بصیرت جوانان

اطلاع رسانی وفعالیتهای خبری ومطبوعاتی

بصیرت جوانان

اطلاع رسانی وفعالیتهای خبری ومطبوعاتی

پایگاه اطلاع رسانی و امور خبری بصیرت جوانان

بایگانی

مراسم سوگواره شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام،بزرگدلشت روز شهداء و هفته منابع طبیعی و آبخیزداری برگزارشد
به گزارش بصیرت جوانان: دراین مراسم باشکوه حضرت حجت الاسلام والمسلمین علی اکبری امام جمعه شهرستان ماهنشان،رستمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ماهنشان،جمعی از مسئولان محلی و مردم شریف شرکت داشتند.
بنابه گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و امورخبری بصیرت جوانان: دراین مراسم سه گانه که در محل وادی السلام حضرت امام علی علیه السلام روستای ارزخوران برگزارشد.به مناسبت ۲۲ اسفند که روز شهداء و سالروز صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی ره مبنی بر تأسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی  و مراسم آن امروز برگز گردید، به یاد شهدای والامقام تعدادی نهال  که متناسب با هفته حفظ منابع طبیعی و آبخیزداری است توسط امام جمعه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ماهنشان در محوطه وادی السلام حضرت امام علی علیه السلام کاشته شد .
به گزارش خبرنگار ما: جعفر خداقلی زاده برکزارکننده این مراسم ابتدای امر آیاتی از سوره یس قرآن کریم تلاوت کرد و سپس ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت امام موسی کاظم علیه السلام و گرامیداشت ۲۲ اسفند روز شهداء و هفته منابع طبیعی و آبخیزداری گزارشی از بهسازی و مرمت آرامستان روستای ارزخوران که به نام وادی السلام حضرت امام علی علیه السلام نامگذاری شده است ارایه داد و از همکاری و تعاون اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و شرکت آب و فاضلاب شهرستان ماهنشان در نهال کاری و تامین اب آرامستان تقدیر و تشکر کرد.
مسئول هیات مذهبی مجمع ذاکرین، شعراءو واعظین ۱۴معصوم علیهم السلام مهمترین نیاز این آرامستان را تامین هزینه فنس و پایه های آن عنوان کرد و افزود: هم مکاتباتی به وزیر محترم کشور و هم مکاتباتی به مدیرکل محترم امور روستایی استانداری زنجان شده است و تلاش می کنیم که این نیاز اصلی مورد توجه و عنایت قرار بگیرد.
مدیرمسئول پایگاه اطلاع رسانی و امورخبری بصیرت جوانان در ادامه سخنان خود به نیازها و اهم مطالبات روستای ارزخوران اشاره کرد و تاکید نمود: مهمترین مطالبه این روستای پر آوازه و تاریخی تامین گاز شهری آن است که تا کنون اقدام نشده است؟
 این فعال فرهنگی و اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به  آیات قرآنی و سخنان پیشوایان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در باره جایگاه وای شهیدان خاطر نشان کرد و افزود: خداوند متعال از ویژگی شهداء، خب و روزی خواری در نزد خود برشمرده و حضرت امام خمینی ره شهادت را عزت ابدی و حضرت امام خامنه ای مدظله العالی فضیلت زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهداء را کمتر از شهادت نمی داند و لذا در حضور امام جمعه شهرستان ماهنشان خطاب به جمع حاضر و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ماهنشان توصیه کرد: در خصوص ایجاد یادمان وجایگاه شهداء در مبادی ورودی وادی السلام اگر مساعدت و همراهی شود، نسل آینده بیشتر با   فرهنگ ایثار و شهادت آشنا خواهند شد.
دراین مراسم امام جمعه شهرستان ماهنشان طی سخنانی ارزشمند شهادت جانسوز امام موسی ابن جعفر علیه السلام را به مردم تسلیت گفت و با بزرگداشت روز شهداء و هفته منابع طبیعی و آبخیزداری خطاب به مردم بیان فرمود: در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، نعمت های زیادی بدست آمده است که باید قدر آن را بدانیم و مردم درخواست ها و مطالباتی را هم از مسئولان دارند که بحث هست و باید به مطالبات مردم پاسخ داده شود.
علی اکبری افزود: ما این مطالبات را به گوش مسئولان شهرستان خواهیم رساند و پیگیر خواهیم و انشاءالله برطرف گردد.
وی از حضار خواست، حرمت و احترام آرامستان را نگه دارند و با رسیدگی به درختان کاشته شده از ورود احشام به داخل آرامستان جلوگیری کنند.
ایشان با حضور در حسینیه روستا، نماز جماعت را اقامه کرد و درسفره احسانی که در منزل حاج پنجعلی خداقلی زاده پهن گردیده بود به همراه جمعی از اهالی روستا حاضرشدند.
مهران رستمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ماهنشان و سعید کرمی همکار ایشان هم به مناسبت ۲۲ اسفند تمثال شهدای روستای ارزخوران را به جمع حاضر هدیه کردند.
ناگفته نماند:
برحسب وظیفه اسلامی و انسانی لازم است از حضور ریش سفیدان، معتمدان، فرمانده پایگاه شهید بهشتی و اعضای شورای اسلامی و دهیاری قدردانی کنیم که عبارتند از:
۱_حاج پنجعلی خداقلی زاده
۲_حاج حمزه علی طهماسبی
۳_حاج اسمهای حسن زاده
کربلایی ها:
۴_میرمحسن موسوی رئیس شورا
۵_اسفندیار حسن زاده منشی شورا
۶_شهرام حسن زاده دهیار
۷_رضا طهماسبی
۸_میرعبدالله موسوی
۹_یوسف قنبری
۱۰_ربعلی محمدی
۱۱_زیادعلی محمدی
۱۲_رسول زرین
۱۳_فرزندان حاج اسمهای
۱۴_ مجید حسن زاده که هیزم درخت زردآلو آورد
۱۵_ هادی خداقلی زاده سرباز وظیفه ناجا
۱۶_نوجوانان و نونهالان روستا که ممکن است اسامی آنان را نتوانیم بخاطر بیاوریم
۱۷_خانم کربلایی رقیه محمدی فرمانده پایگاه بانوان
۱۸-امیر بهرام زاده
۱۹_ذوالفقار عباسی فرد
لازم به توضیح است که آقای حاج اروجعلی حسن زاده و آقای کربلایی حضرتقلی گنجی دارای کسالت بودند.

  • جعفر خدا قلی زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی