بصیرت جوانان

اطلاع رسانی وفعالیتهای خبری ومطبوعاتی

بصیرت جوانان

اطلاع رسانی وفعالیتهای خبری ومطبوعاتی

پایگاه اطلاع رسانی و امور خبری بصیرت جوانان

بایگانی

۳۳ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است



به گزارش بصیرت جوانان:حضرت آیت الله خامنه‌ای در پیامی به بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با تأکید بر لزوم بکارگیری همه امکانات برای دعوت به نماز، افزودند: برگزارکنندگان این گردهمایی سالیانه این توفیق بزرگ الهی را قدر بدانند و با پافشاری بر این خط مستقیم، بدانند که خدا با صابران و استقامت‌ورزان است.

بنابه گزارش پایگاه اطلاع رسانی و امورخبری بصیرت جوانان:متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:


بسم الله الرحمن الرحیم


دعوت به نماز، دعوت به زیباترین جلوه‌های زندگی است،زیرا نماز، فصلی از زندگی است که در آن انسان در برابر آفریننده و دارنده‌ی همه‌ی نیکیها و زیبائیها، به عرض نیازی عاشقانه میپردازد و بر عیار زیبائی و نیکی روان و دل خویش میافزاید. این حجم عظیم و زبان مؤثرِ توصیه به ذکر و نماز در قرآن و حدیث، نشانه‌ی همین ویژگی در دعوت به نماز است. بندگان صالح و نیکوکار خداوند باید این را درسی برای خود بدانند و به نماز دعوت کنند. مسئولان مؤمن در نظام اسلامی باید امکانات گسترده‌ی خود را در خدمت این دعوت بگذارند. روحانی، معلّم، مربّی، مدیر و مسئول در همه جا مخاطبان و دائره‌ی نفوذ خود را به این سو بکشانند و از آنان دعوت‌کننده به خدا و نماز بسازند.

شما برگزارکنندگان این گردهمائی سالیانه بویژه عالم مجاهد و با اخلاص حجة‌الاسلام آقای قرائتی، این توفیق بزرگ الهی را قدر بدانید و بر این خط مستقیم پای بفشارید و بدانید -و می‌دانید- که خدا با صابران و استقامت‌ورزان است.


والسلام علیکم و رحمة‌الله

سیّدعلی خامنه‌ای

۲۹ آذر ۱۳۹۶

  • جعفر خدا قلی زاده

مدیرمسئول پایگاه اطلاع رسانی و امورخبری بصیرت جوانان با خانواده ی معزز پاسدارشهیدحجت اله رحمانی دیدارکرد

به گزارش بصیرت جوانان:جعفر خداقلی زاده درسفربه استان زنجان با خانواده پاسدارشهید حجت اله رحمانی دیدارنمود.

بنابه گزارش پایگاه اطلاع رسانی و امورخبری بصیرت جوانان:پاسدارشهیدحجت اله رحمانی فردی خوش اخلاق،خوشرو وبسیارمودب واهل بصیرت بودند.این پاسدارولایتمداردرتاریخ 17مهرسال1387هجری شمسی درمنطقه قره دره واقع درشهرستان چالدران شمال غرب کشوربه درجه رفیع شهادت نائل امدو درتاریخ19مهرماه همان سال دراستان زنجان بصورت باشکوه ومعنوی تشییع وسپس درمزارشهدای گلگون کفن این استان به خاک سپرده شد.

ازاین شهیدوالامقام سه فرزندپسرو دو دختر باقی مانده است.

پاسدارشهیدحجت اله رحمانی درهیجدهم دیماه سال یکهزاروسیصدوچهل وچهارهجری شمسی در روستای آقکندازتوابع بخش مرکزی شهرستان ماهنشان پا به عرصه هستی گذاشت.وی یگانه فرزندخانواده بودو به همین دلیل بصورت نورچشمی بزرگ شد.این شهید والامقام درسال1360با یک خانواده متدین وانقلابی ازدواج میکنندو درسال1361 بصورت بسیجی عازم جبهه های نبردحق علیه باطل می شوند.اولین فرزنداین شهیدوالامقام درسال1362ازمادری بافضیلت ومومنه متولدمی شود.عشق به امام(ره)وجبهه های نبرد درتمام وجوداو شعله وربود.وهمین امرباعث شدکه بارهابصورت بسیجی به مناطق عملیاتی عزیمت کند.سرانجام به آرزوی همیشگی خودیعنی شهادت درکسوت لباس پاسداری نائل امد.روحش شادو یادش گرامی باد.


به یاد پاسدارشهیدحجت اله رحمانی نگاهی به جایگاه «شهادت» ازمنظرقرآن و احادیث می اندازیم:


نگاهی به حقیقت شهادت


شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است. شهادت عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. شهادت مرگی از راه کشته شدن است، که شهید آگاهانه و بخاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن ((فی سبیل الله))انتخاب می کند. یعنی شهید در راهی کشته می شود که هر دو ارزش آگاهانه و فی سبیل الله را داراست و چنین مرگی است که به تعبیر پیامبر((ص)) شریفترین و بالاترین نوع مردن است (اَشرُفُ المُوًتِ قَتْلُ الشَّهادَهِ)و علی(ع) آن را گرامی ترین نوع مردن می داند.(اَکْرُمُالمُوًتِ اَلْقُتْلُ)



شهید در لغت به معنی ((گواه)) است و در اصطلاح به کسی گویند که در مجرای شهادت قرار گرفته و در راه خدا کشته می شود.


شهادت نوعی از مرگ نیست بلکه صفتی از ((حیات معقول)) است. زیرا حیات معمولی که متاسفانه اکثریت انسانها را اداره می کند، همواره خود و ادامه بی پایان خود را می خواهد، لیکن در حیات معقول فرد آن زندگی پاک از آلودگی ها که خود را در یک مجموعه بزرگی به نام جهان هستی در مسیر تکاملی می بیند که پایانش منطقه جاذبه الهی است. لذا شهید همواره زنده است و حیات و ممات او همواره صفتی است برای حیات طیبه و به مصداق آیه شریفه قرآن که می فرماید:


و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون


(169 آ ل عمران)


و گمان مبر آنان که در راه خدا کشته شده اند، مردگانی هستند، بلکه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره مندند.


شهید همواره زنده است و مرگ او در واقع انتقال از حیات جاری در سطح طبیعت به حیات پشت پرده آن می باشد.


و یا در آیه ای دیگر می فرماید : ((و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء و لکن لاتشعرون)) که در این آیه نیز به زنده بودن شهید اشاره نموده است.


در قرآن مجید، حدود ده آیه به صورت صریح درباره کسانی که در راه خدا کشته شده باشند وجود دارد. از جمله مسائلی که در این آیات به آن اشاره شده است عبارت است از زنده بودن شهید، رزق شهید، آمرزش گناهان شهید، ضایع نشدن عمل شهید، مسرت و خوشحالی شهید، وارد شدن در رحمت الهی و رستگاری شهید. در این نوشتار کوتاه اشاره ای به آنها خواهیم داشت.


حیات شهید


یکی از ویژگی هایی که قرآن شریف برای شهیدان ذکر کرده است، مساله حیات و زنده بودن آنها است. حال باید بدانیم که منظور قرآن از این حیات چه نوع حیاتی است؟ و مقصود قرآن چیست؟ آیا منظور از حیات، حیات مادی است؟ یا این حیات مخصوص به روح و روان شهدا است؟ آیا این حیات به جسم شهید هم مربوط می شود یا خیر؟ و دهها سوال دیگر که باید مورد بررسی قرار گیرد و به آنها پاسخ داده شود.


حیات در لغت به معنای ((زنده بودن)) آمده است. و در اصطلاح از دیدگاه های مختلف تعاریفی از آن ارائه گردیده است.


اما مراد از حیات شهیدان که خداوند در قرآن فرموده چیست؟


در ذیل آیه 154 سوره بقره تحت عنوان(( وَلاَ تَقُولُواْ لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبیلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْیَاء وَلَکِن لاَّ تَشْعُرُونَ)) که به زنده بودن شهیدان اشاره کرده و اقوال مختلفی از طرف مفسرین ارائه گردیده است.


برخی گفته اند که منظور این است که شهدا بزودی در قیامت زنده خواهند شد. برخی نیز گفته اند که : کشته شدگان در راه خدا، دارای هدایت و ایمان و دین صحیح هستند، نمرده اند و زنده هستند. برخی دیگر گفته اند : مقصود این است که، چون از شهیدان، نام نیک در این دنیا باقی مانده است زنده می باشند. مفسرین دیگر نیز اقوال دیگری را آورده اند که هر کدام به نوعی بیان کننده حیات شهدا می باشد و همه این اقوال به زنده بودن آرمان و اهداف شهیدان در جامعه باور دارند.


رزق و روزی شهید


خداوند در قرآن کریم در سوره آل عمران در آیات 169 تا 171 می فرماید :


و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون، فرحین بما آتاهم من فضله و یستبشرون بالذین…


در این آیات خداوند بعد از اینکه می فرماید شهیدان را مرده مپندارید اشاره می کند به اینکه شهیدان زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند(عند ربهم یرزقون) که در این قسمت از آیه به ارتزاق شهیدان اشاره شده است. لذا اگر نوعی حیات مجازی برای شهیدان فرض نمائیم با ارتزاق منافات دارد پس باید حیات را حقیقی در نظر گرفت. زیرا ارتزاق از ویژگی های موجود زنده و حقیقی است و چون خداوند درباره شهیدان گفته است که نزد پروردگارشان، ارتزاق می کنند لذا شهید نمی تواند زنده حقیقی نباشد.


در این آیات، سپس خداوند می فرماید : شهدا به خاطر آنچه که خداوند از فضل خود به آنهاارزانی نموده است خوشحال وشادمانند ، ودر تفسیر مجمع البیان آمده است که این خوشحالی به خاطر نعمت های بهشتی است که خداوند نصیبشان نموده است .


وبرخی نیز گفته اند این خوشحالی


 بخاطر رسیدن آنها به مقام حقیقی 


ولایت و عبودیت است.


در ادامه آیات آمده است که : شهدا به آن مومنانی که هنوز به آنها نپیوسته اند و بعد در پی آنها به راه آخرت خواهند شتافت مژده و بشارت می دهند که از مردن نترسید واز خوف از دست دادن متاع دنیا غم مخورید . وآنها را به فضل و نعمت خدا بشارت می دهند و این که خداوند اجر اهل ایمان را ضایع نمی کند.


بنابراین شهدا به واسطه نعمت های خدادادی مسرور و خوشحالند و می خواهند این خوشحالی را با دیگران که به آنها ملحق می شوند تکمیل نمایند و مایلند که به آنها بشارت داده شود که ترس و اندوهی به خود راه ندهند .


در تفسیر مجمع البیان برای این موضوع سه دلیل ذکر نموده اند :


1-شهدا از وضع برادران مومن خود که در دنیا زنده اند و در راه خدا به جهاد مشغول هستند اظهار سرور می نمایند.


2-قول دوم این است که نامه ای به شهیدان ارائه می شود که در آن اسامی برادران ایمانی آنها ، که به درجه شهادت نایل و به آنها ملحق خواهند شد ، ثبت است و شهیدان با دیدن این اسامی خوشحال خواهند شد.


3-مراد از(( لم یلحقوا بهم)) مومنانی هستند که در فضل ومقام به آنها نرسیده اند ولی به واسطه ایمان، مقامی عظیم دارند .


در همین رابطه حدیثی از پیامبر (ص) نقل گردیده است که بی مناسبت نیست آن را ذکر نماییم وآن این که :


از پیامبر اکرم (ص)نقل شده استکه شهید دارای سه خصلت است :


عند اول قطرة  من دمه یکفرعنه کل خط ویری مقعده فی الجنة، و یزوج من الحور العین، و یومن من الفزع الاکبر ومن عذاب القبر، ویحلی حلی الایمان


یعنی با ریختن اولین قطره خون شهید همه خطاها وگناهانش بخشیده و نادیده گرفته می شود ودیگر این که جایگاه خود را در بهشت می بیند و از همسران بهشتی اختیارمی کند و هم چنین از فزع اکبر ( گریه و زاری ) و عذاب قبر در امان است و از لباس های بهشتی بر او می پوشانند.


این حدیث و امثال آن دال بر جاودانگی و جایگاه رفیع و حیات حقیقی شهیدان دارد.


در حدیث دیگری از پیامبر (ص) نقل شده است که رسول اکرم (ص) در روز احد بالای سر ((مصعب بن عمیر)) ایستاد و برای او دعا کرد و سپس گفت :


انّ رسول الله یشهد انّ هولاء شهداء عند الله یوم القیام  فاتوهم زوروهم وسلمو علیهم فوالذی نفسی بیده ، لا یسلم علیهم احد الی یوم القیامه ، الاّ ردّوا علیه ، یرزقون من ثار الجن   ووتح  .


(کشف الاسرار،ج1 ، ص417 )


یعنی رسول خدا گواهی می دهد که شهدا شاهدان من نزد خدا در روز قیامت هستند. بیایید و ایشان را زیارت کنید ، بر اینان سلام کنید ، که سوگند به آن که جانم در دست اوست ، هیچ کس نباشد که بر آنها سلام کند الا اینکه جوابش را می دهند . وآنها از میوه های بهشتی وهدایای آن روزی داده می شوند .


این حدیث نیز دلالت بر زنده بودن شهدا دارد و نیز دلالت بر لزوم زیارت آنان دارد.


در آیه دیگری از قرآن کریم نیز به روزی شهدا اشاره شده است آن جا که می فرماید :


والذین هاجروا فی سبیل الله ثم قتلوا اوماتو لیرزقنّهم اللّه رزقا حسنا وان اللّه لهو خیر الرازقین لیدخلنّهم مدخلا یرضونه.


(58 و 59 سوره حج)


یعنی آنان که در راه رضای خدا، از وطن هجرت نمودند و در راه دین خدا کشته شدند و یا مرگشان فرا رسید، البته خداوند، رزق و روزی نیکوئی در بهشت ابد نصیبشان  می گرداند که همانا خداوند بهترین روزی دهندگان است. خداوند به آنان در بهشت منزلی عنایت کند که بسیار به آن راضی و خوشنود باشند.


در این آیه پس از این که از رزق و روزی شهدا با نام رزق حسن و نیکو یاد می کند جایگاه آنان را در بهشت معرفی و آنرا مقام رضوان و رفیع می داند. حقیقت رزق شهدا در جهان دیگر بر ما پوشیده است لیکن می دانیم که رزق آنها از جانب خداست.


آمرزش گناهان شهید


در قرآن کریم درباره بخشش گناهان شهید چنین آمده است.


فالذین هاجروا و اخرجوا من دیارهم و اوذوا فی سبیلی و قاتلوا و قتلوا لا کفّرن عنهم سیئاتهم و لادخلنهم جناتٍ تجری من تحتها الانهار ثواباً من عند الله و الله عنده حسن الثواب


((195 آل عمران))


آنان که از وطن خود هجرت کردند و از دیار خود بیرون رانده شدند و در راه خدا رنج کشیدند، جهاد کردند و کشته شدند، همانا بدی های آنان را می پوشانیم و آنان را به بهشت هایی که از زیر درختان آن نهرهای آب، جاری و روان است، داخل می کنیم و این پاداشی است از جانب خدا و پاداشی که از جانب خدا باشد نیکوست.   در این آیه اشاره شد که خداوند همه بدی های کشته شدگان در راه خدا را نادیده می گیرد و بعلاوه از جانب خود به آنان نیکوترین پاداش را عطا می کند.


در همین رابطه احادیثی نیز ذکر شده است که به برخی از آنها اشاره می نمائیم.


قال النبی(ص) :


فاذا ودَّعهم اهلوهم بکت علیهم الحیتان و البیوت، تخرجون من ذنوبهم کما تخرج الحیة من سلخها.


(کشف الاسرار وعده الابرار، ج2، ص347)


یعنی چون رزمندگان با اهل و خانواده خود خداحافظی کنند، ماهی ها و خانه ها، بر آنها می گریند و از گناهان خو


د خارج می شوند، همانگونه که مار، 


از پوست خود خارج می شود.


در حدیث دیگری که قبلاً ذکر شد و پیامبر شش خصلت را برای شهیدان ذکر نمودند اولین خصلت این بود که : اولین قطره خونی که از شهید بر زمین ریخته می شود گناهانش بخشیده و آمرزیده می گردد. که این لفظ در احادیث دیگری هم تکرار شده است.


امام صادق(ع) نیز در روایتی می فرمایند :


من قتل فی سبیل الله لم یعرفه الله من سیئاته


(وسایل الشیعه، ج11، ص9)


یعنی کسی که در راه خدا به شهادت نائل شود، هیچ یک از گناهان و بدی هایش به او ارائه نخواهد شد یعنی از همه آنها چشم پوشی خواهد شد.


و در تفسیر آیهان لا خوف علیهم و لا هم یحزنون


 (170 آل عمران)


نیز آورده اند که به شهیدان بشارت می دهند که از گناهان گذشته خوفی نداشته باشند. زیرا خداوند گناهانشان را با شهادت پاک می سازد.


و در حدیثی دیگر از پیامبر(ص) سوال شد که چرا شهید مورد آزمایش و سوال واقع نمی شود؟ پیامبر(ص) فرمود زیرا شهید در زیر برق شمشیر آزمایش خود را به پایان رسانده است.


پاداش عمل شهید


خداوند در چند مورد به پاداش بزرگ و ضایع نشدن عمل شهید در قرآن اشاره فرموده است. از جمله :


و الذین قتلوا فی سبیل الله فلن یضلَّ اعمالهم سیهدیهم و یصلح بالهم و یدخلهم الجنة عرفها لهم.


 آیات 6-4 سوره محمد


یعنی کسانی که در راه خدا کشته شدند، خداوند هرگز اعمالشان را ضایع نگرداند و آنان را به سعادت هدایت کند و امورشان را اصلاح نماید و به بهشتی که قبلاً مقامات آن را به آنها شناسانده است، واردشان می سازد.


و جالب است که خداوند قبل از این قسمت از آیه می فرماید : اگر خدا می خواست، از کفار انتقام می کشید و همه را بدون زحمت جنگ شما، هلاک می کرد، این برای آزمایش خلق نسبت به یکدیگر است.


(سوره محمد آیه 4)


در آیه ای دیگر می فرماید :


و من یقاتل فی سبیل الله فیقتل او یغلب فسوف نوتیه اجراً عظیماً.


 (74 سوره نساء)


یعنی کسی که در راه خدا جهاد کند، و در راه خدا شهید گردد، یا پیروز شود، پاداش بزرگی به او عطا خواهیم کرد.


از آیات ذکر شده چنین برداشت می گردد که خداوند خود ضایع نشدن عمل شهید را تضمین کرده است و این گونه نیست که اگر به ظاهر در جهاد شکست خورده باشند خون آنها ضایع شده باشد. بلکه در هر حال پیروز می شوند.


در آیه دیگری خداوند پیروزی یا شکست رزمندگان و شهید شدن یا نشدن آنها را یکی از دو نیکی قلمداد می نماید.


قل هل تربصون بنا الا احدی الحسنیین و نحن نتربص بکم ان یصیبکم الله… 


(52 سوره توبه)


یعنی بگو آیا درباره ما جز یکی از دو نیکی را انتظار دارید. یا به شهادت می رسیم و یا پیروز می شویم. در هر حال خداوند خون شهید را تضمین کرده و آن را هدر نمی داند.


در زمان پیامبر(ص) نیز منافقین می گفتند اگر مومنین نزد ما بودند و به جنگ نمی رفتند، نمی مردند و کشته نمی شدند، و خداوند در جواب آنها فرمود : که این آرزوهای باطل را حسرت دل آنها خواهد کرد و خداست که زنده می کند و یا می میراند در هر وقت که بخواهد.


لو کانوا عندنا ما ماتوا و ما قتلوا لیجعل الله ذلک حسره فی قلوبهم والله یحیی و یمیت.


(156 سوره آل عمران)


در هر حال خداوند خون شهیدان را پاداشی نیکو که همانا دخول در بهشت است عطا خواهد فرمود.


و یدخلهم الجنة عرفها لهم


 (4، سوره محمد)


و در آن مقام به رحمت الهی نائل و به سوی خدا در بهشت خواهند بود.


لئن متّم او قتلتم لالی الله تحشرون.


(158، آل عمران)


در بیان مقام و درجات عالی شهدا و فضیلت شهادت و اجر عمل آنها احادیث فراوانی از ائمه معصومین نقل شده است که این مبحث را با ذکر ترجمه یک حدیث از پیامبر(ص) به پایان می رسانیم.


رسول گرامی اسلام فرمودند :


نیروهای رزمنده هنگامی که تصمیم به شرکت در جنگ می گیرند، خداوند مصونیت آنها را از آتش تضمین می کند. و چون آماده جنگ شوند، فرشتگان به وجود آنها افتخار می کنند. هنگامی که با خانواده خود وداع می کنند ماهی ها و خانه ها گریه می کنند و از گناهان خود خارج می شوند همان گونه که مار از پوست خود خارج می شود. خداوند چهار هزار فرشته را برآنها می گمارد تا از جلو و پشت سرآنان را محافظت نمایند.


_کار نیکی انجام نمی دهند مگر اینکه مضاعف شود. در مقابل هر روز در جبهه ثوابی برابر عبادت هزار مرد عابد … برای ایشان می نویسند. چون با دشمن روبه رو می شوند قلم همه اهل دنیا از درک ثواب آنها عاجز است. و چون به مبارزه با دشمن می ایستند و تیرها را آماده نشانه رفتن به دشمن می کنند و با یکدیگر درآویزند فرشتگان بال های خود را بر سر آنها می گسترانند و برای پیروزی و ثابت قدمی آنها دعا می کنند. هنگام ضرب و زخم، همسر بهشتی و نعمت های الهی بر او فرود می آید. مرحبا به روح پاکی که از بدنی پاک و مطهر خارج شد، بشارت باد بر تو کرامت ها و نعمت هایی که هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده است و بر قلب هیچ کسی خطور نکرده است.


(کشف الاسرار وعده الابرار، ج2، ص248 و 249)

  • جعفر خدا قلی زاده

به گزارش بصیرت جوانان :سرکارخانم فریده بیات رئیس شورای اسلامی شهرنیک پی ازسوی اداره کل حفظ آثار ونشرارزشهای دفاع مقدس استان زنجان بعنوان عضوهیئت امنای یادمان شهدای گمنام شهرنیک پی انتخاب شد.

بنابه گزارش پایگاه اطلاع رسانی و امورخبری بصیرت جوانان:درپی این حکم مسئولیت،ازطرف پایگاه اطلاع رسانی و امورخبری بصیرت جوانان پیام تبریکی بشرح ذیل صادرشد:


باسمه تعالی

««فضیلت زنده نگه داشتن یادوخاطره ی شهداءکمترازشهادت نیست».        حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)

سرکارخانم فریده بیات

عضومحترم هیئت امنای یادمان شهدای گمنام شهرشهیدپرور و همیشه درصحنه ی نیک پی


باسلام وصلوات برمحمدو آل محمد(ص)وارسال درودبیکران به ارواح طیبه ی شهدای گلگون کفن ایران اسلامی بالاخص شهدای همیشه سرفرازهشت سال دفاع مقدس وهمچنین امام عزیز(ره)واستعانت دعای خیربرای سلامتی وطول عمرباعزت رهبرمعظم انقلاب اسلامی بدین وسیله حسن انتخاب شایسته وبحق آن بانوی بافضیلت واهل تقوای الهی به عنوان عضوهیئت امنای یادمان شهدای گمنام شهرنیک پی ازطرف اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان زنجان مایه ی سعادت وافتخارنیروهای بسیجی ولایتمداروانقلابی گردید.

