بصیرت جوانان

اطلاع رسانی وفعالیتهای خبری ومطبوعاتی

بصیرت جوانان

اطلاع رسانی وفعالیتهای خبری ومطبوعاتی

پایگاه اطلاع رسانی و امور خبری بصیرت جوانان

بایگانی

نهم اردیبهشت، روز شوراهای اسلامی مبارک باد

سه شنبه, ۷ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۴۸ ق.ظ

بیانیه شماره 24

باسمه تعالی
« انتخابات نیازمند به بصیرت است».

ملت شریف و متدین ایران اسلامی
باسلام و صلوات برمحمد و آل محمد صل الله علیه وآله وسلم و همچنین عرض تبریک ولادت با سعادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی  علیه السلام و پیشاپیش فرارسیدن «نهم اردیبهشت»، روز شوراهای اسلامی به این وسیله اعلام می داریم که انتخابات برای میهن اسلامی یک ارزش ملی،اسلامی و قانونی به رسمیت شناخته شده است.چه آنهایی که خود را بعنوان رای گیرنده به مردم معرفی می کنند و هواداران خود را به صحنه های سرنوشت ساز کشور و جامعه دعوت می کنند و چه آنهایی که احساس وظیفه می کنند برای تعیین سرنوشت خویش به پای صندوق های اخذ رای بیایند که هردوی این موضوع بسیار ارزشمند و محترم است.
در اینجا وظیفه است از ستاد انتخابات کشور، شورای نگهبان و هیات نظارت بر انتخابات که برای برگزاری انتخابات سالم و پرشور همت کرده و تلاش می کنند،تشکر و قدردانی لازم را بعمل بیاوریم.
امروزه دشمنان داخلی و خارجی تمام تلاش خود را به عمل می آورند تا بتوانند مردم را نسبت به مسئولان بدبین سازند و اینگونه القاءکنند که رای ملت کارساز نیست بلکه نتیجه انتخابات از قبل معلوم است؟
اما ملت فهیم و آگاه ایران اسلامی نیک می دانند که نباید از دشمنان انتظار تعریف و تمجید داشته باشند؟ امروز انتخابات در واقع رویاروی دو گروه کفر و ایمان است که خدای متعال در سوره هود آیه۲۴،گروه کفر را کر و کور و در مقابل گروه ایمان را اهل بصیرت و شنوا خطاب می کند و از افکار عمومی سوال می کند که آیا این دو گروه قابل مقایسه با یکدیگر هستند؟ پس چرا متذکر نمی شوید؟؟؟!!!

برادران و خواهران!

نهم اردیبهشت،روز شوراهای اسلامی است لذا باید به جایگاه ارزشی شوراهای اسلامی از منظر قرآن و حدیث پرداخت و چه زیبا قرآن کریم بیان می دارد:
وَ الَّذِینَ اسْتَجابُوا لِرَبِّهِم وَ أقامُوا الصَّلاةَ وَ أمرُهُمْ شُورَى بَینَهُمْ وَ مِمَّا رَزَقناهُم ینْفِقُونَ
و آنان که دعوت پروردگارشان را اجابت کردند و نماز گزاردند و کارشان در میانشان [بر پایه] مشورت است و از آنچه روزیشان کرده ایم انفاق مى کنند.
شورى: ۳۸
بله از خصوصیات اهل ایمان،پذیرش دعوت الهی، اقامه نماز،پایبندی به خردجمعی و اهل انفاق بودن است که دراین آیه شریفه صراحتا مشورت را مورد اشاره قرار داده است.

پیامبر خدا صلى الله علیه و آله وسلم می فرماید:
لا مُظاهَرَةَ أوثَقُ مِنَ المُشاوَرَةِ.
هیچ پشتیبانى و حمایتى استوارتر از مشورت نیست.
بنابراین،مشورت هم پشتیبان تصمیم است و هم حامی از آن به حساب می آید.

حضرت امام على علیه السلام درباره مشورت فرموده‌اند:
مَن شاوَرَ ذَوِی العُقولِ استَضاءَ بأنوارِ العُقولِ.
هرکه با خردمندان مشورت کند، از پرتو خردها روشنایى گیرد.
غرر الحکم: ۸۶۳۴
و نیز فرموده‌اند:
المَشورَةُ تَجلِبُ لکَ صَوابَ غَیرِکَ.
مشورت کردن، اندیشه هاى درست دیگران را براى تو کسب مى کند.
غرر الحکم: ۱۵۰۹
و باز فرموده اند:
المُستَشِیرُ على طَرَفِ النَّجاحِ.
مشورت کننده، در آستانه موفّقیت است.

شوراهای اسلامی در قانون اساسی:

در قانون اساسی جمهوری اسلامی، مشورت و شورا جایگاه ویژه‌ای دارد. استقرار نظام شورایی در کشور ایران، پس از انقلاب اسلامی (در سال ۱۳۵۷) چنان مورد توجه و اهمیت قرار گرفت که یک فصل و ۸ اصل از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به شورا‌ها اختصاص دارد.

اصل هفتم قانون اساسی می‌گوید:

طبق دستور قرآن کریم: و امرهم شوری بینهم و شاورهم فی الامر، شوراها؛ مجلس شورای اسلامی، شورای نگهبان، شورای استان، شهرستان، شهر، محل، بخش، روستا و نظایر این‌ها از ارکان تصمیم گیری و اداره امور کشور هستند.

همچنین اصول ۱۰۰ تا ۱۰۶ قانون اساسی ایران نیز، به شورا‌ها اختصاص یافته است.

اصل یک صدم قانون اساسی

برای پیشبرد سریع برنامه‌های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی، بهداشتی، فرهنگی، آموزشی و سایر امور رفاهی از طریق همکاری مردم با توجه به مقتضیات محلی، اداره امور هر روستا، بخش، شهر، شهرستان یا استان با نظارت شورایی به نام شورای ده، بخش، شهر، شهرستان یا استان صورت می‌گیرد که اعضای آن را مردم همان محل انتخاب می‌کنند.

در پایان بیانیه شماره ۲۴توجه شما برادران و خواهران را به بخشی از پیام مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای مدظله العالی در هشتم اردیبهشت ۱۳۷۸ به مناسبت آغاز فعالیت اولین دوره شورا‌های اسلامی شهر و روستا جلب می کنم:

خدای متعال را شکرگزاریم که در انتخابات شورا‌ها یک نهاد دیگر برای خدمت به مردم تأسیس شد و ملت ایران یک گام دیگر به تحقق کامل قانون اساسی مترقی جمهوری اسلامی نزدیک گشت. از صمیم قلب آرزو می‌کنم که شورا‌های اسلامی شهر و روستا بتواند در سمت اهداف والا و انقلابی بنیان گذار نظام اسلامی تلاش و فعالیت کند و در چارچوب تکالیف قانونی خود به رفع مشکلات مردم بپردازد. بر دولت و مسئولان محترم هم لازم است که از این امکان گران بهاء برای جلب مشارکت مردم در اموری که به شورا‌ها محول شده است به سود کشور و ملت حداکثر استفاده را بکنند.
ملت شریف و شهید پرور ایران اسلامی
امیدواریم با پایان رفتن نتایج تائید صلاحیت ها، همه آماده برگزاری انتخاباتی پرشور و نشاط در چهار عرصه ریاست جمهوری، میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی،میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در۲۸خرداد ۱۴۰۰باشیم.
هر برگ رای ملت،تیری زهر آلود به چشم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
سلام و صلوات خدا برشهیدان والامقام و حضرت امام خمینی ره و رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی مدظله العالی که استقرار،دوام و بقاء نظام، مدیون ایثارگری ها و مجاهدت های فداکارانه آنان است.

جعفر خداقلی زاده
دبیرکل حزب مجمع مشارکت اسلامی جوانان و بازرس خانه احزاب ایران
۱۴۰۰/۰۲/۰۶

  • جعفر خدا قلی زاده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی