بدانیم دشمن همان دشمن است منتهی با قساوت و شقاوت بیشتر... لذا ضمن تبریک یوم الله ۱۳ آبان ، روز دانش آموز، همه نوجوانان و جوانان دانش آموز و همچنین ملت شریف ایران اسلامی را اولا به مط

العه گزیده هایی از فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مدظله العالی در ذی و ثانیا   به شرکت گسترده در مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان دعوت می کنیم:

...رهبر انقلاب اسلامی، آمریکای امروز را همان آمریکای دیروز و آمریکای ۲۸ مرداد و آمریکای حامی صدام دانستند و گفتند: البته شیوه اعمال دشمنی آنها با گذشته دارای تفاوت‌هایی است و پیچیده‌تر شده است ولی ما به جوانان و دست‌اندرکاران خود اعتماد داریم و می‌دانیم که می‌توانند بر این شیوه‌های پیچیده فائق بیایند و باید کاملاً هوشیار بود...

رهبر انقلاب اسلامی در ادامه نوجوانان و جوانان را خطاب قرار دادند و گفتند: نوجوان و جوان امروز بر خلاف نوجوان و جوان قدیم یک عنصر بالغ و عاقل و خردمند و صاحب فکر و تحلیل است و این به برکت انقلاب اسلامی به‌وجود آمده است زیرا قبل از انقلاب جوانان آنقدر سرگرم مسائل بیهوده و شهوت‌رانی بودند که امکان توجه به مسائل اصلی کشور وجود نداشت....

رهبر انقلاب با اشاره به نشانه‌های تغییر در نظم جهانی و روند حاکم شدن نظمی جدید در دنیا، جوانان را به شناخت نقش و جایگاه ایران و ایرانیان در نظم جهانی آینده جدید توصیه کردند و گفتند: ابعاد نظم جدید و چگونگی آن دقیقاً معلوم نیست اما خطوط اساسی آن قابل ترسیم است.
ایشان اولین خط اساسی از نظم جدید را «انزوای آمریکا» دانستند و افزودند: برخلاف گذشته که آمریکایی‌ها خود را تنها قدرت مسلط دنیا می‌خواندند، در نظم جدید، آمریکا جایگاه مهمی ندارد و منزوی است و ناچار خواهد شد دست و پایش را از نقاط مختلف جهان جمع کند....

ایشان در واکنش به شعار مرگ بر آمریکای دانش‌آموزان، خاطرنشان کردند: بعضی‌ها می‌گویند این شعار را نگویید زیرا باعث برانگیختن دشمنی آمریکایی‌ها می‌شود، در حالی‌که آمریکایی‌ها دشمنی با ملت ایران را در روز ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ و در حالی آغاز کردند که آن زمان هیچ‌کس در ایران مرگ بر آمریکا نمی‌گفت، البته پس از آن ضربه، دانشجویان در ۱۶ آذر همان سال در دانشگاه تهران مرگ بر آمریکا گفتند و این شعار، یادگار ۱۶ آذر است...

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با طرح این سؤال که «در دنیای جدید ایران چه کاره و در چه جایگاهی است؟» جوانان را به فکر کردن درباره این سؤال و آماده‌سازی خود برای دنیای جدید فراخواندند و گفتند: ایران عزیز به علت برخورداری از خصوصیات برجسته‌ای همچون «نیروی انسانی با هوش و با استعداد»، «منابع طبیعی متنوع و فراوان»، «موقعیت جغرافیایی حساس و ممتاز» و از همه مهمتر «منطق والای حکومتی و تمدنی» می‌تواند جایگاه برجسته‌ای در نظم جدید داشته باشد...


جعفر خداقلی زاده
دبیرکل حزب مجمع مشارکت اسلامی جوانان
۱۴۰۱/۰۸/۱۲

  • جعفر خدا قلی زاده