ضمن تبریک این حکم مسئولیت ازخداوندمتعال توفیق حرکت در راستای آهداف ارزشمندنظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درحفظ آثارونشرارزشهای دفاع مقدس وترویج فرهنگ ایثاروشهادت خواستاروخواهانیم.


جعفرخداقلی زاده

مدیرمسئول پایگاه اطلاع رسانی و امورخبری بصیرت جوانان

  • جعفر خدا قلی زاده

به گزارش بصیرت جوانان:این همایش بزرگ بررسی آختلالات یادگیری باحضور پژوهشگران یافته های علمی وتجربی درسالن همایش فدک برگزارگرذید.

بنابه گزارش پایگاه اطلاع رسانی و امورخبری بصیرت جوانان:فهیمه یاری مسئول آموزش ضمن خدمت مدیریت اموزش و پرورش ناحیه 2شهرری درپایان این همایش علمی و پژوهشی درگفتگوی کوتاه خبری با بصیرت جوانان ضمن خاطرنشان کردن اهمیت برگزاری اینگونه همایش ها در مرتفع ساختن مشکلات اختلالات یادگیری گفت:استقبال خوبی ازاین همایش شدکه نشان می داداین همایش ازنظرکمی وکیفی توانسته تاثیرگذارباشد.زیرا پژوهشگران با ارائه مقالات علمی اخرین یافته های خودرا مطرح کردندو ازپزوهشگران برتردراین مراسم تجلیل گردید. 

وی تصریح کرد:همایش استانی،اختلالات یادگیری با موضوع اخرین یافته های علمی،تجربه های عملی توسط مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۲شهرری با همکاری انجمن اتیسم و اداره آموزش و پرورش استثنایی برگزار گردید.قق

  • جعفر خدا قلی زاده

 ایل اینانلو که بس آزاده است 

نام یک قوم غریب افتاده است     

سـرگذشتـی که نشـستـه در غــروب  

می هراسم گم شـود در این رســوب  

تا که دسـت ماسـت در دسـت قلــم  

نام ایـل اســت بر فــراز ایـن علــم    

واژه ی "اینان" به معنی "باور" اسـت   

یعنـی ایــمان در دلـی پهناور اسـت    

"لو" به پسوندش نشان صاحـب است    

 مـهر ایـزد را بـه نیـکی راغب اسـت  

چون هزاران ساله ای با قدمـت اسـت   

رنج خاطـر برده ای از خدمت است   

خدمـت ایـــــران میــان جنگـــها     

 در دل تـاریـــخ و ایــن نیــرنگـها    

جانـسـپارانــی که سـرهـــا داده اند   

بــا وجـــود ظلــم هــا آزاده انــد    

نام صولـت ها* بمانده است یادگــار    

در میــان خیل ایـن صـدها هــزار    

او که در جنـگ و سـتیز با دشـمنان     

 نام نامیـش بمانـده اسـت همچنان    

مـرد مـردانی کــه غـیرت داشــتند      

در دل تاریــخ حــیرت کاشــتـند    

صحنه ی پیـکار و جنگ چالدران     

 ثبت شـد در ذهـن تاریــخ جـهان    

در قــره باغ هـم همــاوردی نبــود      

چــون که ایـنانلـو نبردی آزمــود    

رادمــردانش هنــوز در یادهاســت     

 قصه ی داد است که در بیدادهاست    


 


هرکجــا ایــران به درد و رنـج بـود     


       


                           ایــل اینــانلو مثـال گنــج بـــود    


 


مردمــانی اهل کــوچ و اهــل درد         


                      اهـل صـلح و سازش و اهـل نبـرد    


 


از شمال و غرب و شرق و تا جنوب       


 


                   ردّی از این ایل ماندست خوب خوب   


 


 


از رحیـل و رنــج هـا و رزمشــان      


     


                        از امـیــد و گنـجــها و بـزمشــان   


 


 


نای چوپانان هنوز در گوش هست  


                بیشه زار گویی هنوز مدهو ش هست    


 


 


 دشت ها در بند موج گله هاسـت   


                      اسـبها در پایکــوب غلـه هاســت    


 


کـــوچ تا دامــان ســبز انتــظار         


      


                        گامــهایـی ســـاده امـا برقــــرار    


 


ردّپــای کوچ برجــا مانده اســت    


    


                 بس حدیث و قصه ها را خوانده است    


 


من هم از این های و هوی روزگـار      


   


                        در دل ایــن فصــل هـای  بیــقرار     


 


عابــری از ایــن عبــور ســاده ام         


    


                        اهـــل این ایـــل غریـب افتاده ام   

  • جعفر خدا قلی زاده

به گزارش بصیرت جوانان:سرذاررحیمی در دیداربافرمانده تیپ ویژه عملیات یگان موتوسوارضمن بیان مطلب فوق گفت:جمهوری اسلامی ایران ونهادهایی چون پلیس افتخاری،امانتهای الهی هستندکه وظیفه داریم درحفظ وگسترش آن کوشا باشیم زیرا باید درجهان اخرت پاسخگوی آن درمحضرخداباشیم.

بنابه گزارش پایگاه اطلاع رسانی و امورخبری بصیرت جوانان:فرمانده ی نیروی انتظامی تهران بزرگ دردیداربا سرهنگ محمدگروسی ازهمکاری برادران ارزشی و دلسوزکه باتلاش شبانه روزی درجهت تحقق اهداف عالیه نیروهای انتظامی گام برداشتند،تقدیروتشکرنمود.

متن اطلاعیه توعویم به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

سلام"علیکم:

ان مع العسرالیسرا


نظام جمهوری اسلامی ایران وبالطبع نهادهایی چون پلیس افتخاری امانتهای الهی دردست ماهستندکه بایددرحفظ وگسترش آن کوشاودرجهان آخرت پاسخگوباشیم.

ضمن تشکرازهمکاران دلسوزارزشی ومعتقدکه درچندماه گذشته علیرغم فشارهاوتبلیغات منفی دوستان نادان ودشمنان دانامیدان راخالی نکرده وبه دورازهرگونه چشمداشتی بااحساس مسئولیت وحضورپررنگ خوددرماموریتهای محوله باعزمی راسخ سختی هاوبی مهری ها راتحمل وشبانه روزبرتوشه آخرتشان افزودند

 به آگاهی می رساند:

چهارشنبه گذشته یکی ازروزهای سرنوشت سازبود.

فرمانده توعویم خدمت سردارسرتیپ پاسدار حسین رحیمی فرمانده محترم انتظامی تهران بزرگ رسیدندوگزارشی ازوضعیت فعلی پلیس افتخاری را بعرض رساندند.

الحمدالله تصمیمات مهمی اخذوابلاغ گردید.که آثارآن درماموریت دیروز(پنج شنبه)اجرایی گردید.

 خبرهای خوش تکمیلی این دیدار درروزهای آینده به سمع ونظرهمگان خواهدرسید.


اطلاع رسانی توعویم

منظور از توعویم (تیپ ویژه عملیات و یگان موتور سوار)

  • جعفر خدا قلی زاده

مردم شهرری پس ازاقامه نمازجمعه باشرکت در راهپیمایی گسترده که ازمصلای بزرگ شهرری به سمت میدان شهرری برگزارشدباسردادن شعارهای ضداستکباری وضدصهیونیستی مرگ برامریکا ومرگ براسرائیل اقدام ترامپ رئیس جمهورجانی امریکارا دربه رسمیت شناخت قدس شریف بعنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل محکوم نمودند.

حضرت آیت ا... شاهچراغی امام جمعه شهرری،حاج حسین فدایی رئیس دفتربازرسی مقام معظم رهبری ومسئولین انتظامی ودستگاههای دولتی ونهادهای انقلابی دراین راهپیمایی مشارکت داشتند.

درحاشیه مراسم جعفرخداقلی زاده طی مصاحبه تلویزیونی رسانه ملی هدف ازشرکت دراین تظاهرات رااعلام همبستگی باملت فلسطین بیان کر که حضورامت اسلام یقینا فتنه انگیزی ها وتوطئه چینی های استکبارجهانی وصهیونیسم بین المللی را درنطفه خفه خواهدکرد.

توجه مخاطبین محترم رابه اهم مطالب مطالب خطبه های نمازجمعه شهرری جلب می کنم:

به گزارش بصیرت جوانان:آیت ا...شاهچراغی درخطبه اول نمازجمعه بعدازدعوت خودومردم به تقوای الهی ونظم در کارهاسخنانی درمورد ویژگی دین اسلام بیان کردو گفت:  وجودمقدس نبی مکرم اسلام هم نمادبشارت بوده است.

بنابه گزارش پایگاه اطلاع رسانی واموراجتماعی ودینی بصیرت جوانان:خداوندمتعال دستورمی دهدکه در دین آسان بگیرید.ویسر ولاتعسر...

پیامبراکرم(ص)بانرمی،ملاطفت ونرمی ومهربانی با مردم برخوردمیکرد.در اصل تربیت هم مدارا،نرمی،عطوفت تاثیرگذاراست وخشونت نمی تواندنقشی در آن داشته باشد.

پیامبر(ص)می فرماید که خدابه من دستور دادکه در دین بامردم عطوفت ومداراداشته باشم.

ودر جای دیگرمی فرمایدکه همانطوردرتبلیغ دین مامورهستم در مداراکردن بامردم هم مامورم.

هیچ مسلمانی حق نداردبامردم خشونت داشته باشد.


درخطبه دوم نمازجمعه توصیه هایی به دست اندرکاران امدادرسانی زلزله کرمانشاه جهت تامین اقلام موردنیازو لوازم گرمایشی انان نمود.

امام جمعه موقت شهرری خطاب به دانشجویان نیزتوصیه نمودکه ضمن فراگیری علم و دانش به مسائل دینی واعتقادی هم توجه کنندوبرتقویت ایمان خودبیفزایند.یعنی بردوبال علم وایمان سوارشوند.


ویادذاکراهلبیت عصمت وطهارت(ع)مرحوم استادچایچیان ومرحوم ازبرعلی حاجوی معروف به دهقان فداکارراگرامی داشت وهمچنین یادعاام ربانی ویارامام(ره)شهید ایت ا...دستغیب(رضوان ا...تعالی علیه)را گرامی داشت.

خطیب نمازجمعه شهرری درادامه سخنان خودحرکت اخیرامریکارا مایه نابودی اسرائیل برشمرد و گفت:جهان اسلام هم بایدیک اقدام عملی ازخودنشان دهند.ان شاءا...شماهم باشرکت در راهپیمایی بعدازاقامه نمازجمعه همبستگی خودراباملت فلسطین نشان دهید.

وی مرگ عبدا...صالح رایک پیروزی برای جبهه مقاومت یمن وانصارا...یمن دانست وافزود:این فتنه گرمهره ی عربستان وحامیانش بودکه الحدلله به سرنوشت صدام ودیگرفرعونهای زمان گرفتارشد.

ومکروا ومکرا...وا...خیرالماکرین

اینها اراده ی خداست که دشمنان اینگونه شکست خوردند.فتنه کردستان عراق هم دراین راستا بودکه باشکست مواجه شد...کشته شدن صالح هم نتیجه موشک های انصارا...یمن بودکه باعث شدعربستان این مهره رابه میدان بیاوردکه سرانجام بامرگ اوخاتمه یافت.

  • جعفر خدا قلی زاده

به گزارش بصیرت جوانان:بمجمع مشارکت اسلامی جوانان ،یانیه محکومیت اعلام قدس شریف توسط امریکای جهان خوانخواربعنوان پایتخت رژیم جعلی اسرائیل صادرکرد.متن این بیانیه بشرح ذیل است:

باسمه تعالی

«واعتصموا بحبل ا...جمیعاولاتفرقوا»


ملت شریف ایران اسلامی وامت بزرگ جهان اسلام

باصلوات برمحمد و آل محمد(ص)بدین وسیله باطلاع و آگاهی عموم می رساند: به رسمیت شناختن قدس شریف توسط راس هرم استکبارجهانی بعنوان پایتخت رژیم جعلی وغاصب اسرائیل موج عظیمی ازاعتراضات نه تنهاجهان اسلام بلکه جهان غیراسلام عزیزرابرانگیخت؟

پیکرجراحت دیده و خون آلود جهان اسلام،باردیگرجراحتی عمیق برداشت وتن رنجوراسلام عزیزرا بشدت تکان داد؟

ای امت اسلام

ای ملل جهان

 و ای ازادیخواهان

 

مبارزه جبهه های ی نبردنابرابر حق وباطل ادامه دارد 

ویقینا دشمنان زخم خورده وهم قسم گشته جهان اسلام، دست ازشرارت وفتنه انگیزی برنخواهند داشت،چون دشمن درجبهه های مختلف توطئه انگیزی و دسیسه چینی شکست های غیرقابل جیرانی خورده است؟

امریکا درجبهه مبارزه بادست پرورده ی خودیعنی طالبان تاکنون هیچ موفقیتی درافغانستان بدست نیآورده است،چون هدفش نابودی تروریسم خودساخته نیست؟بلکه هدف استکبار،جنگ افروزی وسلطه به کشورهای مظلوم وجنگ زده است تابتواندضمن فروش تسلیحات خود،معادن ومنابع وذخایراین کشورهارابه غارت ببرد؟«الله اکبر خامنه ای رهبر»

استکبارجهانی پس ازسرنگونی صدام درعراق مشاهده کردکه این کشوربه قوت ایمان قلبی،دو دستی درکف دست ایران اسلامی قرارگرفته است وسوریه هم متحدواقعی ایران از زمان هشت سال دفاع مقدس است پس باکمک ایادی خودفروخته ومتکی به بیگانه بویژه عربستان سعودی بهائی صفت با تجهیزگروه تروریستی داعش بخشهای اعظمی ازاین کشورهارابه تصرف خوددر آورد،ولی درنهایت اسلام عزیزبرفتنه انگیزان پیروزشد؟«الله اکبر خامنه ای رهبری»

امریکائیهابافتنه انگیزی یک جنگ نیابتی تمام عیارعلیه ملت مظلوم یمن راه انداختندکه امروزبانگاه سطحی وعمیق به جنایات انجام شده درعراق،سوریه ویمن،روی جنایتکاران تاریخ ادیان و اقوام سفاک بشریت راهم سفیدکرده اندبگونه ای که توطئه ی اخیر آنان  درایجادشکاف بین انصارا...یمن وسایراقوام وگروه های مقاومت باکشته شدن رهبری فتنه یعنی عبدا...صالح درگلوخفه شد؟«الله اکبر خامنه ای رهبر»

اینکه فتنه انگیزی آنان درلبنان با گروگیری سعدحریری درعربستان واستعفای معنادار وی باشکست مفتضحانه روبرو می شود،تمام اینها نتیجه ؛«ومکروا ومکرا...وا...خیرالماکرین» است؟ «الله اکبر خامنه ای رهبر»...این همه شکست درجبهه های مختلف،ابهت پوشالی وظاهری امریکای جهانخوار را درافکارعمومی درهم ریخته است؟یقینا بایدجبران شکست بکنند وشما نیک می دانیدکه اسرائیل بدون پشتیبانی امریکاهیچ ونابوداست -بیاد بیاوریدسخن ارزشمندرهبرکبیرانقلاب اسلامی وبنیانگذارفقیدوسعیدنظام مقدس جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)فرمودند:«امریکا هیچ غلطی نمی تواندبکند»-واینکه امروزمی بینیداعلام میکندکه قدس شریف رابعنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت می شناسد،جای تعجبی ازاین جانی فتنه گرنیست؟چون خودامریکامتهم اصلی مسلمین است؟امریکا درخط مقدم جبهه مقاومت جهان اسلام قراردارد؟

درباره اهمیت دفاع ازفلسطین مظلوم وقدس شریف بسنده می کنم به سخنان حکیمانه وارزشمند رهبرمعظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)که فرموده اند:

«در مساله فلسطین، آنچه که هدف است، استنقاذ فلسطین است؛ یعنی محو دولت اسرائیل.»


«انتفاضه مسجدالاقصی یکی از آیات الهی است و جنایتکاران روسیاه را به شدت مجازات خواهد کرد.»


«تنها راه‌حل فلسطین؛ بازگشت فلسطینی‌ها به سرزمین‌های خود و اخراج صهیونیست‌های غاصب از آنجا می‌باشد.»


«ما ایمان داریم که اسلام سرانجام فلسطین را نجات داده و قدس عزیز را از دست متجاوزین پس خواهد گرفت.»


«مقاومت تنها راه آزادسازی فلسطین است.»


«پرچم مبارزه در دست جوانان فلسطینی است.»


«فلسطین قطعا روزی را خواهد دید که رژیم صهیونیستی دیگر وجود ندارد.»


«محو اسرائیل از منطقه، موضوع همیشگی جمهوری اسلامی ایران است.»


«همه کشورهای اسلامی باید دست در دست یکدیگر در مقابل صهیونیسم غاصب و متجاوز بایستند.»


«دفاع از ملت مظلوم فلسطین و قیام شجاعانه و مظلومانه آنان وظیفه اسلامی همه ماست.»


«فلسطین، مساله اول جهان اسلام است.»


«تنها راه‌حل مساله فلسطین، مقاومت است و مبارزه است.»


«پیروزی ملت فلسطین در بازگرداندن حق خود، دشوارتر نیست از پیروزی‌ای‌ که ملت ایران در ایجاد جمهوری اسلامی در ایران داشت.»


«در راه آزادی فلسطین و قدس شریف استقامت لازم است، ایستادگی لازم است، ادامه دادن راه لازم است.»


«امروز آمریکا و غرب در قضیه‌ فلسطین و در بسیاری از قضایای دیگر صریحا دروغ می‌گویند.»


«اگر اسرائیل وارد جنگ شود؛ حیفا و تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم.»


«فلسطین، فلسطین از بحر تا نهر است نه حتی یک وجب کمتر.»

بنابراین ما باعلم واگاهی انقلابی واسلامی باحضوردرنمازجمعه وشرکت در راهپیمایی بعدازاقامه نمازجمعه این فتنه انگیزی جدیداستکبارجهانی وصهیونیسم را بشدت محکوم می نمائیم.


جعفرخداقلی زاده

دبیرکل

 مجمع مش


ارکت اسلامی جوانان

17 اذر 1396

  • جعفر خدا قلی زاده

طی مراسم باشکوهی «دل داده»موردتجلیل و تکریم واقع شدو«برادران»معارفه گردید

به گزارش بصیرت جوانان:شورای فرماندهی حوزه 357ولی عصر(عج)وفرماندهان پایگاههای نیروی مقاومت بسیج این دورهم جمع گشتندتا کسی که بیش ازچهارونیم سال با«دل»آنان راهمراهی میکرد،را بدرقه کنند.

بنابه گزارش پایگاه اطلاع رسانی و امورخبری بصیرت جوانان:این همراهی وهمیاری با «دل داده»بقدری متجلی ومتبلوربودکه به بدرقه ای ماندگاروجاودان تبدیل گشته بود!بدرقه ای که سرشار ازمهرومحبت وتجلیل وتقدیراز زحمات یک خدمتگزاردرعرصه ی بسیجی همراه بود!بقدری این مراسم بدرقه با اظهارات محبت امیز شورای فرماندهی حوزه وفرماندهان پایگاهها توام گشته بودکه مراسم معارفه از خدمتگزاری جدیدکاملا کم رنگ شده بود؟!!

دوستان دراین مراسم از رویش ها سخن گفتندکه «دل داده»درمدت خدمتگزاری اش کمترین دفع را داشته وهمه را جذب کرده بودکه مصداق واقعی«رویش»است.این برادر«دل داده»سروان پاسدارحسن حیدری بودکه همه از رفتن او متاثربودندوبابت قدردانی از اخلاق حسنه اش،زبان محبت امیزش،قلب رئوف ومهربانش همه را دورهم جمع کرده بودتابرحسب وظیفه متقابل با اهداءلوح سپاس شاکراین نعمت باشند.

سرهنگ پاسدارطلوعی فرمانده بسیج ناحیه حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)یکی از دلایل تغییرفرماندهی حوزه را ارتقاء جایگاه سازمانی فرمانده اعلام کردوباشاره به اعیادپیش رو گفت:برنامه ریزی برای بزرگداشت اعیادنسبت به ایام سوگواری بسیارکمترایت که دراین رابطه هم بایدبیشترتامل وتدبربشود.

وی بااشاره به تهاجم فرهنگی دشمن درسست کردن اعتقادات نوجوانان،جوانان ومردم عزیزافزود:بایدباحضور اگاهانه،هشیارانه وعالمانه باهرگونه تهاجم فرهنگی در زمینه های مختلف مقابله کرد.سرهنگ پاسدارعلی طلوعی از زحمات  سروان پاسدارحسن حیدری قدردانی کردو سرهنگ پاسدار برادران که ازنیروهای برجسته وپرکاروتلاش بسیج وسپاه هستندرابعنوان فرمانده جدیدحوزه357حضرت ولی عصر(عج)معرفی نمود.

  • جعفر خدا قلی زاده

به گزارش بصیرت جوانان:سرهنگ محمد گروسی درجمع هسته مرکزی وشورای فرماندهی نیروهای پلیس افتخاری سرکلانتری نهم فاتب ضمن مقایسه نیروهای پلیس افتخاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بانهادنیروی مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:همه ما هدف مان پاسداری ازاصول و ارزشهای انقلاب اسلامی وحفظ تمامیت ارضی کشورمی باشد که در آن هیچ شک وتردیدی نیست اما تامین امنیت عمومی وایجادنظم وانضباط درجامعه به عهده نیروی انتظامی است ولذانیروهای پلیس افتخاری بعنوان بازوی پرتوان ومتصل به مردم در نیروی انتظامی نقش مهم واساسی درارتقای امنیت عمومی و ایجادنظم وانضباط درجامعه دارندوبه همین دلیل موردتوجه ویژه عالی ترین مقامات نیروی انتظامی قرارگرفته است.

فرمانده تیپ ویژه عملیات و یگان موتورسواران پلیس افتخاری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اشاره به نقش مردم درنظام جمهوری اسلامی ایران افزود:ملت نقش اساسی ومحوری درتعیین سرنوشت خوددرنظام جمهوری اسلامی دارندوبه عبارت دیگرصاحبان اصلی نظام مردم هستندولذاحضورنیروهای مردمی درنیروی انتظامی در راستای اهداف ارزشی و آرمانی انقلاب اسلامی ومایه عزت وکرامت نظام جمهوری اسلامی می باشدکه ملت حافظان نظام وتامین کنندگان امنیت می باشندکه حضوربیش ازهفت هزارپلیس افتخاری درتهران بزرگ بهترین دلیل این سخن است که تمام مسئولین نیروی انتظامی به نقش نیروهای پلیس افتخاری درارتقاء امنیت عمومی اعتقاددارند.

  • جعفر خدا قلی زاده